به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۰۱۸۳۶
بیانیه شورایعالی اصلاح‌طلبان:

به جای رای به فرد به لیست رای دهيم

گروه سياسي: شورایعالی اصلاح طلبان در اولین بیانیه پس از اعلام لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و هفتمین بیانیه پس از تشکیل این شورا از مردم خواست تا به پای صندوق های رای بیایند و در حوزه هایی مثل تهران که بیش از یک رای دارند به جای رای به فرد به لیست رای دهند.
به جای رای به فرد به لیست رای دهيم
بیانیه شماره هفت شورای عالی سیاستگذاری به شرح زیر است:

«بار دیگر شکوه ایمان، دلبستگی به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، سربلندی میهن، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی در حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن به منصه ظهور رسید تا جهانیان بدانند ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی بر سرنوشت خود حاکم شده است و راه و رسم مردم سالاری دینی را با تمام توان می آزماید، همچنان در صحنه است و اینک در آستانه دو انتخاب مهم می کوشد تا نقش ممتاز خود را در تقویت پایه های مردم سالاری و اصلاح امور و تامین آرمان های اصیل خود که در انقلابش متبلور بود، ایفا کند. جبهه متحد اصلاحات نیز در کنار سایر جریان ها و تشکل های وفادار به اصل نظام و پای بند به قانون اساسی مفتخر است که با وجود همه مشکلات به رسالت سنگین خود عمل کند.

شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان تلاش می کند با امید و همگرایی پس از انتخابات 92 که با ائتلاف نیروهای اعتدال گرا منجر به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید شد، گام دوم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی محکم بردارد. آن چه تاکنون به دست آمده، بر اساس همدلی، انسجام و تقدیری است که همه جریان ها و تشکل های سیاسی و شخصیت های حقیقی و حقوقی آزادی خواه، استقلال طلب و پیشرفت خواه بر آن تاکید داشته و واقع بینانه ثبات، امنیت و پیشرفت همه جانبه کشور را در نظر دارند؛ راهی که آغاز شده و ادامه خواهد یافت. راهی که اکنون در آستانه انتخابات منجر به تشکیل شورای عالی سیاستگذاری شد.

طبیعی است که انتظار جامعه و نیز وظیفه ما تنظیم و ارائه فهرستی مناسب است تا در تهران، شهرستان ها و نقاط مختلف کشور که دلبستگی خود را به انقلاب، اصلاحات و دولت نشان داده اند، کمک کند و آراء خود را سنجیده تر به صندوق ها بیندازند. در شهرستان ها این وظیفه به عهده جمع های منسجمی است که با تشخیص خود بر پایه ملاک ها و موازینی که دقیقا تعیین شده است، افراد یا فهرست های مورد نظر را معرفی خواهند کرد که تایید مرکز را نیز خواهد داشت.

آنچه موجب تاسف شد، حذف بسیاری از چهره های شایسته و کاردان عمدتا محرم و اصلاح طلب یا طرفدار دولت بود و این امر دایره گزینش های مردم را محدودتر کرده است ولی در عین حال جز در برخی حوزه ها، به یاری خداوند، افراد و شخصیت های شایسته یا قابل قبول کم نبوده و نیستند.

شورای عالی سیاستگذاری کوشید تا با تعیین شاخص های دقیق و علمی، ضابطه را به جای رابطه قرار دهد. باید گفت که در برخی حوزه ها تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، بیش از تعداد مورد نیاز برای مجلس بود. شورا نیز با سعه صدر نیروهای شایسته را فراتر از تشکل های رسمی، گروه ها و احزاب اصلاح طلب که همگی مورد تایید قرار گرفتند، انتخاب کرده است. از جمله ملاک ها مجلسی بود که مخالف دولت در انجام وظائف خود و مخالف با شعارهای اصلی ریاست جمهوری نباشد. البته در شاخص ها حد نصابی از گرایش فکری، سیاسی و رعایت آرمان های اصیل انقلاب و اصول اصلاح طلبی مورد نظر بود. رعایت جانب دولت اعتدال، کاردانی، تخصص، شجاعت در روبه‌رو شدن با مشکلات بیرونی و درونی و به ویژه حضور بیشتر زنان و جوانان از جمله ضوابط بوده است.

در اینجا لازم است:
نخست، از همه تشکل ها، احزاب، جریان ها و شخصیت هایی که خدمت به میهن و خیر ملت را بر خواسته های جریانی و گروهی ترجیح دادند و بی هیچ سهم خواهی به آنچه، جمع به آن رسیده است، تمکین کردند و حق اتحاد و انسجام را بزرگوارانه به جا آورده اند، صمیمانه تشکر کنیم.

دوم، کم نیستند عزیزان شایسته که باید برای خدمت مورد توجه قرارگیرند ولی بر اساس موازین و ملاحظاتی که به برخی از آن ها اشاره شد، از وجود آنان محروم ماندیم. این امر به هیچ وجه چیزی از بزرگی و شایستگی آنان نمی کاهد. مطمئن هستیم که این عزیزان نیز با درک موقعیت خطیر و الزام که ائتلاف و اتحاد ایجاب می کند، هیچگاه دلخور نخواهند شد و به تشخیص ضابطه های تعیین شده جمعی احترام می گذارند.

سوم، از مردم شریف می خواهیم که با شور و دلگرمی به پای صندوق های رای بروند و در حوزه هایی که بیش از یک نماینده برای مجلس در نظر است (از جمله تهران) به افراد و فهرست رای بدهند که یک رای می تواند تعیین کننده باشد.

بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۱
یه دست که صدا نداره اگه لیست گلچین بشه با لیستای دیگه فایده ای نداره - وقتی همه لیست با هم رای بیارن دیدگاهاشون نزدیک به همه و میتونن تاثیر گذار باشن به امید سبز شدن اصلاحات (331142)
ساجد
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۸
احسنت...دقیقا (331179)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۴۹
کاش در بین این خوبان تایید شده چند اصلاح طلب بنام مثل اقای اشراقی هم بودند و با عینک جناحی رد نمیشدند (331183)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۰۰:۰۳
مهربان عزیز کاش 8 سال احمدی نژادم نبود ولی بود چیکار میشه کرد باید با رای دادنمون ردصلاحیتشون کنیم و بهشون یاد بدیم تا کی میخوان به اسم مردم برای خودشون نمد درست کنن - من رای میدم باید بشه ما رای میدیم (331245)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۱:۵۲
شركت نميكنم
چون از قبل نفرات مشخص شده هستند (331153)
سیاهه
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۰
اگر تو لیست (فهرست = سیاهه) دختر (خانمزاده) وزیر و زن یک شهید محترم بدون سابقه علمی و اجرایی بود بازم به فهرست باید رای داد.؟؟؟؟
فهرست به اصطلاح اصلاح طلب ها فقط "عارف" و داره و بس!
توقع نداشته باشید بقیه آقازده و خانم زاده ها رای بیارن. (331158)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۳:۲۲
گروه و دسته چه صیغه ای است. مثل تمام دنیا در ایران هم بایستی انتخابات حزبی باشد تا حزب پاسخگو باشد و اگه موفق نبود در انتخابات بعدی شکست بخورد .در انتخابات ایران هرکی به هر کی است و افراد مرتب رنگ عوض می کنند . تعجب از این است که چطور حکومت گران به این ضعف اساسی توجه نکرده اند و یا اینکه تداوم این بازار شام به نفعشون است (331162)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۱
لطفا لیستی از نمایندگان اصلاح طلب و حامیان دولت در مجلس شواری اسلامی و خبرگان در مراکز استان ها منتشر کنید تا از آنها مطلع یابیم و به آنها رای بدهیم.به امید پیروزی اصلاحات و حامیان دولت (331197)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۴:۳۲
من هم معتقدم باید به لیست رای داد با توجه به محدودیت های شورای نگهبان نباید اصلاح طلبا خودزنی کنن ولی به هیچ وجه درک نمی کنم تو زادگاه من خرم آباد چه جوری آقای عزت اله رضایی تو لیست نیست ولی گزینه ای مثل محمد بیرانوندی هست؟ تو بعضی حوزه ها ما مجبور به انتخاب بین بد وبدتر هستیم ولی در حوزه خرم آباد من درک نمی کنم چه جوری یه اصلاح طلب واقعی باید زیر سایه یه اصلاح طلب بدلی قرار بگیره (331168)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۴
موافقم
حال ک چهره های شاخص اصلاحات ......حذف شدند اتحاد و افزایش مشارکت کمک کننده است
انشاا... (331170)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۸
این تصویر دو دست در تصویر بالا دستان سید دوست داشتنی ومظلوم ما سید محمد خاتمی ممنوع تصویر است که دستانش را به سوی ما دراز کرده است برای انتخابات پرشور برای فردایی بهتر از امروز پس پیش به سوی انتخابات . (331172)
مسعود
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۰۲:۱۹
به لیست تآیید شده توسط ایشان رآی بدهیم ،تا اتفاقات خوب بیفتد مثلا حصر ملت و یاران طرفدار ملت خاتمه یابد، چهره صاحب این دستان از زیر ابرها بدر آید، هاشمی عزیز کمتر اذیت بشود ،روحانی و ظریف فداکار به آرامش برند ، مسیر توسعه پایدار ایران عزیز شروع شود وخاورمیانه هم در مسیر صلح و دموکراسی و توسعه تاریخی خود قرار بگیرد. و در یک کلام آینده همراه با ارامش خاورمیانه و ایران شروع شود (331246)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۰۴
اگر من از اعضای این فهرست فقط دکتر عارف را قبول داشته باشم، چه باید بکنم؟ به همه‌ی افراد فهرست رأی دهم؟ (331174)
ساجد
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۷
علی جان شما آقای عارف رو قبول داری؟اگه داری بهش اعتماد کن و به بقیه لیست هم رای بده واسه همین ایشون سرلیست شدند که به اعتبار ایشون بقیه هم رای بیارن... (331177)
ساجد
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۸
به امید خدا 80% لیست رای میاره...درود بر اصلاحات و اعتدال (331178)
59
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۰
بله باید به لیست رای داد (331196)
نوید
Moldova, Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۷
مگه بقیه رو کامل میشناسی؟؟
من عارف مطهری کواکبیان جلودارزاده و محجوب رو می شناسم بقیه رو حتی اسمشون نشنیدم!! (331198)
ابوالقاسم
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۴
سلام علی آقا ! درست میگوئید ،ولی چون ما دکتر عارف را میشناسیم و به او اعتماد داریم، به بقیه کسانی هم که آقای عارف تائید کرده رآی میدهیم . ما که حزب نداریم،بنابراین رآی دادن به فهرست آقای عارف،به نوعی رآی دادن حزبی است. (331202)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۹:۰۹
بله، به کل لیست باید رأی بدی. وگرنه 29 تا رأی به لیست اصولگراها دادید. نمی دونم این چه صیغه ایه که میگین ما فقط عارف رو قبول داریم؟ شما سه سال پیش عارف رو میشناختین اصن؟ یه جور میگین عارف انگار چه شخصیت مهمیه؟ از سر اجبار باید به این لیست رأی داد. عارفش با بقیه اش هیچ فرقی نداره. همشون مثل همدیگن. یه ویژگی دارن اونم اینه که افراطی نیستن. همین. هیچ حسن دیگه ای ندارن! ما به این لیست رأی میدیم که افراطیا نرن مجلس! مثل این که یادت رفته ها. (331220)
رضا درودگر
United States
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۲۲:۴۴
دكتر عارف در دولت اول سيد محمد خاتمی معاون اول بود هر14 ساله ای ایشون رو میشناسه
بقیه سمتها ریاست و وزارت ایشون به کنار. شگفتا... (331242)
امین رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۰۳:۱۷
کاملا درسته.
ما به اضطرار در انتخابات شرکت می کنیم پس انتخاب بین خوب و بد نیست بلکه ممکنه حتی بین ضعیف و بد مجبور به گزینش باشیم.
خواهش دارم که هم میهنان ارزشمندم از ایده آل گرایی فاصله بگیرند و درک کنن در چه شرایطی قرار داریم و اینکه قدرت مانور ما چقدر پائین است. (331248)
سعیده
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۴۵
باید به اقتصاددانان رای دهیم :

۲۰ نفر لیست صدای ملت مطهری عالی هستند
۱۰ نفر بقیه را نیز ترکیبی از لیست اصلاحات + ابوترابی فرد و مصباحی مقدم انتخاب کنید (331181)
saeede
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۴۸
خواهشا تحصیلات و تجارب اعضا لیست رو منتشر کنید تا بدانیم به کی رای میدیم (331182)
saeede
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۵:۴۹
این لیست را باید سید خندان ما تایید کند (331184)
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۹:۴۱
عزیزم سید خندان مااااااااااااااااااا (331222)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۱
فقط عادف بقیه فرقی با امثال حداد ندارن (331199)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۷
دمی از یاد «حصر» غافل نبوده ایم .دل هایمان خونین است و چشمهایمان خونبار، اما می آییم تا با حضور خود و انتخاب یاران «دوست» عاشقی را اثبات کنیم.تا رقیب بداند ملت از معلم اصلاحات آموخته است که در مقابل تیر کینه گل تبسم تقدیم کند و به جای شعار مرگ،شعار زنده باد مخالف من سر دهد.باشد که این حضور پر شور مهر پایانی بر تمام کینه ورزی ها بزند و عصر جدیدی با محوریت مردم ایجاد کند. (331203)
احمد
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۷:۵۳
باید به گروه رای داد تا آرائمان پراکنده نشود و ارائ افراد نا خواسته افزایش نیابد (331212)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۸:۳۶
برای این که نتوانند فله ای نخبگانمان را رد صلاحیت کنند . نتوانند بر دیوار خودی و ناخودی بیفزایند.نتوانند استخدام های فله ای همفکران خود را بدون هیچ آزمون ومعیاری داشته باشند . نتوانند راحت عزیز ترین و محبوب ترین شخصیتهایمان را محصور و ممنوع القلم و تصویرو صدا نمایند و برای این که اصلاحاتمان را آرام و هرچند کند به پیش ببریم و تابوی ننگین انحصار طلبی را رسوا کنیم چاره ای جز را ی دادن وانتخابی جز لیست اصلاح طلبان نداریم پس دوستان همفکر و دلسوز دریغ نفر مایید. (331219)
داریوش
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۲۰:۲۵
من رای نمیدهم چون بی تاثیره (331235)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۲۱:۴۲
خوب خدا رو شکر اتحاد و شور خوبی در بین اصلاح طلبان (بخوانید مردم) شکل گرفته که شاد کنندست ، فقط دوستان خواهشاهمایش فردا و حضور در همایش رو فراموش نکنید و در گروههای تلگرامی اطلاع دهید . بهار نیوز شما هم خوب بود یه تبلیغاتی واسه همایش اصلاح طلبان میکردید. (331238)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۲۲:۲۴
آیا صرف رای به لیست اصلاحات اصلاح صورت میگیردمادردوره سیدمحمدخاتمی به دنبال اصلاحات سیاسی فرهنگی بودیم ورق رابرگرداندندازاصلاحات اقتصادی هم فاصله گرفتیم حالا که دیگه لیست هم اینه واقعیت راباید قبول کرد (331241)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۲۳:۵۷
تهرانیهای عزیز با هم متحد شوید ویک نهههههههههههه بزرگ به دارودسته افراطی ها بگویید همراه شو عزیز (331243)
روز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۲۳:۵۸
دمی از یاد «حصر» غافل نبوده ایم .دل هایمان خونین است و چشمهایمان خونبار، اما می آییم تا با حضور خود و انتخاب یاران «دوست» عاشقی را اثبات کنیم.تا رقیب بداند ملت از معلم اصلاحات آموخته است که در مقابل تیر کینه گل تبسم تقدیم کند و به جای شعار مرگ،شعار زنده باد مخالف من سر دهد.باشد که این حضور پر شور مهر پایانی بر تمام کینه ورزی ها بزند و عصر جدیدی با محوریت مردم ایجاد کند. (331203) (331244)
ممد
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ۰۷:۰۲
پاسخ مخالفین به برجام چیزی غیرازتعبیرخیانت به کشوربود اگرهمه آنها علنی تعبیر خیانت رابکار نبردند اما نتیجه آن این لیست کمرنگ شدحالا شما گل بدید خارتحویل بگیرید تاکی می خواهیدفقط به دنبال ترمیم تصمیمات غلط آنهاباشیدصدقدم به عقب برگردانند دوقدم شماجلوببرید تاکی؟؟ (331249)