به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۰۵
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۰۲۳۳۱

بریدن درختان شهر خاک‌آلود برای دیدن پوستر تبلیغاتی! +تصاویر

گروه جامعه: یک شهروند اهوازی با ایمیل تصاویری از شهر خود برای بهار نوشته است: دیروز دوم اسفند که با صدای گوشخراش اره برقی از خواب بیدار شدم صدایی که فرجامی شوم چند درخت در یکی از خیابان‌های زیتون کارمندی را خبر می‌داد. وقتی از خانه به قصد محل کار خارج شدم حوالی ساعت ۷:۵۰ صبح افرادی با عزمی عجیب و بسیار دستپاچه در حال قطح کردن دو درخت بودند، خیابان را بدون نصب علایم هشدار بند آورده بودند و اره برقی بر پیکر یکی از دو درخت می‌غرید تا نفس‌های این زبان بستگان را ببرد. این صحنه را که دیدم تعجب نکردم چون عادت دارم ببینم در اهواز درخت‌ها را سر می‌برند! اما حالا مانده بودم درخت سبز و تنومند و مقاوم را چرا از ریشه می‌زنند‌؟!


اما امروز سوم اسفند در کمال ناباوری پاسخ سوال روز قبل را جستم، خانه پشت این دو درخت گویا ستاد تبلیعاتی یکی از معروفترین کاندیداهای اهواز در انتخابات مجلس شورای اسلامی است ! برق از سرم پرید، باورم نمی‌شد که چقدر وقیحانه دارایی‌های ملتی را از آنها ستاندند تا پوستر و بنرهایشان از پس درختان سبز شهری که به خاطر کمبود همین فضای سبزش مدتهاست تسلیم پدیده گرد و خاک شده پدیدار گردد!! این ضربه از انتخابات دیگر لکه پوستری بر دیوار نیست، اینجا جای خالی سه موجود زنده است که برای انتخاب شدن یا نشدن آقایان قربانی شدند، درختانی که سال‌ها طول کشید تا سایه‌هایشان پر رنگ شود بر سر مردم این شهر و جان پناهی بودند برای فرار از آفتاب سوزان و این روزهای خاکی‌اش، حالا برای هفت روز، فقط برای هفت روز دیده شدن چند بنر و پوستر بدقواره بریده شدند!‌ ...حیف از این سه درختان نازنینی که باور کنید از هر سه نماینده شهرمان در مجلس حداقل برای سلامتی ما بسیار مفیدتر بودند!
* توضیح: بهار بنا به ملاحظات تبلیغات انتخاباتی، تصاویر را مات کرده تا در این وانفسا، برای طرح این سوژه متهم نشده و دادگاهی نشویم اما اصل عکس‌ها در دفتر سایت موجود و قابل پیگیری است.