به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۰۲۳۶۵
مجلس دهم و مطالبات اجتماعی

پیگیری بهترمسایل جوانان، در مجلس معتدل

گروه جامعه: رییس کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مجلس معتدلی تشکیل شود و چهره‌های کارآمد و با تجربه که بیشترین دغدغه را دارند و سلایق جناحی را کمتر در امور دخالت می‌دهند به آن راه پیدا کنند، موضوع جوانان بهتر پیگیری می‌شود و مجلس دچار حواشی و عملکرد احساسی و هیجانی در عملکرد خود نمی‌شود.
پیگیری بهترمسایل جوانان، در مجلس معتدل

جعفر سطوتی افزود:وقتی حاشیه نباشد مجلس می‌تواند به امور اصلی خود رسیدگی کند. در حوزه وضع قوانین با دقت بیشتری عمل کند و نظارت بهتر، کارآمدتر و مبتنی بر ساز و کار دقیق تر بر قوه مجریه داشته باشد علاوه بر آن برای پر کردن خلا‌ءهای قانونی در حوزه جوانان تلاش کند.وی با بیان اینکه مطالبات گروه‌های مختلف از جمله جوانان همیشه در فضای با ثبات، آرام و معتدل قابل پیگیری است، اظهارکرد: با افراط و تفریط همه چیز آسیب می‌بیند و پیگیریها در زمینه مباحث اساسی و زیر ساختی کشور دچار وقفه، سردرگمی و تعلیق می‌شود. سطوتی در ادامه گفت: جناح‌های مختلف در دوره‌های گوناگون افراط و تفریط کرده‌اند البته مجلس پنجم معتدل‌تر، بسیار کارآمدتر و در روند توسعه و مدیریت بهتر بود بگونه‌ای که این دوره به دوره آرمانی مجلس تبدیل شده بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مردم به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی را به منظور جلوگیری از افراط و تفریط انتخاب کنند. موضوع جوانان هم بسیار حساس و یک مساله ملی است. چنین موضوعی به هیچ جناح خاصی تعلق ندارد. همه گروه‌ها ، اقشار، اصناف و جناح‌ها در زمینه مسایل ملی باید متعهد باشند، به عنوان یک دغدغه ملی به آن بنگرند و برای پرداختن به چنین موضوعی در سطح ملی همکاری و مشارکت کنند. رییس کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در فضای اعتدال و ثبات کار کارشناسی بهتر انجام می‌شود. در این شرایط می‌توان امیدوار بود که تمام ابعاد حوزه جوانان در مجلس دهم بهتر پیگیری شود.

سطوتی در پایان گفت: لازم است هم دولت اعتدال را رعایت کند و هم مجلس. در این شرایط اگر نماینده‌ای یا رییس دستگاهی افراط کند مسیر اعتدال خدشه دار نمی‌شود، البته منظور از اعتدال یک جناح خاص نیست بلکه یک رویکرد است که می تواند شامل اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل شود.

مرجع : ایسنا