کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از پروژه «ليست انگليسي»

ليست سعودي هم توخالي از آب درآمد!

5 اسفند 1394 ساعت 23:01

گروه سياسي: فعالان رسانه ای اعام كردند: خبر موضع گیری مفتی سعودی در خصوص انتخابات ایران جعلی است، هیچ یک از رسانه های شناخته شده عربستان این خبر را درج نکرده اند.


شماری از کاربران فعال در حوزه رسانه اعلام کردند که در جست و جوی خود در باره صحت و سقم ادعای حمایت مفتی سعودی از یک جناح در انتخابات ایران دریافتند که چنین شایعه ای واقعیت ندارد و هیچ یک از رسانه‌های شناخته سعودی مطلبی دال بر موضع گیری مفتی مذکور در قبال انتخابات ایران درج نکرده‌اند. امروز برخی رسانه‌های مخالف دولت مثل فارس، مشرق، رجانیوز و تسنیم در مطلبی به طور همزمان ادعا کردند که مفتی ضد شیعه سعودی با حمایت از چهره های میانه رو ایران خواستار آن شده است که به آیت الله جنتی، مصباح و یزدی رای داده نشود!

این مطلب را تلویزیون نیز در برخی از بخش‌های خبری خود منتشر کرد. اما ساعاتی بعد کاربران حاضر در گروه تلگرام «مدیالوژی» که به شکل روزانه مطالب رسانه‌های داخل را به بحث می گذارد گفتند که در بررسی و جست و جوی خود در رسانه های معتبر سعودی نشانی از این مطلب نیافته‌اند! گفتني اينكه، رسانه هاي افراطي طيف اصولگرا قبلا با پروژه «ليست انگليسي» هجمه‌ي ديگري عليه اصلاح‌طلبان و كانديداهاي مورد تاييد آنها راه انداخته بودند كه ظاهرا به دليل بي توجهي افكار عمومي به اين فضاسازي به جعل «ليست سعودي» هم مبادرت ورزيدند كه اين يكي هم از اساس جعلي از آب درآمد!

عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن در صفحه توییتر خود، خبر مربوط به سخنان مفتی اعظم سعودی علیه برخی از کاندیداهای انتخابات خبرگان ایران را تکذیب کرد. الهندی گفت که خبری که در رسانه های ایران تحت عنوان «مفتی اعظم دربار آل سعود‌: مردم ایران به جنتی، مصباح و یزدی رای ندهند!» منتشر شده، واقعیت ندارد. براساس این گزارش، در سایت عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان نیز چنین سخنانی به هیچ وجه وجود ندارد.


کد مطلب: 102453

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/102453/ليست-سعودي-هم-توخالي-آب-درآمد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir