به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۶ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۱۰۲۴۷۵

هوای روز انتخابات «بهاری» است

گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور برای اکثر نقاط کشور در روز جمعه هفتم اسفند جوی آرام را پیش بینی کرد که از اواخر وقت شاهد رشد ابر و بارش‌های پراکنده در برخی نقاط کشور خواهیم بود؛دمای هوا در این روز در هیچ یک از نقاط کشور به زیر صفر درجه نخواهد رسید.
سازمان هواشناسی کشور در آخرین بررسی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و تاکید کرد: این سامانه امروز(پنجشنبه) در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور سبب بارندگی خواهد شد و به‌تدریج تا اوایل شب فعالیت آن به اتمام خواهد رسید؛البته در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

این سازمان برای روز جمعه نیز جوی نسبتا آرام را پیش بینی کرد و در گزارش خود آورده است: در ساعت‌های بعدازظهر روز جمعه در برخی مناطق جنوب شرق کشور رشد ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود؛همچنین در این روز با شکل‌گیری جریانات شمالی درسواحل دریای خزر افزایش ابر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. طبق پیش بینی این سازمان در روزهای پنجشنبه و جمعه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود .

بنابر داده‌های سازمان هواشناسی کشور از شنبه بعدازظهر و اوایل شب به‌تدریج سامانه بارش‌زای فعالی از غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد که گستره فعالیت آن یکشنبه در نیمه غربی کشور و دوشنبه غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود که پیامد آن ابرناکی، وزش باد، بارش باران و گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

طبق اطلاعات سازمان هواشناسی کشور دمای هوای هیچ یک از نقاط کشور طی 48 ساعت آینده به زیر صفر درجه نخواهد رسید و اردبیل با یک درجه بالای صفر سردترین نقنطه کشور در 2 روز آینده خواهد بود. هوای استان تهران نیز کمی ابری درپاره ای نقاط وزش باد خواهد بود که از اواخر وقت روز جمعه و در روز شنبه افزایش ابر و به‌تدریج بارش‌های پراکنده به‌وقوع می‌پیوندد.