به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۸ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۱۰۲۶۲۰
آرایش سیاسی مجلس دهم؛ درحال بروز رسانی

80 درصد نمایندگان مجلس عوض شدند

گروه سیاسی: طی اطلاعیه وزارت کشور نتیجه انتخابات در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه کشور مشخص شده است که با احتساب آمار این حوزه‌ها، آرایش سیاسی مجلس دهم تغییری زیادی خواهد کرد.
بر اساس نتایج اولیه انتخابات، تنها در سه حوزه از پانزده حوزه اعلام شده نمایندگان دوره قبل مجلس توانستند وارد خانه ملت شوند.از سویی دیگر هفت نامزد از لیست اصلی اصولگرایان و چهار نفر از لیست اصلی اصلاح‌طلبان وارد مجلس دهم شده‌اند.اصولگرایان به خاطر تعدد نامزد در برخی حوزه‌ها نامزد معرفی نکردند. در میان اصلاح‌طلبان نیز گزینه‌هایی بودند که چون تاخیر طولانی در تایید صلاحیت آنان به وجود آمده بود در لیست اصلاح‌طلبان قرار نگرفته بودند.

تا این لحظه هیات نظارت بر انتخابات، تکلیف نهایی بیست و نه حوزه نمایندگی مجلس را اعلام کرده است که بر این اساس تنها نه نماینده مجلس پیشین در این دوره توانسته‌اند رای خود را تکرار کنند. به این ترتیب تا اینجا سی و دو درصد نمایندگان مجلس گذشته در این دوره نیز حضور دارند.از این بیست و نه نفر، هفت نفر افرادی بودند که مورد حمایت مستقیم گروه‌های اصلاح‌طلب (لیست امید) قرار داشتند و ۱۱ نفر نیز در لیست اصلی اصولگرایان قرار گرفته بودند. جدول زیر که همچنان در حال به روز رسانی است، وضعیت گرایش سیاسی نمایندگان راه یافته به مجلس دهم و نمایندگان مجلس دهم را نشان می‌دهد:

مرجع : ایلنا