کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلاهبرداری یک میلیاردی از یک کارخانه

ایسنا , 11 اسفند 1394 ساعت 17:04

گروه حوادث: فرمانده انتظامی استان یزد اعلام کرد: ماموران پلیس یزد موفق به شناسایی و دستگیری فردی شدند که با استفاده از عناوین جعلی قصد انجام کلاه‌برداری از یک کارخانه کاشی در شهرستان مهریز را داشت.


سردار ایرج کاکاوند در این باره تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان مهریز از خبری پیرامون فعالیت‌های متقلبانه فردی در خصوص تجارت در صادرات کاشی مطلع شدند و به همین منظور بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.  وی افزود: تحقیقات ماموران پلیس نشان می‌داد که متهم با حضور در یکی از کارخانه‌های کاشی شهرستان مهریز و انجام چندین معامله و همچنین ارائه مدارک هویتی و معرفی خود به نام یکی از تجار و بستن قرارداد، قصد کلاهبرداری را دارد.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اخذ مجوز قضایی، متهم را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند و پس از استعلام، مشخص شد که این فرد با اسناد و مدارک هویتی جعلی اقدام به بستن قرارداد یک میلیارد تومانی خرید کاشی کرده است. متهم با انجام خرید به صورت نقدی در چندین مرحله و جلب اعتماد صاحب کارخانه قصد داشت در مرحله‌ی بعدی اقدام به کلاهبرداری سنگین کرده و از محل متواری شود که با درایت ماموران اداره آگاهی شهرستان مهریز دستگیر شد.
 
کاکاوند خاطرنشان کرد: متهم 42 ساله در بازجویی‌های اداره پلیس به استفاده از عناوین جعلی برای کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی از این کارخانه، اعتراف و به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفی شد.  فرمانده انتظامی یزد به شهروندان در این باره هشدار داد؛ کلاهبرداران ابتدا با پرداخت وجوه نقد، اعتماد فروشندگان را جلب و سپس پس از خریدهای متعدد از محل متواری می‌شوند که لازم است در این خصوص فروشندگان در مواقع فروش کالا، تحت تاثیر اظهارات افراد فرصت طلب و سودجو قرار نگرفته و مدارک و مستندات لازم و کافی را از آنها اخذ کنند.


کد مطلب: 102752

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/102752/کلاهبرداری-یک-میلیاردی-کارخانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir