به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۰۳۳۶۱
رییس انجمن خوشنویسان ایران عنوان کرد:

فرصت حضور هنرمندان 45 کشور در ایران

گروه فرهنگی: رییس انجمن خوشنویسان ایران از برگزاری جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «حمد» و فرصت حضور آثار هنرمندان 45 کشور در ایران خبر داد.
فرصت حضور هنرمندان 45 کشور در ایران

جواد بختیاری  اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم در انجمن خوشنویسان ایران برای سال آینده، برگزاری جشنواره بزرگ بین‌المللی «حمد» خواهد بود که احتمالا پاییز 1395 نخستین دوره آن برگزار می‌شود. امیدوارم بتوانیم این جشنواره را به‌صورت سالانه و مستمر برگزار کنیم.او ادامه داد: جشنواره بین‌المللی «حمد» یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در حوزه هنر خوشنویسی خواهد بود. هنرمندان در همه رشته‌های خوشنویسی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اما خط نستعلیق حضور پررنگ‌تری خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌های ما، هنرمندان 45 کشور ظرفیت حضور در این جشنواره را دارند. فراخوان جشنواره بعد از تعطیلات نوروز منتشر می‌شود.

 

وی همچنین به دیگر برنامه‌های انجمن خوشنویسان برای سال آینده اشاره و بیان کرد: سال آینده، سال شکوفایی اجرایی در حوزه‌های مختلف انجمن خوشنویسان ایران خواهد بود. خروجی این انجمن به‌شکل انتشار چند کتاب و برگزاری همایش و بی‌ینال خواهد بود.بختیاری گفت: «مجموعه آثار خوشنویسان معاصر ایران»، «مجموعه آثار قدمای خوشنویسی بالغ بر 120 تابلو» و «صلح در آینه هنر و ادبیات» سه کتابی هستند که توسط انجمن سال آینده منتشر می‌شوند. کتاب «صلح در آینه هنر و ادبیات» خروجی همایشی به همین نام خواهد بود که سال آینده در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. کتاب‌های دیگری هم به ناشران برای چاپ سپرده شده که در اختیار علاقه‌مندان به خوشنویسی قرار می‌گیرد.

 

این هنرمند همچنین بیان کرد: برگزاری جایزه بزرگ خوشنویسی از دیگر برنامه‌های انجمن است که احتمالا پاییز سال آینده اجرایی می‌شود.رییس انجمن خوشنویسان ایران در بخش دیگری از سخنانش، درباره‌ی برگزاری دوسالانه خوشنویس اظهار کرد: برای برگزاری بی‌ینال بزرگ خوشنویسی صحبت‌های زیادی شده است. ما در قزوین یک بی‌ینال خوشنویسی داریم که با همکاری مشترک انجمن خوشنویسان ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ارشاد استان قزوین برگزار می‌شود.

 

او افزود: پیشنهاد برگزاری این دوسالانه از سوی اداره ارشاد استان قزوین ارائه شده، اما بیشتر فعالیت‌ها برای برگزاری آن بر دوش انجمن خوشنویسان ایران است. با این حال، ما خودمان را متولی آن نمی‌دانیم و درصدد هستیم بی‌ینال بزرگ خوشنویسی را در سال‌هایی که بی‌ینال قزوین برگزار نمی‌شود، برپا کنیم. طرح برگزاری این بی‌ینال نیز قطعی شده و به‌دنبال کارهای اجرایی آن هستیم.

مرجع : ایسنا