به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۰۳۵۹۴

برداشت از خودپرداز بانكملي؛ 500 هزار

گروه اقتصادي: با مجوز بانک مرکزی افزایش سقف برداشت از بانک‌ ملی تا 500 هزار تومان افزایش یافته است.
گرچه بعد از حواشی بسیار برای میزان برداشت روزانه از خودپردازهای برخی بانک‌ها در اوایل سال گذشته این موضوع منتفی و تمامی بانک‌ها مکلف به کاهش سقف تا 200 هزار تومان معمول شدند، اما در آستانه نوروز، افزایش تقاضا برای پول نقد، سقف برداشت از خودپردازهای بانک ملی افزایش یافت. این در حالی است که کسب اطلاع از بانک مرکزی حاکی از آن است که با مجوز این بانک سقف برداشت روزانه از بانک ملی تا 500 هزار تومان افزایش یافته و این روند به مدت یکماه و تا 20 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی در زمان افزایش سقف خودپردازها در برخی بانک‌ها-اوایل سال قبل- که با توجه به آیین‌نامه‌های داخلی خود نسبت به این موضوع اقدام کرده بودند، اعلام کرد که با وجود این‌که بررسی‌ها برای این موضوع انجام شده اما به این نتیجه رسیدند که با توجه به این‌که پول نقد نباید به دلیل مسائل امنیتی و سایر موارد دیگر در دست مردم باشد بهتر است این سقف از حدی بیشتر نباشد.

افزایش برداشت روزانه از خودپردازها که در حالت عادی 200 هزار تومان است، در حالی از یکی از بانک‌های دولتی کلید خورده که در نیمه اول امسال دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که بررسی افزایش میزان برداشت روزانه در دستور کار این بانک قرار گرفته است. احمدی، رقم مدنظر بانک مرکزی را 400 هزار تومان عنوان کرد.

با توجه به اینکه افزایش سقف برداشت از بانک‌ها با توجه به رقم نه چندان قابل توجه 400 هزار تومانی فعلی، می‌تواند مورد استقبال مشتریان نیز قرار گیرد،‌ صدور مجوز در این مورد برای یک بانک می‌تواند آغازگر افزایش برداشت‌ها در سراسر شبکه بانکی با توجه به نیاز روزانه مردم باشد.