به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۰۳۶۲۲
دسترسی بشردوستانه در سوریه باید پایدار باشد

بیانیه ۱۰۰ سازمان جهانی درباره سوریه

گروه بین الملل: سازمان های نوع دوست جهان همزمان با تداوم خروج نیروهای ارتش روسیه از سوریه خواستار دسترسی بی قید و شرط به تمام جوامع مختلف در این کشور جنگ زده شدند.
بیانیه ۱۰۰ سازمان جهانی درباره سوریه
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، در بیانیه مشترکی که به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ سوریه به امضای 102 سازمان نوع دوست رسیده، این سازمانها مُصرانه از تمام طرفهای جنگ خواستند که دسترسی بشردوستانه باید 'دسترسی به تمام مردم نیازمند از هر راه و مسیر لازم' را شامل شود. در بیانیه امضا شده توسط یونیسف صندون کودکان سازمان ملل متحد، آکسفام و دیگر سازمانها 'نشانه های دلگرم کننده از پیشرفت' در سوریه با توجه به ترک مخاصمه مد نظر قرار گرفته و اعلام شده است این ترک مخاصمه به سازمانهای نوعدوست اجازه می دهد 'مواد غذایی و کمکهای امدادی دیگر را با سرعت بیشتری به دست جوامع بشدت محتاج کمک برسانند'. این سازمان ها در عین حال اضافه کرده اند؛ این دسترسی باید فراتر از یک لغو محاصره و ایست بازرسی ها باشد.

امضا کنندگان بیانیه، نوشتند: دسترسی بشردوستانه و آزادی رفت و آمد غیر نظامیان در سوریه باید پایدار باشد؛ هیچ نوع قید و شرطی نباید تعیین شود و دسترسی به تمام مردم نیازمند از هر راه و مسیر لازم را باید شامل شود.  این سازمانها تأکید کرده اند: تمام کمکهای بشردوستانه از جمله کمکهای پزشکی و کادر درمانی و امدادگران باید از طریق دسترسی کامل به تمام غیر نظامیان نیازمند صورت گیرد. همچنین به یک مبارزه ملی برای مصون سازی کودکان در مقابل بیماری نیاز است.

در بیانیه اضافه شده است: 'تفاوت این اقدامات عملی بین مرگ تا زندگی است.' آنها افزودند: تمام طرفهای مناقشه اکنون می توانند روی آنها به توافق برسند و در انجام این کار، آنها می توانند گام دیگری به سمت صلح بردارند. کوین جنکینز رئیس سازمان بشردوست 'ورد ویژن اینترناشنال' گفت: 5/13 میلیون نفر از جمله شش میلیون کودک در سوریه نیاز به کمک دارند و دسترسی به برخی مناطقی که در آنها زندگی می کنند، دشوار است.
مرجع : ایرنا