به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۳۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۰۳۶۳۲

انتقاد جولی از ناکامی در حل بحران سوریه

گروه بین الملل: آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود و نماینده ویژه کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان در سفرش به لبنان این مساله را که دستیابی به صلح در سوریه همچنان دور از دسترس است را فاجعه آمیز و تاسف بار دانست و از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف جنگ وارد عمل شود.
انتقاد جولی از ناکامی در حل بحران سوریه
به نوشته روزنامه دیلی میل، آنجلینا جولی در جریان بازدید از کمپ آوارگان "زهله" در لبنان گفت: این مسئولیت جامعه بین الملل است که به بحران آوارگان و جنگ در خاورمیانه رسیدگی کند. لبنان میزبان بیش از یک میلیون سوری است که از جنگ فرار کرده‌اند و تعداد کنونی آوارگان نزدیک به یک پنجم جمعیتش است.

آنجلینا جولی در جریان کنفرانس خبری که در دره بکا گفت: ما نمی‌توانیم جهان را با کمک‌های امدادی به جای راه حل‌های دیپلماسی و سیاسی اداره کنیم. امیدوار بودم در پنجمین سالروز جنگ داخلی سوریه و قیام علیه بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در سوریه می‌بودم و به قربانیانی که به خانه‌های خود باز می‌گشتند،کمک می‌کردم.

وی افزود: این مساله که دستیابی به صلح در سوریه بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد، فاجعه آمیز و تاسف بار است. براساس گزارش سازمان ملل، در جنگ داخلی سوریه افراد بیشتری در مقایسه با جنگ جهانی دوم آواره و بی‌خانمان شده‌اند. به گفته سازمان ملل جنگ در سوریه بین دولت اسد، مخالفان سوری و افراط گرایان خارجی باعث بزرگترین فاجعه انسانی در یک نسل شده است. آنجلینا جولی گفت: هرگز نباید فراموش کنیم در حال حاضر تمام توجهات به وضعیت آوارگان در اروپا متمرکز است در حالی که بیشترین فشار همچنان در خاورمیانه و شمال آفریقا احساس می‌شود و این جنگ وارد ششمین سال شد.
مرجع : ایسنا