به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۰۳۶۴۴
39 مصدوم و بازداشت یک مظنون

آخرین حرف و حدیث های آتش سوزی در بازار

از انفجار یک کپسول گاز تا مواد شیمیایی محترقه
گروه حوادث: علت وقوع انفجار در بازار تهران که موجب مصدومیت 39 تن از شهروندان تهرانی شد همچنان در دست بررسی است و به گفته فرمانده نیروی انتظامی احتمالا انفجار مواد شیمیایی محترقه دلیل وقوع این حادثه بوده و یک مظنون نیز در این باره دستگیر شده است.
آخرین حرف و حدیث های آتش سوزی در بازار
ساعت 17 چهارشنبه انفجاری مهیب بازار تهران را به لرزه در آورد؛ انفجاری که منجر به مصدومیت 39 تن از عابران و حاضران در پاساژ قیصریه بازار تهران در خیابان 15 خرداد شد. پس از وقوع این حادثه بود که نیروهای امدادی در محل حاضر شده و مصدومان را به بیمارستان های لقمان، شهدا و سینا منتقل کردند. مصدومانی که حال برخی از آنان وخیم است.
به گفته حسن عباسی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، ساعت 17:14 عصر امروز حادثه انفجار کپسول گاز به مرکز اطلاع رسانی اورژانس اعلام شد و با توجه به مصدومیت چندین نفر در این حادثه اورژانس تهران یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 12آمبولانس دیگر برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به محل حادثه اعزام و هشت مصدوم به بیمارستان سینا، هفت مصدوم به بیمارستان شهدا و همچنین 24 مصدوم دیگر این حادثه به بیمارستان لقمان منتقل شدند.

اما و اگر های حادثه
پس از وقوع این حادثه فرضیه های متعددی درباره دلایل وقوع این حادثه مطرح شد که البته گمانه زنی ها درباره علت حادثه از سوی معاون فرماندار تهران بی پاسخ نماند. بر اساس اعلام علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران علت حادثه در این ارتباط به هیچ عنوان خرابکاری نبوده و این حادثه در اثر سهل انگاری رخ داده است. پس از بررسی های لازم مشخص شد که این حادثه ناشی از انفجار کپسول هوابرش بوده و خرابکاری در کار نبوده است. ساعتی پس از وقوع حادثه و با بررسی های بیشتر دلایل حادثه بازار تهران مشخص شده و مسوولان انتظامی کشور در این باره رسما اظهار نظر کردند. سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی چهارشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما احتمال داد که مواد شیمیایی دلیل وقوع حادثه بازار تهران بوده است.

بر اساس آنچه سردار اشتری در برنامه گفت وگوی ویژه به ان اشاره کرده پس از وقوع حادثه بازار تهران، تیم کنترل و خنثی سازی و کارشناسان مربوطه از محل بازدید کردند و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، انفجار رخ داده در بازار تهران به دلیل مواد شیمیایی بوده که احتمالاً برای تهیه مواد محترقه چهارشنبه آخر سال تدارک دیده شده بود. فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که علت حادثه همچنان در حال بررسی است یادآوری کرد که در رابطه با این حادثه همکاران ما به یک نفر مشکوک شدند که این فرد با هماهنگی دستگاه قضایی بازداشت شده و امیدواریم که ابعاد مختلف این حادثه روشن تر شود.

سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز با حضور در محل وقوع حادثه در مصاحبه با خبرنگاری این موضوع را تایید کرد. وی در این باره گفته که این اتفاق ربطی به مواد منفجره نداشته و ناشی از مواد شیمیایی بوده است. بر اساس آخرین اخبار اعلام شده حال دو نفر از مصدومان حادثه بازار تهران وخیم است و باید منتظر ماند تا پس از بررسی های دقیق تر، علت این حادثه روشن خواهد شد.
مرجع : ایرنا