به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۰۳۶۷۳
موضوع چندان جدی نیست

واکنش جنتی به مصوبه کنگره آمریکا

گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیر لایحه کنگره آمریکا بر حضور مهمانان خارجی جشنواره‌های داخل ایران را زیاد جدی ندانست.
واکنش جنتی به مصوبه کنگره آمریکا
جنتی در پاسخ به پرسشی در این باره اظهار کرد: البته چیزی هم که کنگره تصویب کرده به نظرم جدی نیست. دولت آمریکا تبصره‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر تعریف کرده است. کنگره به‌واسطه خصومتی که با جمهوری اسلامی دارد چنین چیزی را تصویب کرده و دولت خیلی به این مورد تصویب شده مقید نیست.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید که وزیر خارجه آمریکا هم در صحبتی که با آقای ظریف داشته گفته بود که نگران این قضیه نباشید. ولی طبیعی است همین که توسط کنگره آمریکا مطرح شده عده‌ای را به محافظه‌کاری وا داشته باشد. در همین جشنواره موسیقی فجر بعضی از خواننده‌های آسیایی و غیر آسیایی ملاحظه کاری کرده و فکر کرده بودند که اگر به ایران بیایند دیگر نمی‌توانند به آمریکا بروند که به نظر من مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جنتی در پاسخ به این پرسش که تمرکز سال جدید وزارت فرهنگ و ارشاد در چه بخشی خواهد بود گفت: در سال 94 مقداری فضاهای تئاتر را بازسازی و در سطح کشور جشنواره‌های مختلفی را برگزار کردیم اما خود من مجموعا از اقداماتی که انجام شده تا به حال راضی نیستم؛ چون تنگناهای مالی بسیار داشتیم و نتوانستیم آن‌طور که باید کمک کنیم. شاید امسال دستمان بازتر باشد؛ بخصوص در حوزه تئاتر که جز محروم‌ترین بخش‌ها از نظر کمک گرفتن از دولت است.امیدوارم امسال بتوانیم کمک‌های بیشتری داشته باشیم و کمک کنیم تا بتوانند بیشتر خودشان را مطرح کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از خانه همایش بازدید می‌کرد، همچنین درباره آن اظهار کرد: من قبلا هم چند باری از این جا بازدید کرده بودم و با این مجموعه آشنایی کامل دارم. جای فرهنگی و آبرومندی است و بسیاری از همایش‌های بین‌المللی یا همایش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را این‌جا می‌توان برگزار کرد.

او افزود: خانه همایش در نهایت سلیقه ساخته شده و بهترین وسیله‌ها و تجهیزاتی را که در ایران یا خارج از کشور بوده، به‌همت بخش خصوصی، در این‌جا می‌توان دید و امیدواریم از هم این ظرفیت استفاده بشود.
مرجع : ایسنا