به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۰۳۸۳۶
حمله شدید ترامپ در آیپک به توافق هسته ای

ترامپ: اولویتم برچیدن برجام خواهد بود

گروه بین الملل: نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در سخنرانی خود در اجلاس آیپک به توافق هسته ای ایران حمله کرد.
ترامپ: اولویتم برچیدن برجام خواهد بود
به گزارش  از یو اس ای تودی، دونالد ترامپ - نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه - در سخنرانی شب گذشته خود در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) اعلام کرد اولویت نخست کاریش پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، لغو توافق هسته ای ایران خواهد بود.

بر همین اساس، دونالد ترامپ سخنرانی خود را با انتقاد شدید از برجام آغاز کرد. وی تاکید کرد مهم ترین اولویتش در کاخ سفید برچیدن توافق هسته ای آمریکا با ایران خواهد بود. وی مدعی شد این توافق یک فاجعه برای آمریکا و اسراییل است. علارغم خوش خدمتی ترامپ به صهیونیست ها در سخنرانی خود، برخی از گروه های صهیونیست به دلیل سخنان جنجالی ترامپ علیه پناهجویان و مسلمانان از وی انتقاد کردند. گروه صهیونیست "ای دی ال" اعلام کرد ۵۶ هزار دلاری که ترامپ در گذشته به این گروه کمک مالی کرده بود را صرف برنامه های مبارزه با تعصبات قومی و دینی می کند.

اما ترامپ تنها نامزد ریاست جمهوری آمریکا نبود که در ایپک به ایران حمله کرد. روز گذشته نشست آیپک شاهد سخنرانی دیگر کاندیداهای جمهوریخواه آمریکا نیز بود. هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز حزب دموکرات و جان کیسیچ، نامزد حزب جمهوریخواه؛ دیگر سخنرانان این اجلاس بودند. کلینتون در سخنرانی خود با اشاره به آزمایش موشکی ایران، خواستار اعمال تحریم های بیشتر آمریکا علیه این کشور شد. وی تاکید کرد در صورتی که تهران بکوشد به بمب هسته ای دست یابد، گزینه نظامی واشینگتن روی میز خواهد بود.

جان کیسچ، فزماندار ایالت اوهایو نیز در سخنرانی خود در این اجلاس تاکید کرد در واکنش به آزمایش موشکی تهران، خواستار تعلیق برجام هستم! اجلاس سالانه آیپک همینک در واشینگتن در حال برگزاری است. در این اجلاس سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه شرکت دارند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان