به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۰۳۹۶۳
القادولی از تامین‌کنندگان مالی داعش بود

مرد شماره 2 داعش کشته شد

گروه بین الملل: مقامات آمریکایی اعلام کردند، نیروهای عملیات ویژه این کشور در شرق سوریه توانستند یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش را از پای درآورند.
مرد شماره 2 داعش کشته شد
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری خود عنوان داشت که عبدالرحمان مصطفی القادولی، مرد شماره دو داعش در جریان یک حمله هوایی توسط نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شد. به گفته یکی از مقامات نظامی آمریکایی، نیروهای عملیات ویژه به دنبال دستگیری عبدالرحمان مصطفی القادولی، یکی از فرماندهان ارشد داعش که مرد شماره 2 این گروه تروریستی نیز به شمار می‌آمد بودند اما این عملیات به دلایل نامشخصی تغییر کرده و پس از عملیات تعقیب و گریز این نیروها با تیراندازی به سمت القادولی، وی را از پای درآوردند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که خبر کشته شدن القادولی را اعلام کرد از وی به عنوان یکی از تامین‌کنندگان مالی داعش نام برد با این حال کارتر جزئیات اندکی از چگونگی کشته شدن القادولی ارائه داد. اشتون کارتر ضمن اعلام این خبر، از اقدامات نظامی علیه پیشرفت‌های داعش یاد و بار دیگر بر این ادعا که داعش از جنبه رهبری، فرماندهی و مالی در تنگنا قرار داد تاکید کرد. خبر کشته شدن القادولی تنها سه روز پس از کشته شدن 31 تن در مجموعه حملات تروریستی داعش در بروکسل منتشر شده است.
مرجع : ایسنا