به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۱۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۰۴۱۴۰
شهربانو امانی: امیدواریم به جای افراد، احزاب در مجلس باشند

برای حضور در مجلس دهم آماده ایم

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از طرف اصلاح‌طلبان برنامه لازم برای حضور در مجلس دهم آماده شده است.
برای حضور در مجلس دهم آماده ایم
شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به عملکرد مجلس نهم گفت: این مجلس یک سال تمام با دولت احمدی‌نژاد همکاری کامل کرد؛ نظارت ناکافی یا عدم نظارت مجلس نهم، مشکلات بسیاری را به وجود آورد و دولت و قوه قضائیه درگیر همین کاستی‌های نظارتی است.

او افزود: رای مردم به آقای روحانی مورد پسند برخی در مجلس نهم قرار نگرفت، برای همین شاهد بودیم که در آرای اعتماد به قدری تعلل شد که دانشگاه‌ها با سرپرستی سال تحصیل را آغاز کردند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به موضوع برجام گفت: تندروهای مجلس با رفتارهای غیر قبول خود و تهدید مسئولان دولتی کاری کردند که موجب نارضایتی مردم شد. مردم نیز در هفت اسفند پاسخ آنها را دادند.

او با بیان اینکه مجلس نهم در زمینه مسائل مربوط به حوزه زنان کارنامه قابل قبولی از خود به جای نگذاشت، گفت: متاسفانه تصمیم‌گیری جدی از سوی فراکسیون زنان مجلس صورت نگرفت. امانی گفت: امیدواریم با عقلانیتی که در تشکیل مجلس دهم صورت گرفت، این بار به جای افراد، احزاب در مجلس حضور داشته باشند تا بتوان عملکردها را رصد کرده و وظایفشان را پیگیری کنند. خوشبختانه از طرف اصلاح‌طلبان برنامه لازم برای حضور در مجلس دهم آماده شده است. یکی از محوری‌ترین شعارهای انتخاباتی مجلس دهم رونق اقتصادی است که در حوزه اجرایی کردن برجام باعث می‌شود چرخ‌دنده‌های فرسوده اقتصاد کشور روغن‌کاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی شود.

او افزود: به ویژه درزمینه نفت و گاز با علاقه کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران کشور ما می‌تواند به عنوان لنگرگاه امنیت منطقه خاورمیانه شناخته شود. در این زمینه خلاء قوانین در مورد سرمایه‌گذاری خارجی باید ازسوی مجلس دهم مورد توجه قرار گیرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امروز هیچ کشوری به تنهایی امنیت خود را تامین نمی‌کند، گفت: قراردادهای بین ایران و دیگر کشورها باید موضوع کسب و کار و سرمایه‌گذاری را دغدغه مهم خود قرار دهد. علاوه بر این پیگیری آسیب‌های اجتماعی از دیگر مسائلی است که باید جزو اولویت‌های مجلس دهم قرار گیرد.

او به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخابات هفت اسفند جریان‌های سیاسی در مجلس فرصت کافی دارند که با عقلانیت همدل و همزبان با دولت مشکلات مردم را رفع کنند که این به معنی وکیل‌الدوله بودن نیست. امانی با بیان اینکه امیدواریم این مجلس برای حل مشکلات و سلامت اداری به دولت کمک کند، در پایان تاکید کرد: نمایندگان مجلس دهم باید ضمن قانونگذاری و اعمال نظارت برنامه ششم را در دستور کار خود قرار دهند برای همین پیشنهادم این است که کاندیداهای منتخب از فرصت باقی مانده تا زمان ورود به مجلس دهم استفاده کنند و تلاش کنند برنامه کوتاه مدت پنجم را رصد و پیگیری کرده و اسناد بالادستی را مطالعه کنند.
مرجع : ایلنا