به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۴ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۱۰۴۹۳۹
مردم عوام‌فریبی و هتاکی‌ها را نمی‌پسندند

آیت‌الله هاشمی:‌ مردم آگاه شدند و در انتخابات نشان دادند که هتاکان را کنار می‌گذارند

گروه سياسي: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالی است و به هیچ وجه عوام فریبی و هتاکی‌ها را نمی‌پسندند و در انتخابات نشان دادند که با فریاد خاموش رأی، هتاکان را کنار می‌گذارند.
آیت‌الله هاشمی:‌ مردم آگاه شدند و در انتخابات نشان دادند که هتاکان را کنار می‌گذارند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و مدیران استانی حزب کارگزاران سازندگی، سالگرد شهادت امام هادی(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به فرازهایی از زندگی سراسر سعادت آن امام همام، گفت: حاکمان جور تا مرحله‌ای ایشان را با محدودیت‌ها، تحمل می‌کردند، اما وقتی محبوبیت‌شان را در جامعه دیدند، ایشان را در مرکزی نظامی محصور و سرانجام شهید کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری شروع این شیوه برخورد مستبدان با ائمه معصوم، به توصیه‌های معاویه به پسرش، یزید اشاره کرد و گفت: تصمیم یزیدیان برای مقابله با امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه یاران عاشورایی در همین راستاست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان ابیاتی از فرزدق شاعر درباره اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) و ظلم امویان، گفت: در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاد و تقریباً در زندگی همه ائمه ما بود که حاکمان جور از ترس محبوبیت آنها و بعضاً به خاطر تحریک اطرافیان، آن بزرگان را به شهادت می‌رساندند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به خود حق‌پنداری بعضی از مستبدان، مخصوصاً در زمان زندگی ائمه معصوم(ع)، گفت: به انواع تهمت‌ها و توهین‌ها متوسل شدند که از این نوع اتفاقات در زندگی امام هادی(ع) فراوان است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، به مسایل این روزهای جامعه، مخصوصاً در ابعاد سیاست داخلی اشاره کرد و با بیان ویژگی‌های دو انتخابات اخیر، یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه 1394، گفت: انتخابات نشان داده که مردم به خاطر گسترش ابزار اطلاع‌رسانی، آگاه شده‌اند و مردم آگاه در تصمیمات سیاسی، به ویژه در انتخابات، آینده‌نگری دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از موضع‌گیری‌های مردم در فضاهای خانوادگی، دوستانه و جمع‌های محدود، گفت: مردم به مرحله‌ای رسیدند که فریب وعده‌های احساسی را نمی‌خورند و حتی درباره موضع‌گیری‌های نامزدها و طرفداران آنها هم تحقیقات جامع و عمیق می‌کنند که ببینند برای خدا، مردم، کشور و انقلاب است، یا اهداف جناحی دارند؟!!

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش به تشریح چرایی و چگونگی تأسیس حزب کارگزاران سازندگی در سال‌های آخر دولت سازندگی به ویژه در مقطع آغاز فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری دوره هفتم اشاره کرد و گفت: با جامعه روحانیت که حالت پدری در میان گروه‌ها و جناح‌ها داشت، صحبت شده بود که از انحصار در معرفی نامزدها بپرهیزند و بگذارند افراد دیگر، مخصوصاً از مدیران دولتی هم وارد میدان شوند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطرات خود از گفت‌وگوهای خویش با آیت‌‌الله خامنه‌ای در خصوص تشکیل حزب کارگزاران سازندگی و بیان ضررها و فواید معرفی نامزدهای مستقل از سوی کارگزاران، گفت: رهبری به حضور اکثریت مردم در انتخابات و داغ شدن تنور رقابت‌ها فکر می‌کردند که حتی هنوز هم مواضع پسندیده‌ای است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سیر تاریخی انتخابات ریاست جمهوری در دولت‌های هفتم تا دهم و فراز و فرود نگاه دولت‌ها به فعالیت‌های احزاب، گفت: درست است که در هر شرایطی درصدی از مردم در انتخابات حضور می‌یابند، اما حضور فراگیر مردم که با فعالیت احزاب جدّی‌تر می‌شود، اعتبار داخلی و بین‌المللی نظام را بالا می‌برد.

ایشان سیاست‌های دولت نهم و دهم را در بعد داخلی و خارجی به ضرر نظام و کشور دانست و با بیان این نکته که «مردم فهمیدند ادامه این سیاست‌ها برای کشور خطرناک است»، گفت: مردم با درک درست از واقعیت‌های موجود و علی‌رغم فشارهای امنیتی، برای آگاهی اقشار مختلف جامعه وارد میدان شدند و دیدید که چه حماسه‌ای خلق کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان مصادیقی از اصرارهای مردم برای حضور در انتخابات، با یادآوری جمله معروف خویش که «نمی‌گویم نمی‌آیم»، گفت: آن جمله را در یکی از دیدارهای مردمی گفته بودم که فشار خانواده‌های شهدا و جانبازان برای اعلام حضورم زیاد شده بود و حتی به یاد دارید که پس از آن جمله، جریان مخالف، با نگرانی‌های خاص خود، به دنبال راه‌های دیگر رفتند که نهایتاً به ردّصلاحیت رسیدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب دکتر روحانی را حاصل آگاهی مردم از شرایط خطرناک جامعه دانست و گفت: انصافاً دولت یازدهم، با تدبیر و امید، سایه جنگ را از سر کشور دور و با حل مشکل هسته‌ای، راه را برای حرکت کشور به سوی پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی هشت ساله هموار کرده است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان با بیان جزییاتی از ویژگی‌ها و بندهای توافقات هسته‌‌ای، گفت: با توجه به بومی بودن دانش هسته‌ای در کشور، ایران در این مذاکرات و توافقات سود برده است و الان وقت آن است که با رونق تولید، اشتغال را در جامعه فراگیر کنیم تا خانواده‌ها و جوانان با دسترنج خود زندگی کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، استفاده درست از نقدینگی‌های موجود در بانک‌ها و برگشت فعالیت‌های تولیدی به کارخانجات گوناگون را یکی از عوامل مهم برای رونق اقتصادی دانست و گفت: حق مردم و مسؤولان بخش خصوصی است که از نقدینگی کشور در جهت برگشت کار و تولید استفاده و وظیفه دولت است که به آنها کمک کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جدیت دولت برای ساماندهی امور در داخل کشور را مهم دانست و گفت: دولت می‌تواند با استفاده از تجربیات این چند سال و با نگاه عاقلانه به نقدهای منصفانه ـ و نه توهین‌ها و تهمت‌های تخریب کنندگان ـ برای تقویت امید در جامعه تلاش کند.

ایشان افزود: ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالی است و به هیچ وجه عوام فریبی و هتاکی‌ها را نمی‌پسندند و در انتخابات نشان دادند که با فریاد خاموش رأی، هتاکان را کنار می‌گذارند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توصیه به اعضا و هواداران حزب کارگزاران سازندگی که باید برای اعتلای کشور بکوشید، گفت: در جریان حزبی هم به خواسته‌های مردم توجه داشته باشید و در فضای دموکراسی، این مردم هستند که مسیر را مشخص می‌کنند.

در آغاز این دیدار، آقای دکتر کرباسچی، دبیر کل حزب با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حزب کارگزاران سازندگی، در خصوص شهادت امام هادی(ع) و عدم آشنایی درست جوانان از شخصیت آن امام همام، گفت: زندگی سیاسی امام هادی(ع) هم مثل این روزهای بارگاه آن امام، مظلوم واقع شده است. دبیر کل حزب کارگزاران در خصوص نامزدهای اعضای این حزب در انتخابات مجلس شورای اسلامی 7 اسفندماه، گفت: اگر چه اکثر اعضای حزب ردّ صلاحیت شدند، اما آنان که باقی ماندند، رأی آوردند و امیدواریم در انتخابات میان دوره‌ای، موفقیت‌های دور اول تکرار شود.

وی با بیان فراز و فرودهای زندگی امامان هشتم و نهم شیعیان، گفت: نکته جالب در زندگی امام هادی(ع) تلاش دشمنان برای اتهامات گوناگون است و در تاریخ فراوان آمده که مأموران حکومتی به کرات شبانه وارد منزلشان می‌شدند تا به بهانه واهی از محبوبیت ایشان بکاهند.