به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۹ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۱۰۵۳۰۶
گروه 5 به دنبال قهرمانی لیگ پانزدهم

بررسی مسابقات باقیمانده مدعیان لیگ‌برتر

گروه ورزشی: امتیازات نزدیک 5 تیم بالایی جدول باعث شده تا4 هفته باقیمانده لیگ‌برتر از حساسیت بالایی برخوردار شود.
به گزارش "ورزش سه" در حال حاضر پرسپولیس، استقلال‌خوزستان، استقلال، تراکتورسازی و نفت از شانس بالایی برای بالای سر بردن جام قهرمانی لیگ پانزدهم برخوردار هستند.  پرسپولیسی‌ها که در نیم فصل دوم توانستند با جبران عقب‌ماندگی‌شان به صدرجدول نیز دست یابند اکنون شانس اول قهرمانی لیگ محسوب می‌شوند و استقلال‌خوزستان که روندی یکسان در این فصل داشته همچنان امیدوار به 4 هفته باقیمانده است. استقلال تهران باید دید با پرویز مظلومی شرایطش چگونه پیش خواهد رفت و آنها قادر خواهند بود شکست در دربی را فراموش کنند و امیدوارانه لیگ را دنبال کنند یا خیر و البته تراکتوری که با تغییرات روی نیمکت خود و حضور امیر قلعه‌نویی اکنون توانسته بار دیگر مدعی لیگ شود و برای خود شانس کسب جام را قائل است. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به دیدارهای باقیمانده این 4 تیم در 4 فینال باقیمانده لیگ پانزدهم.

پرسپولیس؛ اگر در باد برد دربی نخوابند


شاگردان برانکو ایوانکوویچ با شکست‌ناپذیری در 20 دیدار اخیر خود در لیگ‌برتر توانسته اکنون در موقعیتی فوق‌العاده و در صدر لیگ‌برتر جا گیرد و اکنون امیدوارند در 4 هفته آینده نیز آن را حفظ کنند و حسرت 8 ساله خود را پایان دهند. آنها در این 4 هفته ابتدا باید به اهواز بروند و یکی از خطرناک‌ترین دیدارهای خود را برابر استقلال این شهر که سقوطش تقریبا قطعی شده برگزار کنند. آبی‌های اهوازی روی کاغذ همچنان شانس بقا دارند و شکست در برابر سرخ‌ها می‌تواند حکم سقوطشان را امضا کند. اتفاق دیگر برای پرسپولیسی ها البته انگیزه فوق‌العاده استقلالی‌هاست که به دنبال خودنمایی در این بازی هستند و این فرصت بزرگ را از دست نخواهند داد. پرسپولیس در هفته بیست‌وهشتم در تهران پذیرای نفت است و شاگردان علیرضا منصوریان را پیش روی خود خواهد دید، تیمی که بدون توجه به مشکلات مالی و حرف و حدیث درباره فروشش در این هفته‌ها عملکرد خوبی داشت و به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده است. جدال بعدی سرخپوشان تهرانی با گسترش فولاد در تبریز است که شاگردان فراز کمالوند نیز نشان دادند که فوتبال را خوب در زمین اجرا می‌کنند و در نیم فصل اول هم دردسر بزرگی برای پرسپولیس در آزادی ایجاد کردند. بازی آخر پرسپولیس در آزادی و برابر راه‌آهنی‌ خواهد بود که باید دید تا آن روز شرایطش برای بقا یا سقوط چگونه پیش رفته است.

استقلال‌خوزستان؛ آبی‌های خوزستان را باور کنید

آبی‌های خوزستانی علیرغم اینکه هفته‌های زیادی را در جمع مدعیان بودند همچنان یقین قهرمانی‌شان در ابهام قرار دارد و عبدالله ویسی از این فرصت برای اینکه تیمش را در آرامش به بزرگترین افتخار آبی‌های تازه متولد شده برساند، استفاده می‌کند. استقلال‌خوزستان تیمی که چهارمین سال از تولدش را پشت سر می‌گذارد و لیگ چهاردهم را در جدال پلی‌آف برای بقا بود، اکنون در شرایطی است که قهرمانی‌شان دور از دسترس نیست. آنها در هفته‌ آینده با گسترش در تبریز دیدار خواهند کرد و مطمئنا این بازی یکی از سخت‌ترین نبردهای آنها خواهد بود. بازی بقا برای راه‌آهن در هفته بیست‌وهشتم برگزار خواهد شد که با توجه به میزبانی آبی‌های اهوازی کفه ترازو به سود آنها سنگین‌تر است. دیدار با پدیده در مشهد و در نهایت ذوب‌آهن دو دیدار بعدی شاگردان ویسی در مسیر شانس قهرمانی است که البته پدیده با روند خوبش در نیم فصل دوم و ذوبی‌ها برای حفظ شأن خود جدال‌های سختی را برابر استقلال‌خوزستان رقم خواهند زد.

استقلال تهران؛ آبی نمی‌خواهد کمرنگ شود


با شکست در دربی اکنون سخت‌ترین دوران آبی‌های پایتخت فرارسیده است. آنها یا بازخواهند گشت و از فرصت و شانس‌شان همچنان برای کسب قهرمانی استفاده خواهند کرد یا تمام داشته‌های خود در هفته‌های گذشته را برباد رفته می‌بیند. آنها این هفته به مصاف فولادی خواهند رفت که در نیم فصل دوم دگرگون شده و دراگان اسکوچیچ نیز همواره خاطرات تلخی برای آبی‌ها ساخته است. باید دید پرویز مظلومی و کادرش موفق خواهند شد ریکاوری روحی روانی که از مولفه‌های اصلی بازگشت این تیم بعد از شکست در دربی است را به خوبی اجرا کند. از خوش‌شانسی یا بدشانسی پرویز مظلومی است که آنها 3 دیدار پیاپی خود در هفته‌های آینده را در تهران برگزار خواهند کرد. سایپا دومین حریف آنها در 4 خوان آخر است که این دیدار نیز در آزادی برگزار خواهد شد. مجید جلالی نیز که این روزها شرایط سخت و حساسی روی نیمکت نارنجی‌پوشان تجربه می‌کند و به هیچ وجه امتیازات این بازی را به راحتی به آبی‌پوشان تعارف نخواهد کرد. جدال حیثیتی این‌بار نیز در تهران و برابر تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی که از هر جهت بخواهیم آن را نگاه کنیم، سخت‌ترین بازی آبی‌های پایتخت خواهد بود. امیر قلعه‌نویی که در پایان فصل گذشت از جمع آبی‌ها جدا شده و اکنون نیز در تراکتور شانس رسیدن به قهرمانی را نیز دارد، به دنبال اعاده حیثیت برای نبرد فرا 3 امتیازی است و در هفته پایانی نیز استقلالی‌ها به قم خواهند رفت تا با علی دایی و صبای قم دیدار کنند. همانطور که عنوان شد یک لغزش از استقلالی‌ها در این شرایط که آنها از لحاظ روحی وضعیت مناسبی نیز ندارند، می‌تواند تمام داشته‌های هفته‌های اخیرشان را برباد دهد.

تراکتورسازی؛ افسوس تساوی با صبا


امیر قلعه‌نویی با حضور روی نیمکت سرخ‌های تبریزی بار دیگر آنها را در قامت مدعی لیگ قرار داده است و اگر اتفاقات این‌بار به سود تراکتور رقم بخورد، آنها در اتفاقی عجیب بر صدر لیگ قرار خواهند گرفت. تراکتورسازی که اکنون با 42 امتیاز شانس کمی برای قهرمانی دارند، در 4 هفته پایانی به ترتیب برابر سیاه‌جامگان، ملوان، استقلال تهران و استقلال اهواز قرار خواهند گرفت. جدال با دو تیم در آستانه سقوط و تقابل حیثیتی با استقلال از دیدارهایی است که تبریزی‌ها برای کسب عنوان و یا حتی سهمیه در پیش رو خواهند داشت. البته به طور کلی قرعه امیر قلعه‌نویی در هفته‌های آخر به سود این تیم به نظر می‌رسد و اگر آنها مسابقه با صبا را با پیروزی تمام کرده بودند الان یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ‌برتر به شمار می‌آمدند. با این حال مسابقه با تیم‌هایی در حال سقوط مثل سیاه‌جامگان و ملوان نیز دردسرهای خاص خود را دارد.

نفت‌تهران؛ مدعی بی‌پول


نفت‌تهران با همه مشکلات ادعا شده در باشگاه چراغ خاموش خود را به جمع مدعیان قهرمانی رسانده و در حال حاضر با 42 امتیاز تیم پنجم جدول است. شاگردان علیرضا منصوریان در 4 هفته پایانی با تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، فولاد و سایپا مسابقه دارند که قرعه این تیم بسیار دشوار به نظر می‌آید. آنها بین سایر مدعیان شانس کمتری برای قهرمانی دارند، مگر آنکه اتفاق عجیبی رخ بدهد و بی‌پول‌های لیگ‌برتر همه رقبا را درو کنند و معادلات  را به هم بزنند.