به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۰۵۳۴۵

جزایری: فلانی می‌خواهد 250هزار تومان یارانه بدهد؛ من 2/5میلیون می‌دهم!

گروه اقتصادي: شهرام جزایری‌‌عرب می‌گوید: به زودی یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی دنیا را در بازارهای بین‌المللی ایجاد خواهم کرد!
جزایری: فلانی می‌خواهد 250هزار تومان یارانه بدهد؛ من 2/5میلیون می‌دهم!


شهرام جزایری در کنار همسر و پسرش

هفته نامه «تماشاگران امروز» در گفتگویی با شهرام جزایری عرب به دوران بعد از آزادی از زندان، کاراکتر شخصیتی‌اش، نظرش درباره انتخابات مجلس، بابک زنجانی و مه آفرید و ...پرداخته است که اهم آن در ادامه آمده است.

* فلان فردي كه در پرونده معروف به سه هزار ميليارد تومان اعدام شد گاهی فعاليت‌هاي بزرگ و مفيد اقتصادي هم كرده بود اما در كنار این فعالیت‌ها كار خيلي زشتي مرتكب شد و آن اينکه ال‌سي‌هاي بانك صادرات را جعل مي‌كرد. من يك هفته قبل از فوت ايشان در بهداري بازداشتگاه اوين ایشان را دیدم و گله كردم. گفتم من به عنوان نماينده بخش خصوصي كلان كشور از شما گله دارم؛ شما كه مدير خيلي خوب و توانمندي بودي و توانستي 600ميليارد تومان به درستي از بانك ملي جذب كني چرا بايد ال‌سي‌هاي بانك صادرات را جعل مي‌كردي؟! اگر همه كارهایت هم توجيه داشته، اين موارد به هيچ عنوان قابل دفاع نیستند، و اتفاقاً این کارها، همه اقدامات مفيدت را هم نابود كرد! سرش را پايين آورد و گفت من چاره‌اي نداشتم، بايد تعهدات فولاد خوزستان را مي‌دادم. حرفي كه از نظر من قابل قبول نبود.

* شخصا با اعدام مخصوصاً اعدام افرادي كه پرونده اقتصادي دارند شدیدا مخالفم ولی من تصميم‌گير نيستم. شما رسانه‌ها در رعايت قانون و ایجاد آرامش در جامعه نقش خيلي مؤثري داريد و نبايد هر كس را که دل‌تان مي‌خواهد دانشمند كنيد و هر كس را هم دوست داريد مفسد اعلام كنيد. متأسفانه و البته صدمتأسفانه ما ديده‌ايم و شنيده‌ايم و مي‌بينيم و مي‌شنويم كه حتي بعضي از مقامات عزيز هم اين مسأله را رعايت نمي‌كنند و قبل از صدور محكوميت‌هاي قطعي، در رسانه‌ها متهمين را مجرم و مفسدمي‌خوانند.

* مادر بيچاره من در سال١٣٨٤حدود يك سال هر روز آواره راهروهاي ديوانعالي كشور بود و هيچ اطلاعي از وضعيت حكم من نداشت. يک شب در برنامه ٢٠:3٠ به‌طور ناگهاني ديد كه پيش‌نويس حكم آزادي شهرام جزايري از سوي ديوانعالي كشور نوشته شده. از فرط خوشحالي و هيجان آن زن مؤمن و مادر دلشكسته دچار سكته مغزي شد و تا همين الان هم هنوز اسير عوارض همان اطلاع‌رساني خلاف واقع و غيرقانوني است! چه كسي پاسخ اینها را مي‌دهد؟!!!

*من به شدت با گفتن اين حرف كه كشور در فساد غوطه‌ور شده يا فساد همه‌جا را فراگرفته مخالف هستم.

{در پاسخ به این سوال که چقدر آدم مي‌آيند و به شما مي‌گويند كه دوست دارند شهرام جزايري باشند؟}:خيلي. متأسفانه يا خوشبختانه؛ اما اول بايد واقعيت‌هاي شهرام جزايري را بشناسیم. كاراكتر اين آدم چطوري است. نابغه است؟ دزد است؟ لابيست است؟ یک‌بار يكي از مجريان معروف حرف جالبي به من زد. گفت شهرام جزايري لابيست است؟ گفتم بله.

*به زودي يكي از بزرگترين بانك‌هاي خصوصي دنيا را در بازارهاي بين‌المللي ايجاد خواهم كرد. تلاش مي‌كنم با سرمايه 50ميليارد دلار، بانك بين‌المللي نخبگان را بسازم. فكر مي‌كنم اگر خدا كمكم كند و حداقلش برآورده شود خيلي از شائبه‌ها كه مي‌گويند شهرام فقط در ايران و با رانت موفق بوده برطرف مي‌شود.

*آقاي بيل گيتس استاد من است. از مديران بزرگ و همچنين استاد من است. در مورد ايشان گفتم ان‌شالله محبت مي‌كنند و به ايران تشريف مي‌آورند. ایشان هم موافقت اوليه خودشان را براي آمدن به ايران اعلام كرده‌اند. قطعاً از ايشان مشورت خواهم گرفت و آن بانك توسط بزرگاني همچون آقاي بيل گيتس حمايت خواهد شد.

*من احساس مي‌كنم بزرگاني مثل آقاي بيل گيتس با حمايت حكومت‌هاي‌شان بيل گيتس شده‌اند. اگر اين‌گونه حمايت حكومت‌ها از امثال شهرام جزايري‌ها هم صورت گیرد حتماً منشأ خير و بركت كمتر از ايشان نخواهد بود.

* بانكي را ايجاد خواهم كرد كه سرمایه‌اش از محل منابع عامه مردم دنيا تأمين خواهد شد. بعد از تأمين منابع اوليه برای سرمايه بانك حمايت‌هاي خوبي از بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ دنيا به عنوان سپرده‌گذار جمع خواهم كرد و نيز حمايت‌هاي خوبي از اكثر دولت‌هاي دنيا خواهم گرفت. من ادبيات اقتصاد دنيا را بلدم. نقاط عطف اقتصاد بين‌المللي را مي‌شناسم. حقوق بين‌الملل و تجارت جهاني را به اندازه كافي و وافي مي‌شناسم.

* به وكيلم گفتم يك اصل رسانه‌اي در كشور وجود دارد كه برخي تندروهاي رسانه‌اي هر كه را تقبيح كنند، نزد مردم عزيز می‌شود و من محبوبيتم را مديون اين‌گونه تندروي‌ها مي‌دانم. ضمن اينكه از وكيلم خواسته‌ام از اين رسانه شكايت نكند. گلايه هم دارم كه چرا دير به دير اسم من را مي‌آورند؟ اگر هر روز به من فحش بدهند خيلي عالي است.

*آقاي رئيس‌جمهور محترم سابق و اطرافيانش تلاش دارند حرف‌هايي بزنند كه براي عوام كشور جذاب باشد‌؛ یعنی برای مردمي كه خودشان هم قبول دارند از مسائل دقيق كارشناسي اقتصادي كشور اطلاعاتي ندارند. اينكه ايشان بگويند 250هزارتومان یارانه مي‌دهند تا رأي جمع كنند قابل استماع است؛ حالا اینکه این کار عملياتي باشد يا نباشد را كار ندارند، حرف است كه مي‌پرانند. پرداخت يارانه‌هاي مستقيم چه هزار تومان چه 250هزارتومان و چه 50هزارتوماني كه اول آقاي كروبي مطرح كردند و من به آن به هم به شدت انتقاد داشتم، اشتباه محض است. چون معتقدم مردم شريف ايران آنقدر‌‌ شأن و عزت دارند كه حاضرند 250هزارتومان هم از جيب بدهند تا از دولت خدمات مناسب، بيمه رايگان، خدمات شهرداري سهل و آسان و بانك خوب دريافت كنند. اين ملت آنقدر فهميده هستند كه حاضرند از جيب‌شان خرج كنند كه رفاه، خدمات مناسب، كار و امنيت شغلي و... بگيرند. اينكه پرداخت يارانه مستقيم به مردم باعث جذب‌شان شود مثل داستان جنگ جهاني دوم است كه همه زيرساخت‌هاي كشور آلمان از بين رفته بود، مردم هم كاسه گدايي دست‌شان مي‌گرفتند و نظامي‌ها هم در كاسه‌شان غذا مي‌ريختند.

* ولي وقتي كشور سرحال است و فضاي آرامي دارد حاكميت بايد تلاش كند با جمع‌آوري ماليات، به مردم خدمات برساند اما اگر بخواهيم استناد كنيم كه اين بزرگوار مي‌تواند 250هزارتومان پرداخت كند من حاضرم دو و نيم ميليون تومان پرداخت كنم و بين ايشان و بنده عاقلان دانند كه چه كسي مي‌تواند اين كار را انجام بدهد.

علیپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۲:۳۶
لطفا از طرف مردم نظر ندهید من و کسانیکه در این جامعه داریم زندگی می کنیم حق انتخاب داریم من و کسانیکه دور و بر خودم هستند می شناسیم همه متحد هستیم احمدی نژاد بیاد رای میدیم چون واقعا به هر حرفی که میزنه عمل می کنه بگه 250 هزار تومان میده ما هم لازم داریم. یادمان نرفته ایشان مثل مرد عیدی می داد و بنزین عیدی می داد خیلی نامردی هست یادمان برود پس بیا حاج محمود .... (334818)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۶:۱۳
تقصیر امثال شما نیست.عادت کردید به گدایی ! (334850)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۷:۲۰
دوست عزیز شما و افراد دور و برتان حق دارید به هر کسی که دوست دارید رای بدید اما موضع خود را به عموم مردم تعمیم ندهید.بنده از سال 84 به اینور از میان همه کسانی که در کوچه و خیابان می شناسم تنها یک فرد را دیدم که طرفدار احمدی نژاد بود آنهم به این دلیل که می گفت تنها این آقا می تواند با رفتار پوپولیستی و دروغهایش انقلاب و نظام را نابود کند.متاسفم که شما 45 تومن یارانه را می بینید اما فلج شدن اقتصاد،از بین رفتن اشتغال و تباه شدن آینده جوانان را که دولت مهرورز در توبره ملت و کشور نهاد نمی بینید. (334852)
بازگشت احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۷:۳۴
امید اصلاح طلبان و اصولگرایان به رد صلاحیت احمدی نژاد است و گرنه می دانند ملت ایران یک رودخانه ی زلال است و به زودی زباله ها را به کناری خواهد زد .
بعد از روی کار آمدن روحانی ملت ایران فهمید که اگر قرار باشد بین بد و بدتر انتخاب کند باید احمدی نژاد را انتخاب کند و نه روحانی را .
البته انتخاب بین بد و خوب است که ملت ما احمدی را انتخاب خواهد کرد.
دست همه ی مخالفان احمدی نژاد رو شده است .
کارتون تمومه !!!!!!!!!! (334854)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۲۰:۴۴
خلایق هر چه لایق.فقط اگر دوباره مثل اواخر دوران ریاست جمهوریش کمرت زیر بار فقر و تورم و گرانی و فشار زندگی خم شد حق اعتراض نداری.
واقعا تعجب میکنم.شنیده بودم که ایرانیها فراموشکارند اما نه دیگه اینقدر. اما جناب علیپور حافظه ما مثل ماهی در حد چند ثانیه نیست! در ضمن شما و اطرافیانت هم حق ندارید نظرتان به کل جامعه تعمیم دهید. (334864)
یک ایرانی
Spain
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۲:۳۹
بهار عزیز......حیف سایت وزین شما نیست که ادبیات بی سرو ته یک متهم به اختلاس که هیچ گونه تحصیلات اکادمیکی ندارد و جز ادعا چیزی برای گفتن ندارد را بازنشرمی دهید؟آقای جزایزی اگر بیل زن بود باغ خودش را می توانست بیل بزند....ایشان نمونه واقعی یک فرد از هزاران فردی در جامعه ما هست که تنها با سوار بر موجهای ایجاد شده در اصحاب رسانه قصد دارد برای خود از این نمد کلاهی بسازد...ادعای ارتباط با بیل گیتس و دانشجوی ایشان بودن تنها توهمات این فرد است که با بزرگ نمایی های پوچ و تو خالی قصد مطرح کردن خودرادارد. (334820)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۴
دست پرورده حاج اقا ها ماشاالله وضعشون خوبه ای کاش ماهم وصل بودیم به امثال حاج اقا ها می رفتیم زندان یه بانکی یه انقلابی از زندان راه می نداختیم . خخخخخخ (334825)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۲۰:۴۵
فعلا که دارودسته محمود به آب خنک تشریف میبرند! (334865)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۲۰:۵۰
جزایری داره به کنایه میگه کسی که دزدی و اختلاس کرده باشه تهیه این مبالغ برایش کاری نداره.بعبارتی غیر مستقیم میگه:"محمود جون من هم میتوانم مثل تو از این وعده ها بدم چون مبلغشو مثل خودت از قبل با اختلاسها فراهم کردم!"بالاخره اون پولهایی که در آن ۸ سال سیاه غیب شد یک جایی باید رفته باشد! (334866)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۳:۵۸
من 25000000 یارانه میدم
كی به كیه! طرف اومد 8 سال حرف صد من یه غاز زد و رفت. چوب حراج زد به آبرو و اعتبار ایران و سرمایه مردم وقتی رفت یكی پیگیر نشد كه بابا تو دم از ژاپن اسلامی میزدی چرا راه كره شمالی اسلامی رفتی (334828)
جمال رحمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۴:۰۵
این اقا کیه که این همه ادعا داره.!!! این اقا باید خجالت بکشن این حرفارو میزنن، همه میدونن جرم ایشان چی بوده. رسانه هم نباید توهمات این اقا رو پوشش بدن. خیلی وارده بره چند تا کتاب تو این حوزه بنویسن آقا، دیگه این توهم پراکنیها چیه...... (334831)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۴:۴۷
احمدی نژاد به همه قولهاش عمل کرده ؟ مگه نگفته بود به حساب هر نوزادی که متولد میشه یک میلیون میریزه ,ریخت ؟ یا در مورد انتقال کارمندان به شهرهای دیگه با وعده های تو خالی .کمی چشماتونو باز کنید . (334836)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۵:۰۲
آقای جزایری اسم رانت را لابیست گذاشتند....
از آنجا که توی مملکت ما همه کارها اسمشون عوض شده و هر کس هر کاری بخواد انجام میده با اسامی جدید، این تعویض اسم هم حق ایشون هست... (334841)
علی
Anonymous Proxy
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۵:۰۴
"فلانی می‌خواهد 250هزار تومان یارانه بدهد؛ من 2/5میلیون می‌دهم!"!!!!!!
اونی که میگه من 250 هزار تومان می دهم متهم به سرقت و حیف و میل بیش از 800 میلیارد دلاره( البته راست و دروغش گردن اصحاب رسانه است مثل بهار)
شهرام خان شما مگه چقدر بردی که می خوایی 2.5 میلیون بدی؟؟؟ (334842)
گذشته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۹:۱۵
دوست عزیز هنوز باورندارید که این رییس جهموری پوپولیست(احمدی نژاد)چه خیانتی به کشوروملت کرد بیشترین اختلاس و رانت خواری ودزدی که برهمه وحدا طرفدارانش که سنگش را به سینه می زدن (ومی گوی به قول رسانه ها) (334857)
غلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۵:۵۹
جالبه متهمان اقتصادی و همراهان دولتی شان می توانند آزادانه حرف بزنند و گذشته خود را توحیه کنند و... اما نخست وزیر و رییس جمهور و...سابق در حصر و ممنوع التصویر و هستند.
..... (334847)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۶:۰۶
مصاحبه جالبی بود امید وارم ایشان در مسیری سالم بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند. خواه یا نا خواه باید بخش خصوصی فعال شود سیستم سرمایه داری چیز بدی نیست ...اگر سرمایه دارهای خوش فکر باشند باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد ... اوضاع کارگر ، کارمند خصوصی تولید کننده و تولید رونق میگیرد... (334848)
علی
United Kingdom
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۶:۴۷
خوب منم به اندازه شما ماله بیت المال دستم بود 4.5 میدادم چقدر با افتخار میگید تمام ملت میدونن جناب جزایری کی هست دیگه خواهشن شورش ندین گند فضا رو گرفته (334851)
بهنام
United States
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۹:۳۹
بیا پولی رو که از مردم بالا کشیدی رو پس بده حرف اضافی هم نزن (334859)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۲۰:۱۵
به امید موفقیت برای اقای جزایری (334861)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۲۰:۲۳
با سلام
دوستان عزیز دقت کنند در هر صورت این فرد از طریق غیر قانونی ثروتی را برای خود دست و بال کرده و به جای ابراز ندامت و پشیمانی از روش کارش خود را فردی باهوش جا میزند
متاسفانه در جامعه ما با چنین افرادی از دید افتخار و به عنوان مغز متفکر نگاه میشود و انتشار این مصاحبه ها و برنامه ها خود باعث ترویج این مساله میشود. (334863)
علی
Romania
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ۰۵:۲۶
به خدا قسم تمام این آیی کیوهای امثال این آقا توی یک سیستم مساوات محور و شرافتمند حتی توان سیر کردن شکم خودشون رو هم ندارن
طرف بزرگترین سرقت قرن رو در زمان خودش انجام داده ، 10 سال رفته هتل اوین حالا هم اومده داره راه کار اقتصادی میده!!!
یه سر بیا وارمین ببین پول کیا رو بالا کشیدی، از بهار متعجبم که اجازه میده محاصبه ایشون نشر داده بشه. (334871)