به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۱۰۵۵۶۷
وزیر خارجه عمان:

ایران و عربستان دنبال خروج از بحران

گروه بین الملل: وزیر خارجه عمان اعلام کرد ریاض و تهران به دنبال خروج از بحران فعلی به شیوه بُرد-بُرد هستند.
ایران و عربستان دنبال خروج از بحران
«یوسف‌بن‌علوی» وزیر خارجه عمان در گفت‌وگویی با «فرانس‌24» اعلام کرد: ایران و عربستان به دنبال خروج از بحران به شیوه برد-برد علیرغم وجود تندروها -به تعبیر وی- هستند. وی گفت: منطقه در حال حاضر شاهد بحران‌های بزرگی است اما هر دو طرف خلیجی و ایرانی تمایل دارند از این بحران خارج شوند که این موضوع شرایط مناسب خود را می‌طلبد؛ در حال حاضر تلاش‌های بسیاری در جریان است اما این امر به چند ماه زمان نیاز دارد و عمان نقش مسالمت‌آمیزی در این جریان ایفا می کند. بن علوی درباره آنچه در این باره از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در این باره انتظار می‌رود، گفت: آمریکا سیاست‌های متعددی دارد و منطقه بخشی از این سیاست‌هاست، این عجیب نیست که برخی اظهارات را از اوباما در این باره بشنویم.

سوریه
وی در ادامه به موضوع سوریه پرداخت و گفت: مداخله زمینی کشورهای عربی در سوریه هم‌اکنون مطرح نیست و خوش‌بینم که طرح «وین» علیرغم متوف شدن مذاکرات اجرایی شود.

یمن
بن‌علوی جنگ یمن را یک اشتباه در محاسبات توصیف کرد. وزیر خارجه عمان درباره به تعویق افتادن گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت گفت: این موضوع به خاطر دلایل جوهری و ریشه‌ای نیست و چه بسا به دلایل اداری مانند چگونگی اجرایی شدن تصمیم‌های جامعه بین‌الملل باشد اما عمان در نظرات دو طرف دخالت نمی‌کند حقیقت برای همه آشکار است و آن این است که جنگ سودی ندارد.

لیبی
وی درباره لیبی نیز گفت: بعید نمی دانم که طرف‌های خارجی در جنگ علیه گروهک داعش در لیبی شرکت کنند. وی افزود: حل بحران لیبی به مراحل پایان خود بسیار نزدیک شده است و تلاش‌های بسیاری در این راه انجام شده است و مسقط هیچ اقدامی در این مورد دریغ نمی کند؛ نتایج به تمایل طرف‌ها در این کشور به مذاکره است.
مرجع : فارس