به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۰۵۷۰۲

فوتبال، «ظریف» و «عراقچی» می‌خواهد

گروه ورزشی: «وقتی فوتبال مهم است باید برای آن آدمی مهم و با اعتبار هم آورده شود؛ آدمی در حد و اندازه‌های ظریف و عراقچی».
مصطفی فراغت  روزنامه‌نگار  در روزنامه «نود» نوشت: «فوتبال مهم است، مثل اقتصاد، مثل فرهنگ، مثل سیاست. فوتبال مهم است، مثل کیفیت زندگی، مثل شغل، مثل ازدواج. فوتبال مهم است، مثل هر چیز دیگری که به آن اهمیت داده می‌شود، مثل موضوعات مهمی که می‌تواند صعود یا سقوط کشور را سبب شود! فوتبال به اندازه برجام مهم است. ساعت‌ها جلسه پشت سر گذاشته شد و خودکارها پرت شد تا برجام به تصویب رسید. چرا؟ چون نتیجه آن آرامش، پیشرفت و تغییر بود. چرا؟ چون مردم راحت‌تر زندگی کنند، شادتر باشند. پس وقتی فوتبال مهم است باید برای آن آدمی مهم و با اعتبار هم آورده شود؛ آدمی در حد و اندازه‌های ظریف و عراقچی.»

در ادامه این یادداشت با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال و اسامی برخی کاندیداها آمده است: «با نگاهی به شرکت‌کنندگان متوجه می‌شویم که تکنوکرات‌ها نیامده‌اند ... برخی نام‌ها شاید بتوانند در جمع بیست سی نفره شورای راهبردی قرار بگیرند اما نمی‌توانند به عنوان نفر اول باشند. اگر جای گودرزی بودم انتخابات را لغو می‌کردم، انتخابات را به تعویق می‌انداختم و دنبال آدم‌های متخصص‌تری برای فوتبال می‌گشتم! آدم‌هایی که بتوانند شادی جامعه را تضمین کنند». در بخش پایانی این یادداشت نیز می‌خوانیم: «فوتبال مهم است و باید برای آن آدمی در حد و اندازه‌های وزیر آورد. فوتبالی که می‌تواند روحیه نشاط و امیدواری بیاورد و صدها هزار نفر را در استادیوم‌ها و میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون بکشاند مهم است و مهم خواهد بود. نباید به صرف حضور و ثبت نام، این جایگاه را به دست آدم‌های «خوبی» که نمی‌توانند موفق باشند سپرد! فوتبال مانند سیاست، اقتصاد ‌و فرهنگ در تراز موفقیت هر کشوری تاثیرگذار است، پس باید جدی‌تر از گذشته آن را دید و برای آن تصمیم‌گیری کرد.»

مرجع : روزنامه نود