به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۰۵۷۳۹
ایندپندنت: ترامپ و کلینتون بازی را بردند

برنی سندرز و تد کروز به پایان خط رسیدند

برنی سندرز و تد کروز به پایان خط رسیدند
گروه بین الملل: روزنامه ایندپندنت در گزارشی تحت عنوان « پیش به سوی اولین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر دو نامزد آن بین مردم منفورند» نوشت: نتایج انتخابات نیویورک شرایط دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون را در انتخابات مقدماتی روشن کرده است. این نتایج نشان داده انتخابات پاییز به بدترین کارزار در خاطرات بدل خواهد شد.

این روزنامه آورده است: پیروزی قابل توجه کلینتون در ایالتی که 8 سال نماینده آن ها در مجلس سنا بوده، راه را کاملا بر سندرز بست. پیشروی او در آرای نمایندگان وکالتی – سوای نمایندگان وکالتی ارشد که می توانند در کنوانسیون حزب در فیلادلفیا در جولای به هر کسی می خواهند رای دهند – باعث شده او در حال حاضر بر اساس سیستم نسبی که دموکرات ها در انتخابات مقدماتی استفاده می کنند شکست ناپذیر شود. او می تواند انتظار پیروزی های بیشتر تری در ادامه انتخابات مقدماتی در چهارشنبه آینده، و همین طور در طول مسیر آتلانتیک، در کنیتاکت، مریلند و پنسیلوانیا، داشته باشد.

سندرز همانطور که حق دارد به نبرد خود ادامه می دهد. اما نتیجه دیگر چندان جای تردید ندارد. از آن سو ترامپ هم در جبهه جمهوری خواهان وضعی مشابه دارد. ظرسنجی ها نشان داده اند او پیروزی بزرگی در این ایالات خواهد داشت. تنها ایالتی که به دلیل روش تخصیص نمایندگان وکالتی عجیب آن نمی توان به درستی نتایجش را پیش بینی کرد پنسیلوانیا است. در این ایالت تنها 17 سهم از 71 سهم ممکن از نمایندگان وکالتی مشخص است؛ باقی آن ها مستقیما توسط رای دهندگان انتخاب می شوند که می توانند از هر کسی که بخواهند در کنوانسیون (مجمع) حمایت کنند. هر اتفاقی بیافتد، احتمالا او به اختلاف 100 یا کمتر از آن از 1237 نماینده وکالتی مورد نیاز برای پیروزی مستقیم لازم است دست می یابد.

ترامپ تلاش می کند بیشتر در دل تصمیم گیران حزبی قرار بگیرد که از او بیزارند. سخنرانی پیروزی او در نیویورک به خاطر اختصار آن و نداشتن گزافه گویی و خودستایی، منحصر به فرد بود. حتی رقیب اصلی او "تد دروغگو" نیز "سناتور کروز" نامیده شد. در نتیجه ترامپ به دنبال آن است که رئیس جمهور شود. و برای مردم کشورش، خوشبختانه به این زودی ها اتفاق نمی افتد.

آنچنان که از شواهد بر می آید، رقابت کلینتون-ترامپ برای ورود به کاخ سفید باعث اتفاقی بی سابقه در آمریکا می شود: انتخابات ریاست جمهوری که در آن هر دو نامزد از سوی اکثر رای دهندگان منفور هستند.  در حال حاضر بر اساس نظرسنجی ها 65 درصد مردم آمریکا نظر خوبی درباره ترامپ ندارند، و تنها 24 درصد از او حمایت می کنند. اما کلینتون هم اوضاع بهتری ندارد.

این ارقام می توانند بهتر شوند، اما احتمالا چندان تغییر نمی کنند. ترامپ کارت های زیادی را در اختیار رقبای دموکراتش و ستاد انتخاباتی آن ها گذاشته. کلینتون اما مدت زیادی است که از سوی مردم به خوبی شناخته شده و نمی توان انتظار تغییر چندان نظر جامعه درباره او را داشت. به همین خاطر منازعاتی بین این دو شروع می شود که در آن هیچ خط قرمزی وجود ندارد.
مرجع : انتخاب