به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۰۵۷۴۱
تقابل دولت با مجلس بر سر بنزین؛

دولت مخالف دو نرخی شدن قیمت بنزین است

گروه اقتصادی: وزیر نفت با حمایت از تک نرخی بودن قیمت بنزین گفت: اگر مجلس دو نرخی بودن قیمت بنزین را تصویب کند و قانون شود دولت مکلف به اجرای آن خواهد بود.
دولت مخالف دو نرخی شدن قیمت بنزین است
وزیر نفت با حمایت از تک نرخی بودن قیمت بنزین گفت: اگر مجلس دو نرخی بودن قیمت بنزین را تصویب کند و قانون شود دولت مکلف به اجرای آن خواهد بود. بیژن زنگنه درباره دو نرخی بودن قیمت بنزین با اشاره به این که موافق بنزین دو نرخی نیست، اعلام کرد: دو نرخی بودن قیمت بنزین فساد می آورد و وزارت نفت نه تنها به دو نرخی بودن قیمت بنزین بلکه با دو نرخی بودن هیچ فرآورده نفتی موافق نیست.

وی با بیان این که البته اگر مجلس این موضوع را تصویب کند دولت ملزم به اجرای آن است درباره این که آیا دولت طرح اصلاحی درباره بنزین دو نرخی ارائه می دهد، تصریح کرد: هنوز در این زمینه بحثی نشده است. مدیرشرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هم پیشتر در این زمینه گفته بود: چنانچه مجلس و دولت تصمیم بگیرند؛ ملزم هستیم بنزین را دو نرخی و با کارت توزیع کنیم. عباس کاظمی افزوده بود: با توجه به شرائط کنونی پیشنهادمان تک نرخی ماندن بنزین است و دلیلی نمی بینیم که بنزین چند نرخی عرضه شود.

در همین حال، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در حال حاضر عرضه سوخت با کارت سوخت مثل گذشته در سراسر کشور در حال انجام است و تا زمانی که مصوبه جدیدی در این خصوص از سوی دولت ابلاغ نشود، این روال ادامه خواهد داشت. داوود عربعلی اظهار داشت: تا امروز هیچ مصوبه ای در خصوص تغییر در نرخ بنزین یا نحوه عرضه این فرآورده نفتی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابلاغ نشده است.

وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مجری مصوبات دولت در زمینه توزیع سوخت است و هر آنچه در این زمینه تصویب و ابلاغ شود را اجرایی می کنیم. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به اینکه قابلیت دو نرخی شدن دوباره قیمت بنزین در سامانه هوشمند سوخت وجود دارد، گفت: بله، چون این قابلیت در گذشته در سامانه هوشمند سوخت ایجاد شده و طی سالهای زیادی مورد استفاده قرار گرفت، اکنون نیز این سامانه قابلیت این کار را دارد.

عربعلی در خصوص زمان لازم برای ایجاد تغییر در سامانه هوشمند سوخت اذعان داشت: مطمئناً در صورتی که تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود، در مصوبه ای که برای اجرای آن ابلاغ می شود، زمانهای مورد نیاز کارشناسی شده و دیده خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عرضه سوخت با کارت سوخت مثل گذشته در سراسر کشور در حال انجام است و تا زمانی که مصوبه جدیدی در این خصوص از سوی دولت ابلاغ نشود، این روال ادامه خواهد داشت.
مرجع : انتخاب

صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۴:۴۱
با افکار عمومی بازی نکنید... دولت میخواست بنزین رو گران تر کنه... مجلس هم بهانه رو داده دستش...مثل یارانه که دولت بخاطر انتخابات سال بعد نمیخواد اسمش بد در بره... صداقت داشتن بنظرم خیلی بهتر از کارهای عوام فریبانه است... اقای روحانی با این وضع حتی اگر هشت ساله بشید، رییس جمهوری بعدی این عنوان را بکار خواهد برد: من یک دولت ورشکسته را تحویل گرفتم... و بعدش هم هشت سال رییس جمهور بعدی مدعی است باید خرابی های شما را درست کند... و هم چنان این داستان ادامه دارد... اقای روحانی تدبیر تدبیر تدبیر... (335114)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۰:۲۲
چرا مجلس در زمان احمدی نژاد افراد پولدار را از دریافت یارانه حذف نکرد و الان یک دفعه 24 میلیون نفر رو بدون حساب و کتاب میخواد حذف کنه!!!؟ چرا همین مجلس در مقابل خیلی از اقدامات اشتباه احمدی نژاد سکوت کرد!!!؟ نمونش همین افزایش چند صد درصدی قیمت بنزین!!!؟ از صد تومن شد چهارصد تومن بعد شد هفتصد تومن یعنی دفعه اول چهارصد درصد و دفعه دوم پنجاه درصد گرون شد. (335143)
ایرانی با شعور
Sweden
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۰:۳۴
در دوره احمدی نژاد اول بنزین چهارصد درصد گرون شد که البته دلار اون موقع 900 تومان بود یعنی یک لیتر بنزین شد نیم دلار تقریبا. بعد تقریبا چهل و پنج درصد گرون شد که اون موقع بخاطر اشتباه آقایان قیمت دلار شده بود 3500 تومان. یعنی قیمت بنزین شد بیست سنت. یعنی عملا حذف یارانه و پرداخت یارانه مستقیا بی معنی شد. اون موقع شما کجا تشریف داشتید!!!؟ صدمه ای هست که احمدی نژاد به مملکت زد نه روحانی (335144)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۶:۲۶
مگه همین نماینده هایی که الان این طرح راتصویب کردن همان کسانی نبودند که میگفتند ماجلوی حذف فله ای یارانه هارا میگیریم !!؟؟؟
یاهمین کسانی نبودند که میگفتند بنزین گران شود بار تورمی دارد ؟ حالا میگویند بار تورمی ندارد ؟؟؟؟
دوست عزیز کسی با افکار عمومی بازی نمیکنه اون چیزی که مشخص است فشار زیاد بر مردم برای کوبیدن دولت توسط مجلس! (335148)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۵:۵۱
یکی از دستاورد های مثبت دولت تک نرخی کردن قیمت بنزین است.که بدون کوچکترین تنش در جامعه یا فشاری بر خانواده ها با موفقیت کامل انجام شد.واقعا جای سوال است که مجلس محترم با چه اهداف وبا چه توجیهاتی میخواهد این گام رو به جلو را به عقب برگرداند؟؟؟!!! نکنه برخی ها با این طرح ها بدنبال زمینه سازی برای فسادهای گسترده ترند؟؟؟!!!اگر نمایندگان محترم با مطالبات مردمی همسو نیستند مهم نیست اما نباید با عقیم کردن اقدامات دولت در مقابل مطالبات مردمی سنگ اندازی کنند. (335125)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۷:۳۶
تدبیر این مجلس فقط در این است که این لحظه های آخر بگن بله ما هستیم. اما دیگه نفس های آخر را میکشه (335156)
حسام
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۷:۱۲
منم مخالفم (335134)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۰۷:۵۷
کاملامخالف دونرخی هستم بیش ازاین مردم رادرگیرنکنیددونرخی هزارمصیبت بوجودآورده (335157)