به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۰۵۸۰۲

درگیری شدید کردها و شیعیان در طوزخورماتو

گروه بین الملل: منابع محلی در عراق از درگیری شدید پیشمرگ‌های کرد و نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به "الحشد الشعبی" در شمال این کشور خبر دادند.
درگیری شدید کردها و شیعیان در طوزخورماتو
به گزارش پایگاه خبری آرا نیوز عراق، این درگیری‌ها در شهر طوزخورماتو، در جنوب کرکوک و در نزدیکی مرزهای غربی ایران رخ داده است و ده‌ها کشته و زخمی از دو طرف بر جای گذاشته است. آنگونه که منابع کرد می‌گویند: ابتدا تعدادی از ساکنان شهر طوزخورماتو با نیروهای شیعی حشد شعبی درگیر شده‌اند و این درگیری‌ها در ساعات اولیه بامداد امروز (یکشنبه) به درگیری با نیروهای پیشمرگ‌ کرد انجامیده است.

خبرنگار اسکای نیوز عربی نیز که به کرکوک رفته است می‌گوید بیش از 30 تن از نیروهای داوطلب مردمی در درگیری با نیروهای پیشمرگ و شهروندان حامی پیشمرگ‌ها کشته شده‌اند. وی آمار تلفات احتمالی کردها را اعلام نکرد. شبکه المیادین نیز گزارش داد که درگیری‌ها هنوز ادامه دارد و در پی حملات راکتی و تیراندازی متقابل، در طوزخورماتو قانون منع آمد و شد وضع شده است. همچنین تانک‌ها و خودروهای زرهی وابسته به نیروهای پیشمرگ به اطراف طوز خورماتو رسیده‌اند و احتمال تشدید درگیری‌ها وجود دارد.

شبکه المیادین گزارش داده است که نیروهای داوطلب مردمی مانع از ورود نیروهای پیشمرگ به بخش‌هایی از طوزخورماتو شده‌اند. نیروهای شیعی در مناطق ترکمان نشین شهر مستقر هستند و کردها مناطق کردنشین را در اختیار دارند و نوعی جنگ خیابانی درگرفته است. در شهر طوزخورماتو که یکی از مناطق مورد مناقشه در شمال عراق است و کردها ادعای مالکیت آن را دارند طوایف مختلفی از جمله کردها، عرب‌های شیعه و ترکمان‌ها ساکن هستند که توسط نیروهای پیشمرگ و نیروهای شیعه حشد الشعبی اداره می‌شود. پیشتر نیز درگیری‌هایی در این منطقه که مرز بین مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان و دولت مرکزی بغداد محسوب می‌شود، روی داده بود و ناظران بیم آن دارند کار به درگیری‌های گسترده میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی بینجامد.
مرجع : ایسنا