به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۰۵۹۲۰
چهاردرصدی‌ها خود را نماینده مردم می‌دانند!

مراجع حامی دولت؛ تندروها علیه دولت!

حکایت عجیبی است. چهار درصدی‌ها آنقدر مدعی شده‌اند که دولت را آزادانه به خیانت متهم می‌کنند و خود را نیز نماینده مردم می‌دانند!
مراجع حامی دولت؛ تندروها علیه دولت!
سهیل فارسی

گروه سياسي: برجام نقطه عطفی دیگر در تاریخ معاصر ایران در میل بسوی توسعه یافتگی و پیشرفت حقیقی است. با تدبیر دولت و رئیس جمهور و تلاش تحسین برانگیز مسئولان سیاسی و هسته‌ای کشورمان به ریاست دکتر محمد جواد ظریف و پس از سالها التهاب و مناقشه، برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام بدست آمد و با تائید مراجع قانونی و نهایتا رهبری اجرایی شد. برجام که حاصل تدبیر و عقلانیت سیاسی در عرصه روابط خارجی است، ایران را از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد خارج کرده و تمام تحریم‌های هسته‌ای و قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت را کان لم یکن می‌کند. این دستاورد بزرگ سیاسی که حاصل رای قاطع ملت ایران به رئیس جمهوری است، شرط لازم اما نه کافی برای توسعه و حل مشکلات اقتصادی کشور است.

حکایت دلواپسان؛

بیشتر آنها از حامیان و صاحب منصبان دولتهای پاکدست! نهم و دهم و از بوجود آوردندگان وضعیت وخیم سیاسی و اقتصادی سالهای اخیرند. دستاورد این گروه مخالف و مخرب دولت یازدهم، معضلات پیچیده و در هم تنیده اقتصادی همراه با انزوای بین المللی و تحریم‌های هسته‌ای است. این گروه غالبا مورد نصیحت و پند خیرخواهانه مراجع عظام تقلید قرار گرفته و از تندروی‌های مخرب بر حذر داشته شده اند. دلواپسان در حالی دولت را تخریب می‌کنند که اگر بهانه برجام نبود به چند تار مو نیز بسنده میکردند! آنها نه خیرخواه‌اند و نه صادق چرا که خود از مسببان اصلی معضلات اقتصادی و سیاسی سالهای اخیر برای کشور بوده‌اند و حتی تابحال توصیه‌های موکد رهبری نیز در آنها تاثیری نداشته است.

مراجع عظام حامی دولت؛

اما قم و فقیهانش نظری دیگر دارند. آنها به عنوان خیرخواهان همیشگی نظام از دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دولت یازدهم علی رغم برخی کارشکنی‌های داخلی و خارجی حمایت کرده و غالبا برای رئیس جمهوری، سلام‌های گرم شان را ارسال می‌کنند. سیره مراجع تقلید که از دین شناسان متبحرند و کرسی درس و مکتب شان در قم به راه است قطعا منطق پوچ، ریاکارانه و مدعیانه دلواپسان را نمی‌پسندد و آن اسلام ناب و رحمانی را نشان ملت می‌دهد.

نگاهی کوتاه به نظر برخی از مراجع عظام تقلید در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید:

آیت الله وحید خراسانی: نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است، خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان (عج) است.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: در موضوع برجام باید بکوشید که آن چیزی که خیر برای مسلمانان است، انجام دهید و ارتباط با دنیا داشته باشید. برخی از مسایل و مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری‌های دولت را زیاد کرده است.
آیت الله جوادی آملی: از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تقدیر می‌کنم.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی: (با اشاره به اینکه عده‌ای در مورد برجام بی‌انصافی می‌کنند) با وجودی که رهبر انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می‌کنند!
آیت الله موسوی اردبیلی: خوشبختانه در دولت یازدهم افراد خوش فکر، زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.

نظر قاطبه مراجع قم نسبت به دولت فعلی بسیار مثبت و مشفقانه است و این بزرگان دولت آقای روحانی را در مسیر خدمت به اسلام و ملت می‌دانند و از رویکرد دولت در سیاست خارجی و اقتصاد داخلی نهایت حمایت را کرده اند. در طی کمتر از سه سال اخیر مسئولان عالی دولتی بارها به قم رفته و با آغوش باز و خیرخواهانه مراجع مواجه شدند. این مسئله از آنجا امیدوار کننده است که دولت قبل بارها مورد عتاب و حتی طرد این بزرگان قرار گرفته بود و جریان انحراف نامیده می‌شد. حکایت عجیبی است. چهار درصدی‌ها آنقدر مدعی شده‌اند که دولت را آزادانه به خیانت متهم می‌کنند و خود را نیز نماینده مردم می‌دانند! آنها هیچ وقت از تخریب‌ دولت فعلی دست بر نخواهند داشت و این تخریب، کسب و کارشان خواهد بود.

فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۰:۱۵
اینقدر تخریب کنند تا تخریب دانشان...شود! (335262)
امیرسام متوسلیان
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۰:۱۷
خرداد 96 با حضور دکتر احمدی نژاد در انتخابات 4درصدی ها مشخص مشوند.
یادمان باشد در سال 92 تنها نماینده(مهندس مشایی) دکتر حضور نداشت! (335264)
صادق
Portugal
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۴:۱۱
بابا بخدا خیلی روح دارید (335288)
صادق
Portugal
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۴:۱۴
متاسفانه این تندروهای چهار درصدی تمام تریبون ها رو دست گرفتن از صدا و سیما و نماز جمعه و ...... اما صدا مردم خاموش شدنی نیست از دولت میخواهیم کار خودشه انجام بدهد مردم دارن با بیکاری و تورمی که هست باز هم با زندگی میکنند و از دولت حمایت میکنند پس دولت باید بیکاری رو ریشه کن کند بیکاری که منشا آن از دولت پاکدستان هستش (335289)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۴:۳۱
دقیقا ما هم منتظریم دکترتون بیاد ببینیم این بار چقدر .....و وعده و وعید به مردم تحویل خواهد داد. دفعه قبل که نفت رو آورد سر سفره مردم و دولتش رو دولت امام زمان معرفی کرد و خودش رو با هاله نور قدیس کرد قیمت ها چهر برابر شد این دفعه که قیمت نفت پایینه ببینیم چی میخواد بیاره سر سفره مردم و دولتش رو به کی منتسب خواهد کرد و بجای هاله نور چی میخواد استفاده کنه. (335292)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۸:۲۱
بنده تا حدودی از فضاهای فکری و فرهنگی و گرایشات سیاسی اقشار مختلف مخصوصا اقشار بسیار محروم و آسیب پذیر اطلاع دارم.و با آگاهی کامل می گویم دوران عوام فریبی گذشته مطمئن باشید اقشار آسیب پذیر و روستائیان عزیز با تمام وجودشان می دانند که دولت نهم و دهم چه بلایی بر سر کشور آورده است.آنان هنوز هم بخاطر پولی که در شب انتخابات88 بعنوان سود سهام عدالت پرداخت کردید و رایشان را گرفتید ناراحتند و شما را کلاهبردار می دانند. (335308)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۲۲:۲۷
لابد جلیلی نماینده اصلاح طلبان بود!!! (335314)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۰:۲۲
دلواپسی 4 درصدی ها به نفع دولت است و اگر پاسخ مناسب به هریک از ادعاهای انها داده شود احتمالا به زیر یک درصد افول خواهند کرد.
فقط دولت منتخب و حامیانش نباید ارامش خود را از دست بدهند.
همه بحث این است که وقتی دولت قبل سرکار بود چرا اجازه نقد را به مخالفان خود نمی دادند؟
چرا اصلاح طلبان و مستقلین ندانم کاری های دولت قبل را وقتی تذکر میدادند میگفتند اینها حرف دشمن است ولی با تاخیر یکساله و دوساله خود اصولگرایان به خطاهای دولت قبل پی می بردند!!!! (335265)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۰:۳۷
افرادی که از تفکرات تندروها پیروی می کنند افرادی کوته فکر و متعصب هستند و یا منافعشان در گرو تخریب کشور و استعدادهای این مملکت است و برای رسیدن به اهدافشان از هیچ گونه تخریب و ایجاد نارضایتی در مردم دریغ نمی نمایند، غافل از این که کسانی که جایگاه مردمی ندارند محکوم به زوال هستد. (335268)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۰:۴۷
تو آن 8 سال كه دكتر فرصت نكرد ليست فاسدان را از جيبش در بياورد اقلا يه فرصت 10 تا 20 ساله بدهيد تا بالاخره ليست فاسدان روشن شود، البته اگر در اين مدت ايراني باقي مانده باشد؟؟؟ (335269)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۰:۴۹
وقتی سفرهای دکتر عارف را میبینم و استقبال با شکوه مردم شهر هارا میبینم که فقط برای دکترعارف می آیند (نه یادواره ی شهدا و نه جشن های مذهبی در شهرهای که مذاهب گوناگون وجود دارد )ونهاتوبوس اتوبوس نیرو از این نهاد و اون نهاد و نه مسجدهای کوچک وعده های 100 هزارتومانی!مطمئن میشوم به اینکه مردم دیگر فریب پوپولیستهای توهم محور تحریم وفسادی را نمیخورند !روحانی سال 96هم رای می آورد همانطور که میزان رایش در تهران از 92 تا 94 حدود 600000رای افزایش نشان داد (335270)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۱
دلواپسان نگران کشور و ملت نیستند آنان دلواپس منافع فردی و گروهی خود هستند و همه حرف ها و شعار ها و تناقض بافی هایشان فقط بخاطر حفظ منافع جناحیست ولاغیر.مواضع دلواپسان در مورد حمایت از دولت نهم و دهم سندی تاریخی است که گواه این مدعاست. (335277)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۲:۰۵
خداوند در قرآن می فرمایند دشمنان ما از احمق ها هستند و از راه دور به آنها سلام کنید (335278)
ع ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۱
امروز روز نامه یکی از دلواپسان در صفحه اول خود گلو پاره کرده بود که چرا در برجام درباره سپرده های دولت پاکدست سابق ماده ای را نگنجانده اند به نظر حتما فردا تیتر می زنند که چرا در برجام تعهد نگرفتید که دلواپسان در انتخابات مجلس باید پیروز می شدند (335282)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۶:۲۸
از دولت محترم خواهشمندم وزرای ضعیف را در اولین فرصت برکنار کند امثال فانی یا...ک مدافع حقوق همه مردم نمی باشند ومشی اعتدالی ندارند (335299)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۱۷:۴۳
گیرم به قول حضرات دولت خیانت کرده مگر منتخب ملت نیست پس هر کاری دولت انجام دهد دودش چشم ملت میرود و ملت باید معترض شوند نه این دایه های مهربانتر از مادر ! که چون منافع شخصیشان به خطر افتاده حالا به دهر دری میزنند تا دولت را بد جلوه دهند
آنانی که اختلاس کردند اموال ملت را به یغما بردند خیانت کردند جلسات محاکمه بابک زنجانی را ببینید برای چیست ؟ مگر نفت نفروخته به جیب زده این خیانت نیست (335304)