به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۰۵۹۵۲
اپل در فکر حذف دگمه فیزیکی هوم است

4 قابلیتی که دوست داریم در آیفون7ببینیم!

گروه فناوری:بعد از عرضه آیفون ۶ و ۶ پلاس٬‌ بسیاری از کاربران از اپل به خاطر طراحی این دیوایس ایراد گرفتند و همین امر باعث شد تا سیل عظیمی از طرفداران آیفون دستگاه خود را به روز نکنند.
با معرفی آیفون 6S اپل نشان داد که قصد عوض نموندن این طراحی را به این زودی‌ها ندارد و بسیاری از افرادی که مقاومت کرده بودند٬ ناچار به آپگرید دستگاه خود شدند.
اما تیم بازاریابی اپل٬ زرنگ‌تر از این حرف‌ها است و با تیزبینی خاصی٬ آیفون SE به دنیای تکنولوژی معرفی کرد تا هم به سلیقه افرادی که همچنان به صفحه نمایش ۴ اینچی اعتقاد داشتند احترام بگذارد٬ هم علاقمندان طراحی آیفون 5 و 5S را راضی نگه دارد. البته اپل٬ تمامی خاصیت‌های آیفون 6S مانند لمس سه بعدی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی را در آیفون SE نگنجانده و همین امر٬ برخی خریداران را همچنان دو دل نگه داشته است.
 
از این حرف‌ها گذشته و به سراغ آیفون ۷ که این روزها می‌توان گفت که نقل برخی مجالس خبری است٬ می‌رویم. اگر گشتی در سایت‌های خبری و دنیای تکنولوژی بزنید٬‌ خواهید دید که شایعات زیادی پیرامون این تلفن هوشمند مطرح می‌شود که برخی از آنها٬ واقعا در حد شایعه بوده و به این زودی‌ها به واقعیت تبدیل نخواهند شد. در این مطلب٬ می‌خواهیم به برخی ویژگی‌های خاص آیفون ۷ اشاره کنیم.
 
ضد‌ آب بودن
 بسیاری مواقع برای من پیش آمده که در آشپزخانه در حال انجام کاری بوده‌ام و همزمان٬ کسی با من تماس گرفته است. اگر شخص مهمی در آنسوی خط در انتظار پاسخ‌گویی باشد٬ نمی‌توان ایشان را معطل گذاشت تا دست‌های خود را پاک کرده و سپس به تماس پاسخ دهید. پس به ناچار با همان دست‌های خیس٬‌ تماس را پاسخ می‌دهید و صفحه نمایش آیفون شما به این ترتیب مرطوب شده و این موضوع٬ برای شما نگرانی ایجاد می‌کند. یا شاید ممکن است بخواهید در فضاهای مرطوب مانند استخر یا حمام٬ آیفون خود را همراه داشته باشید و به پادکست‌ها و یا موزیک گوش دهید. اگر آیفون نسل بعد به صورت پیشفرض ضد‌ آب باشد٬ مطمئنا نظر بسیاری از افراد را به خود جلب خواهد کرد.
 
دکمه هوم به داخل صفحه نمایش منتقل شود
 اپل رفته رفته در حال اضافه کردن قابلیت‌هایی به سیستم عامل آی‌او‌اس و دیوایس‌های خود است که به این ترتیب٬ نیاز کاربر به دکمه هوم را کاهش می‌دهد. با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است٬ پی می‌بریم که اپل یک بازی را شروع کرده که سرانجام آن٬‌ می‌تواند به حذف دکمه فیزیکی هوم منتهی شود. یکی از این اتفاقات را می‌توان اضافه شدن لمس سه‌بعدی به آیفون 6S و 6S پلاس دانست. با استفاده از لمس سه‌بعدی٬ شما می‌توانید به راحتی و با فشار دادن گوشه صفحه نمایش خود٬ مولتی‌تسکینگ را باز کنید و به این ترتیب٬ دیگر نیازی به حرکت دادن انگشتان خود به سمت پایین آیفون و فشار دادن دکمه فیزیکی هوم را نخواهید داشت. همچنین با تکیه بر پردازنده A9 قرار گرفته در آیفون 6S و 6S پلاس٬ دیگر نیازی به فشردن و نگه داشتن دکمه هوم برای فعال کردن سیری نیست. کافی است که عبارت Hey Siri را بر زبان بیاورید.
 
تنها حالتی که در حال حاضر به دکمه هوم نیاز است٬ برای گرفتن اسکرین‌شات از صفحه نمایش است. البته این مورد نیز با فعال کردن دستیار لمسی (Assisstive Touch) قابل حل است.  با این تفاسیر٬ ظاهرا اپل فکر حذف دکمه فیزیکی هوم را در سر می‌پروراند. با تحقیقاتی که سال گذشته توسط TNW انجام شد٬ مشخص شد که اثرهای انگشت٬ قابلیت خوانده شدن توسط گوریلا گلس را دارا هستند. چندی بعد نیز شایعاتی به گوش رسید که اپل٬ در حال کار روی این پروژه است. اما سوالی که آن زمان مطرح شد٬ این بود که چگونه صفحه نمایش٬ قادر خواهد بود تا تفاوت میان لمس صفحه نمایش جهت باز کردن اپلیکیشن یا فعال شدن Touch ID را تشخیص دهد؟ اما اپل با معرفی قابلیت لمس سه‌بعدی٬ به این سوال پاسخ داد.
 
این ویژگی٬ به اپل این اجازه را می‌دهد تا بدون افزایش ابعاد آیفون٬ سایز صفحه نمایش را به میزان دلخواه زیاد نماید. به این ترتیب٬ نوار داک (نوار پایینی سیستم عامل iOS) می‌تواند مقداری پایین‌تر آمده و یک ردیف فضا برای قرارگیری موارد بیشتر در صفحات آزاد شود.
 
به‌روزرسانی با ارزش دوربین دستگاه
 زمانی که من از آیفون ۵ به آیفون پلاس مهاجرت کردم٬ یکی از بهترین آپگریدها٬ دوربین دستگاه بود. تا مدت‌های طولانی٬ اپل در زمینه دوربین٬ از سایر رقبای خود جلو بود. اما این اواخر٬ با پیشرفت تکنولوژی٬ سایر شرکت‌ها نیز خود را به این شرکت نزدیک کرده‌اند. قابلیت پشتیبانی از فیلم برداری 4K در آیفون‌ها خیلی خوب است٬ اما نمی‌توان آن را به عنوان یک موضوع شگفت انگیز به حساب آورد. تنها می‌توان آن را یک قدم به جلو نامید٬ نه یک جهش بزرگ در دنیای دوربین موبایل‌ها. من دوست دارم که دوربین آیفون بعدی٬ پشتیبانی خوبی از عکاسی در فضاهایی با نور کم به عمل آورد و همچنین٬ قابلیت کنترل کنتراست تصاویر نیز بالاتر رود.
 
صفحه نمایش همیشه روشن
 این یک قابلیت کوچک٬ اما بسیار کاربردی به شمار می‌رود. من دوست دارم که اپل در آیفون ۷ حالتی از صفحه نمایش همیشه روشن را اضافه نماید که برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها٬ نیاز نباشد که مدام کل صفحه نمایش آن روشن و مدتی بعد خاموش شود.  این موضوع که روشن و خاموش شدن مدام صفحه نمایش آیفون برای چک کردن نوتیفیکیشن‌ها تا چه میزان روی مصرف باطری دستگاه تأثیر می‌گذارد٬ همیشه برای من جای سوال بوده است.

بسیاری از مواقع برای اغلب کاربران پیش آمده که دیوایس خود را از جیب خارج کرده و صفحه نمایش آن را تنها برای چک کردن نوتیفیکیشن‌ها روشن نموده و کمی بعد٬ آن را مجدد خاموش کرده و در جیب خود قرار داده‌اند. اما اگر حالتی وجود داشته باشد که بدون نیاز به روشن شدن کل صفحه نمایش٬ کاربر می‌توانست از نوتیفیکیشن‌ها باخبر شود٬ مطمئنا امری جذاب به نظر می‌رسید.
 
چه چیزی جا ماند؟
 از تولد آیفون‌ها٬ مدت زمان زیادی می‌گذرد و در حالی که این دیوایس در گذشته٬ موجب پیشرفت بسیاری از دستگاه‌های دیگر می‌شد٬ اما در حال حاضر٬ به نظر می‌رسد که در حال درجا زدن به سر برده و اگر تغییرات بزرگی در آن رخ ندهد٬ مطمئنا به‌زودی از رقبا جا خواهد ماند.
مرجع : آی تی رسان