به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۸ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۰۶۰۰۹

بهانه‌جویی؛ نشانه کمک‌آوردن اصولگرایانست

گروه سیاسی: عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اصولگرایان باید رابطشه‌شان را با مردم بازسازی کنند و از تحکم بیشتر به مردم خودداری کنند و اجازه بدهند مردم انتخاب کنند و دست مردم را برای انتخاب محدود نکنند راه آینده اصولگرایی این بهانه‌جویی‌ها نیست بلکه راه آینده آنها حرکت صحیح برای خدمت به مردم است.
بهانه‌جویی؛ نشانه کمک‌آوردن اصولگرایانست
حسین مرعشی با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اصلاح‌طلبان از بین ۶۸ کرسی برای ۶۱ کرسی کاندیدا دارند؛ از طرفی همه احزاب اصلاح‌طلب متحدانه تلاش می‌کنند. امیدواریم مردم با مشارکت خود لیست امید را کمک کنند.

بیش از ۴۰ کرسی در دوم خواهیم داشت
او افزود: فضا در همه حوزه‌های انتخابیه گرم و پر شور است مردم آماده‌اند نیمه پایانی گام دوم را با صلابت بردارند و شاهد مجلسی کارآمد باشیم. پیش‌بینی ما این است که در مرحله دوم بیش از ۴۰ کرسی خواهیم داشت.

تنور انتخابات در شهرستان‌ها گرم است
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد احتمال کاهش مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: به نظر من انگیزه مردم برای شرکت در مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست. در تهران چون مرحله دوم انتخابات را نداریم، شور انتخاباتی چندانی هم وجود ندارد اما من که در این ایام دائم در استان‌های مختلف بودم با اطمینان می‌گویم در شهرستان‌ها تنور انتخابات حسابی گرم است.

تمام امکانات را برای حضور مردم به‌کار گرفته‌ایم
این عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان برای افزایش مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات چه کاری می‌توانند، انجام دهند، یادآور شد: فقط ما می‌توانیم به همراه بزرگان اصلاحات دعوت‌کننده مردم باشیم برای این کار هم با توجه به نیاز هر حوزه انتخابیه سخنران‌هایی از چهره‌های مختلف اصلاح‌طلب به شهرستان‌ها اعزام شده‌اند و مجموعه اقداماتی از این قبیل در حال انجام است. مرعشی ادامه داد: برای مثال آقای عارف تاکنون وقت زیادی گذاشته است؛ استان‌های زیادی رفته است و از آخرین مهلت‌ها هم برای حرف زدن با مردم استفاده می‌کند به‌عبارت دیگر ما در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان تمام امکانات را به کار گرفتیم تا انتخابات در مرحله دوم هم پرشور باشد.

منتخبان مردم در مورد ریاست مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد مسائل مطرح شده در خصوص ریاست مجلس دهم یادآور شد: من معتقدم این مسئله بحثی نیست که مردم درگیر آن باشند و پس از مرحله دوم منتخبان مردم تصمیم نهایی را در مورد آن خواهند گرفت.

پیش کشیدن بحث دخالت در انتخابات نشانه کمک‌آوردن اصولگرایان است
او با انتقاد از اظهارات اخیر برخی اصولگرایان در مورد شائبه دخالت دولت در انتخابات گفت: بدون شک ما هم با هر نوع دخالت دولت در انتخابات مخالف هستیم؛ البته فکر نمی‌کنیم دولت هم این کار را انجام دهد. اتفاقا دوستان ما هم در استان‌ها از مدیران دولت قبل گله دارند که به نفع اصولگرایان کار می‌کنند و باقیمانده آنها به اصولگرایان کمک می‌کنند؛ ما هم امیدوارم مداخله‌ای در انتخابات نباشد همانطور که تا الان نبوده است.

راه آینده اصولگرایی بهانه جویی‌ نیست
مرعشی تاکید کرد: انتخابات متعلق به مردم است مردم هم مسیر را شناخته‌اند و خودشان نمایندگانشان را انتخاب می‌کنند رقابت‌های انتخاباتی باید عادلانه و صحیح باشد. این حرف‌ها نشان‌دهنده کم آوردن اصولگرایان است. اصولگرایان باید به جای این کارها رابطه‌شان را با مردم بازسازی کنند و از تحکم بیشتر به مردم خودداری کنند و اجازه بدهند مردم انتخاب کنند و دست مردم را برای انتخاب محدود نکنند راه آینده اصولگرایی این بهانه جویی‌ها نیست، بلکه راه آینده آنها حرکت صحیح برای خدمت به مردم است.

گشت نامحسوس، ایستادگی مقابل سیاست‌های اجتماعی روحانی است
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به طرح گشت نامحسوس امنیت اخلاقی اشاره کرد و گفت: معتقدم طرح این مسئله مانور انتخاباتی نیست، بلکه نوعی ایستادگی مقابل سیاست‌های اجتماعی روحانی است. امیدوارم در مسائلی از این قبیل با دولت هماهنگ‌تر عمل شود و وزیر کشور با حساسیت این موضوع را پیگیری کند، چراکه پلیس وظیفه کار مخفی ندارند؛ چنین تصوری هم اشتباه است. امیدوارم سریع‌تر این اقدام متوقف شود چون مسائل اجتماعی نباید امنیتی شود.

مرعشی در مورد طرح موضوع پارلمان در سایه و نقش‌آفرینی بزرگان اصلاح‌طلب در این زمینه عنوان کرد: هنوز در این مورد بحثی نشده اگرچه این مساله قابل بررسی است نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد تا شائبه دخالت در امور مقننه ایجاد نشود. عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد راهبرد جریان اصلاحات برای مقابله با محدودیت‌های موجود خاطرنشان کرد: مرحله به مرحله، فضای کشور در حال باز شدن است باید با گفت‌و‌گو حقانیت خود را ثابت کنیم و در فضای آرامش کارهای خود را جلو ببریم راهی غیر از گفت‌و‌گو وجود ندارد.

اصولگرایان برای جلوگیری از ریزش آرا در لیست قرار نگرفتند
او در خصوص استفاده برخی از اصولگرایان از لوگوی اصلاح‌طلبان و جعل آن عنوان کرد: در این ایام جعل همیشه وجود داشته باید از جاعلان شکایت شود و مورد پیگیری قرار گیرد متاسفاده عده ای از این طریق در حال سوءاستفاده از آرم اصلاح‌طلبان هستند و این تخلفی است که باید پیگیری شود. مرعشی در خصوص دلیل عدم ارائه لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ گویا اکثر کاندیداهای اصولگرا در دور انتخابات مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده‌اند که آنها را در قالب لیست اصولگرایان معرفی نکنند تا آرای آنها ریزش نکند، در واقع بیم از رای نیاوردن آنها را وادار به عدم ارائه لیست کرده است.

هر اقدامی به جز صدور اعتبارنامه مینو خالقی، غیرقانونی است
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در پایان در مورد انتخابات اصفهان و حواشی آن خاطرنشان کرد: ما همچنان معتقدیم که باید اعتبارنامه خانم خالقی صادر شود و مجلس به مسائل مورد نظر رسیدگی کند. در این مورد نظر من با نظر وزیر کشور متفاوت است و هر کاری غیر از این انجام شود خلاف قانون خواهد بود.
مرجع : ایلنا