به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۹ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۱۰۶۰۶۸
يك اتفاق عجيب در خوزستان

چه كسي گفته من اصلاح‌طلبم؟

گروه سياسي: دور دوم انتخابات مجلس فردا در حالی برگزار می‌شود که اصولگرایان لیست سراسری منتشر نکرده و اصلاح‌طلبان نیز لیست خود را با نام امید منتشر کرده‌اند. اما در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان اتفاق عجیبی رخ داده است!
«پروانه سلحشوری»، منتخب مردم تهران در مجلس دهم و همسرش دكتر «برات قبادیان» كه خوزستاني هستند در سفر به استان با «خادمی» ديدار و اعلام حمايت کردند.
«پروانه سلحشوری»، منتخب مردم تهران در مجلس دهم و همسرش دكتر «برات قبادیان» كه خوزستاني هستند در سفر به استان با «خادمی» ديدار و اعلام حمايت کردند.
به گزارش سايت پويش، پیش از این برخی از اصلاح‌طلبان شاخص ایذه و باغملک اعلام کرده بودند که برخلاف نظر شورای اصلاحات استان، در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک از کاندیدای دیگر یعنی هدایت‌الله خادمی حمایت می‌کنند که میثاق نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرده و مواضع اصلاح‌طلبانه دارد. این موضع اصلاح‌طلبان ایذه با انتقاد مسئولین شورای اصلاحات استان خوزستان مواجه شده بود و رئیس این شورا اعلام کرده بود که طباطبایی اصلاح‌طلب است و کاندیدای نهایی آن‌ها خواهد بود!

اما اتفاق عجیب روز گذشته رخ داد. طباطبایی که نامش در لیست امید این حوزه انتخابیه قرار دارد، در مصاحبه‌ای با سایت محلی رهیاب اعلام کرد: « همه می دانند که من یک اصولگرا هستم و از دور اول در لیست اصولگرایان قرار داشتم. » طباطبایی با بیان اینکه بنده یک اصلاح طلب نیستم گفت: «اصول گرایان به این خطی که ما داریم باید مطمئن باشند و اجازه میدان داری به رقیب را ندهند.» وی با بیان اینکه بنده میثاق نامه اصولگرایان را با میل و رغبت امضا کرده ام اضافه کرد: «اصلاح طلبان یک اساس نامه ومیثاق نامه ای دارند هر کس آنها را امضا کند در لیستشان قرار می گیرد. من نه میثاق نامه ای دیده ام نه به کسی تعهدی داده ام. شما از اصلاح طلبان بپرسید آیا از من میثاق نامه ای دارند؟»

در حالی که فعالین اصلاح‌طلب ایذه و باغملک این موضع طباطبایی را تاییدی بر نظر خود گرفته‌اند و از خادمی حمایت می‌کنند، شورای اصلاحات استان خوزستان هنوز واکنشی نسبت به این اتفاق نداشته است. پس از این اتفاقات خادمی با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه رقیبش مواضع اصولگرايى خود را صریحا اعلام کرده، یادآور شد با وجودی که در لیست امید قرار نگرفته، اما حامى دولت بوده، همچنان خود را اصلاح طلب میداند و تلاش خود را جهت پیشبرد اهداف اصلاح طلبان و دولت به کار خواهد گرفت. در همين راستا، «پروانه سلحشوری»، منتخب مردم تهران در مجلس دهم و همسرش دكتر «برات قبادیان» با  «خادمی» ديدار و اعلام حمايت کردند.

گفتنیست که در دور اول انتخابات هم با وجود توفیق کلی لیست امید در سراسر کشور، استان خوزستان بعد از خراسان جنوبی ضعیف‌ترین نتیجه را برای اصلاح‌طلبان داشته است که یکی از عوامل اساسی این ضعف ترکیب شورای اصلاح طلبان خوزستان می‌باشد،