به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۰۶۰۷۸

مشکل امنیتی در روز انتخابات وجود ندارد

گروه سیاسی: سخنگو و قائم‌مقام وزارت کشور با اشاره به اینکه معاون امنیتی وزیر کشور با مجموعه‌های امنیتی انتظامی و اطلاعاتی وزارت کشور در ارتباط است، گفت: طی گزارشی که آقای ذوالفقاری ارائه دادند، هیچ مشکل امنیتی در کشور وجود ندارد.
مشکل امنیتی در روز انتخابات وجود ندارد
حسینعلی امیری در ستاد انتخابات کشور، افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور اشراف کامل خود را بر مناطق تحت پوشش خود اعلام کردند.وی در ادامه با بیان اینکه احکام قانونی مرحله دوم انتخابات همانند مرحله اول بوده و تمام امکانات مرحله اول نیز برای مرحله دوم تهیه شده است، ‌افزود: به دلیل اینکه تعرفه‌های دور قبل قابل استفاده نیست ما تعرفه‌ها و مهرهای جدیدی را تعبیه کرده‌ایم. ما برای 17 میلیون واجد شرایط رأی حدود 19 میلیون تعرفه چاپ کرده‌ایم که تعرفه‌های باقیمانده پس از پایان انتخابات طی جلسه‌ای که با حضور هیأت‌های نظارت و اجرایی همراه خواهد بود صورت‌جلسه می‌شود.

 

امیری در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا چاپ تعرفه‌های اضافه زمینه را برای تخلف در انتخابات فراهم نمی‌کند، گفت: در فرآیند انتخابات دستگاه‌های نظارتی مختلفی مثل نماینده نامزد، نماینده فرماندار و نماینده شورای نگهبان و هیأت نظارت وجود دارد. من نمی‌گویم امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد اما با این اوصاف و با وجود این ناظران امکان تخلف بسیار پایین است.

 

وی در ادامه افزود: ما تعرفه بیشتری چاپ کرد‌ه‌ایم تا با کمبود تعرفه در روز انتخابات مواجه نشویم.امیری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه 15 هزار و 334 صندوق در نظر گرفته شده است، گفت: برای پادگان‌ها و بیمارستان‌ها و همچنین مناطق صعب‌العبور صندوق‌های سیار در نظر گرفته شده همچنین از بالگردها نیز برای مناطق صعب‌العبور استفاده می‌کنیم.سخنگوی وزارت کشور همچنین افزود: کسانی که در مرحله اول در حوزه‌ای رأی داده‌اند باید امروز در همان حوزه رأی دهند اما کسانی که در مرحله اول رأی نداده‌اند و یا رأی اولی‌ها می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی بدهند.

 

امیری در پایان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی و توجیهی برای مرحله دوم انتخابات و برای مجریان انتخابات برگزار شده است، افزود: همه امکانات برای برگزرای انتخابات امروز فراهم شده و همه اعضای ستاد انتخابات کشور هم در جلسه روز گذشته اعلام کردند که هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 21 استان، 121 شهرستان و ‌55 حوزه برگزار می‌شود تا تکلیف 68 کرسی باقیمانده مجلس تعیین شود.

مرجع : ایسنا