به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۰۶۱۰۷
اغماض بی‌عقلی بزرگترین ظلم به انقلابیون است

لاریجانی: بی عقلی، انقلابی گری نیست

گروه سیاسی: رییس مجلس گفت که اقدامات تند و احساسی همراه با بی‌انضباطی و بی‌عقلی، انقلابی گری نیست بلکه ظلم به انقلابیون است.
لاریجانی: بی عقلی، انقلابی گری نیست
علی لاریجانی در مطلبی با عنوان "شلوغ بازی و انقلابی گری" در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: برخی افراد، اقدامات تند و احساسی، که غالباً با نوعی بی‌انضباطی و بی‌عقلی همراه است را، چون از سرِ درد و اخلاص و احساس مسئولیت برای انقلاب صورت می‌گیرد، به عنوان انقلابی گری، یا ستایش می‌کنند و یا رفتار آنان را قابل اغماض می‌پندارند و این بزرگترین ظلم به انقلابیون است.
 
مبنای اصلی انقلابیون دیانت و خردمندی بود که توانستند با پیش‌بینی درست حوادث و با توکل به خداوند و رعایت اخلاق و انصاف به پیروزی برسند. احساسات، اگر پشتوانه یک فعل سیاسی عقلانی باشد و تا جایی که در چارچوب اخلاق باشد، شور انگیز و بخشی از حرکت آفرینی در تفکر انقلابی است، اما احساسات غیر متکی بر عقلانیتِ سیاسی، کور اندیشی است که غالباً نه ره به جایی می‌برد و نه در جاده اخلاق طی طریق می کند.

رهبر معظم انقلاب در 25 تیر 1386 فرمودند: «بعضی ها تصور می‌کنند انقلابی‌گری، یک حرکت انقلابی، یعنی حرکت بی‌انضباطِ همراه با شلوغی، سردرگمی و بی‌نظمی! می‌گویند آقا، آنها انقلابی بود و تمام شد! این، غلط است. مطلقاً در ذات تحرک انقلابی، اغتشاش و بی‌نظمی نیست. بعکس، انضباط انقلابی از محکم ‌ترین و قوی‌ترین انضباط هاست. انضباطی که ریشه از ذهن انسان، از دل انسان، از ایمان انسان می‌گیرد، بهترین انضباط‌ها را دارد.»