به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۰۶۲۹۲

احمدی‌نژاد به ولایت فقیه التزام عملی ندارد

گروه سیاسی: محسن یحیوی نماینده مجالس چهارم، پنجم، هفتم و هشتم گفت: حضور مردم در این انتخابات در جهت تحکیم انقلاب و انجام خواسته‌ی رهبری برای حضور هرچه بیشتر مردم، انتخاباتی موفق و باشکوه برگزار شد. حضور 62 درصدی در مرحله اول انتخابات‌مجلس رکورد خوبی بود، در مرحله دوم نیز مشارکت مردم نسبتا خوب بود.
احمدی‌نژاد به ولایت فقیه التزام عملی ندارد
وی ادامه داد: در مجموع انتخابات دور دهم مجلس بعد از 38 سال از گذشت انقلاب، بسیار باشکوه و با حضوری متعهدانه صورت گرفت. رئیس‌ اسبق پالایشگاه آبادان با تاکید بر اصل مردم سالاری ، تصریح کرد: با توجه به اصل مردم سالاری در کشور، شکست معنای آنچنانی ندارد، مهم تغییر نگرش مردم است و این نشان دهنده این است که نمایندگان چه فکر و برنامه‌ای دارند که بر این اساس آرا را به خودشان اختصاص می‎‌دهند.

محسن یحیوی ادامه داد: نگرشی که مردم در مجلس ششم دنبال می‎‌کردند در مجالس بعد از آن کاملا تغییرکرد و مجلسی کاملا متفاوت از مجلس ششم را تشکیل دادند. در نتیجه، این نوسانات طبیعی است. مردم در برخی موارد از بعضی تصمیمات ناراضی می‎‌شوند و به سمت مجموعه های می‌روند که متفاوت عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم شاهد مجلسی مانند مجلس ششم نباشیم، افزود: با توجه به تجربیاتی که در مجالس مختلف داشته‌ایم، مردم اگر ببینند نمایندگانی که انتخاب می‌کنند به تصمیماتشان عمل نمی‌کنند طبیعی است به سمت گروه‌های دیگر می‌روند. ما امیدواریم مجلس جدید و دولت بتوانند در کنار هم در جهت پیشبرد اهداف نظام و کشور تلاش و همکاری داشته باشند.

وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی در خصوص اینکه آیا اصولگرایان چهره شاخصی برای رقابت در انتخابات 96 را دارند یا خیر؟ گفت: چهره یک معنا دارد و برنامه معنای دیگر؛ مردم ما به سمت چهره نمی‌روند و مهم برنامه و توانمندی‌های آن فرد است. همین برنامه است که مردم را به سمت انتخابات و انتخاب نماینده اصلح هدایت می‌کند.

نماینده مجلس چهارم در خصوص ریاست مجلس دهم، گفت: آقای عارف اعلام کرد‌ه‌اند که حتما برای ریاست‌مجلس کاندید خواهند شد، البته افراد دیگری هم مد نظر هستند اما باید دید ترکیب اصلی و نهایی به چه صورت خواهد بود. وی افزود: برای ریاست‌مجلس باید دید گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا چه میزان از آرا از جمله آراء مستقلین را به خود جذب خواهند کرد و به مذاکراتی که انجام می‌دهند بستگی دارد.

محسن یحیوی با اشاره به اینکه آیا اصولگرایان از احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند یا نه؟ تصریح کرد: به نظر بنده یکی از شرایط فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود التزام به ولایت فقیه است. احمدی‌نژاد بعد از برکناری وزیر اطلاعات و عدم اطاعت از دستور رهبری ودر پی آن 11 روز خانه‌نشینی، قطعا با اهداف ولایت فقیه مغایر است. در آخر شورای نگهبان باید نظر دهد. وی ادامه داد: اصولگرایان بعید می‌دانم بخواهند از چنین فردی حمایت کنند. معتقدم فردی که در چنین شرایط حساسی عدم اطاعت از ولایت فقیه را در دستور کار خود قرار داد نمی‌تواند در جایگاه ریاست جمهوری باشد.
مرجع : نامه نیوز