به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۰۶۴۱۴

باد شدید در راه تهران

گروه جامعه: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط کشور طی دو روز آینده خبر داد .
باد شدید در راه تهران

احد وظیفه  گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده در ارتفاعات البرز و نواحی مرکزی کشور افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رعد و برق رخ خواهد بود. وی با بیان اینکه در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق بارش های رگباری، گاهی با رعد و برق وجود خواهد داشت، اظهار کرد: امروز (یکشنبه 13 اردیبهشت) در برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور و دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که در مناطق مستعد رخداد گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش های امروز در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش های مرکزی کرمان و مناطق شمالی شمال غرب، اردبیل و بخش هایی از غرب کشور خواهد بود، همچنین در روز سه شنبه 14 اردیبهشت، شدت بارش ها در استان های کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی، غرب خراسان شمالی ، سمنان و شمال و شرق سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

به گفته وظیفه، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پدیده گرد و خاک در نوار مرزی غرب، جنوب غرب و شرق کشور وجود خواهد داشت و امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه شنبه 14 اردیبهشت، نیمه ابری، در بعدازظهر ابری و بارش پراکنده همراه با رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 28 و 18 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 15 اردیبهشت، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 30 و 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به دیگر اطلاعیه این سازمان، تاکید کرد: در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور در بعدازظهر و اوایل امشب رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها می شود.

برای امروز بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات کرمان پیش بینی می شود.

 

وی در پایان افزود: در روز سه شنبه 14 اردیبهشت، احتمال بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در نیمه شمالی خراسان رضوی، غرب خراسان شمالی، نیمه جنوبی کرمان، مناطق میانی و شرقی سیستان و بلوچستان وجود دارد، از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

مرجع : ایسنا