به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۰۶۴۹۳

مقتدا در قم است ولی تکذیب می‌شود!

گروه سياسي: در حالی که مقتدی صدر از دیروز (دوشنبه) به ایران سفر کرده و در قم است، خبرگزاری ایرنا آن را تکذیب می کند!
مقتدا در قم است ولی تکذیب می‌شود!
به گزارش انصاف نیوز، منابع خبر متعدد عراقی و یک منبع خبری روسی – راشا تودی – جزییات پرواز او را نیز منتشر کرده اند؛ مقتدی صدر با شماره پرواز ۳۴۳۰ خط هوایی “ایران ایرلاینز” از فرودگاه نجف به مقصد تهران آمده است. خبرگزاری ابنا در این باره نوشت: «منابعی در فرودگاه نجف اشرف، شماره پرواز وی را ۳۴۳۰ متعلق به “شرکت ایران ایر” اعلام کردند. این پرواز با دو ساعت تاخیر، از باند بلند شد؛ که گفته می‌شود به دلیل سفر مقتدی بوده است».

همچنین به نوشته ی باشگاه خبرنگاران صداوسیما، سایت «موسوعه العراق» نیز به نقل از منابع عراقی اعلام کرده است “مقتدی صدر،” رهبر جریان صدر عراق با هواپیمای “ایران ایرلاینز” فرودگاه نجف را به مقصد تهران ترک کرد. با این حال، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از «یک منبع آگاه»، ادعا کرد «سفر مقتدی صدر به تهران تکذیب شد» و نوشت: «تهران – ایرنا – در پی خبر سازی برخی رسانه های عربی مبنی بر سفر مقتدی صدر به ایران، یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: مقتدی صدر نه برنامه ای برای سفر به ایران داشته و نه به ایران سفر کرده است».

فرید مدرسی، روزنامه نگار اهل قم ساعتی پس از ادعای ایرنا، نوشت: «خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به دروغ سازی خبری روی آورد و بدون منبع و استناد، سفر انجام شده مقتدی صدر به ایران را تکذیب کرد. این درحالی است که هم اکنون صدر در قم بسر می برد و در کنار خانواده اش است. یک منبع آگاه درباره سفر مقتدی صدر به ایران گفت سفر حجت الاسلام سید مقتدی صدر، سفری کاملا شخصی و برای دیدار با اقوامش بوده است. ایشان هر از مدتی، برای دیدار با خانواده به ایران می آید». او البته عکسی هم از مقتدی صدر منتشر کرده و در توضیح آن نوشت: «دیروز؛ مقتدی صدر در هواپیما».

به گزارش انصاف نیوز، سفر مقتدی صدر به ایران به کرات انجام شده و می توانست این بار هم طبیعی جلوه کند اما پس از حوادث این روزها در عراق که پارلمان از سوی جریان صدر به تسخیر درآمد و موجب بالا گرفتن نزاع های سیاسی شد، احتمالا حضور این بار او از حساسیت بالایی برخوردار است.