به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۱۰۶۵۱۵

دونالد ترامپ از کلینتون هم پیشی گرفت

گروه بین‌الملل: نظرسنجی‌ جدیدی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای اولین بار از رقیب احتمالی‌اش از دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیشی گرفته است.
«دونالد ترامپ» که در ماه‌های گذشته یک به یک رقبایش در حزب جمهوری‌خواه را کنار زده و حالا محتمل‌ترین گزینه نمایندگی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری به نظر می‌رسد، در یک نظرسنجی جدید برای اولین بار از «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالی دموکرات‌ها هم پیش افتاده است. به نوشته پایگاه هیل، نظرسنجی تلفنی موسسه «نیو راسموسن» نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف 2% از کلینتون جلوتر است.

بنا بر این گزارش، 41% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که از ترامپ حمایت می‌کنند و در مقابل 39% از کلینتون اعلام حمایت کرده‌اند. این در حالی است که در تمامی نظرسنجی‌های قبلی، همواره هر نامزدی از حزب دموکرات از هر نامزدی از حزب جمهوری‌خواه بالاتر بود. به عنوان نمونه، پایگاه «ریل کلیر پالیتیکس» که به صورت مداوم اقدام به نظرسنجی می‌کند، اعلام کرده است که متوسط نتیجه این نظرسنجی‌ها از پیشتازی کلینتون با اختلاف 7.3% از ترامپ حکایت دارد.

نظرسنجی‌های اخیر اما از کاهش فاصله ترامپ با کلینتون خبر می‌داد، تا جایی که در نظرسنجی هفته گذشته نیو راسموسن، این دو هریک با کسب 38% آرا برابر شدند. در نظرسنجی جدید راسموسن، 15% افراد گفته‌اند که به فردی به جز کلینتون و ترامپ رأی می‌دهند. 5% هم هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ و تصمیم قطعی نگرفته‌اند. خبر پیش افتادن ترامپ از کلینتون یک روز پس از آن منتشر می‌شود که نظرسنجی تازه‌ای در ایالت سرنوشت «ایندیانا» نشان داد نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان که تنها تا دو هفته پیش در این ایالت با فاصله زیادی از «تد کروز» دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه عقب بود، حالا با اختلاف چشمگیری پیش افتاده است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند انتخابات ایندیانا برای کروز حکم مرگ و زندگی دارد و اگر ترامپ پیروز آن باشد عملا حزب جمهوری‌خواه باید با این واقعیت کنار بیاید که این سرمایه‌دار جنجالی در ماه نوامبر نماینده فیل‌ها در انتخابات باشد.
مرجع : فارس