به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۷
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۰۶۵۷۲
معضل حصر و زندانیان جامعه را آزرده کرده است

فروپاشی اخلاقی در رسانه‌های اصولگرا

بدعت خطرناک ابطال آرای نمایندگان
گروه سیاسی: دکتر شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان از ریاست دکتر عارف در انتخابات مجلس حمایت می‌کنند.
فروپاشی اخلاقی در رسانه‌های اصولگرا
به گزارش ایلنا، علی شکوری‌راد در نشست خبری ضمن تبریک عید مبعث گفت: متاسفانه در بعضی نظریه‌هایی که می‌خواهند پیامبر را معرفی کنند همواره دامنه دعوت تنگ‌تر می‌شود اما پیامبر اسلام معتقد بود توحید عامل رستگاری فرد است و برای جامعه نیز توسعه و رفاه عامل رستگاری است که لازمه آن قانون و اخلاق جمعی است و امیدوارم پیروان خوبی برای پیامبر اسلام باشیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، گفت: این انتخابات منشاء تحول در کشور خواهد بود و امیدواریم همه به خواست و رفتار مردم توجه و تمکین داشته باشند. بابت انتخابات از کنش‌گران سیاسی به خصوص آقای خاتمی با پیام تاثیرگذار خود و ابتکار شورای عالی سیاستگذاری تشکر می‌کنم که نقش اساسی در نتیجه انتخابات داشت. همچنین لازم است از آقای عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکر کنم که این شورا را در رسیدن به اهداف خود مدیریت کرد. همچنین از مردم به خاطر هوشمندی سیاسی و اعتماد به نیروهای حد واسط سیاسی تشکر می‌کنم.

وی از وزارت کشور که بیش از حد انتظار در برگزاری انتخابات ظاهر شد نیز تشکر کرد و گفت: از شورای نگهبان نیز به خاطر آن قسمتی از رفتار‌ها که در راستای قانون بود سپاسگزاریم اما در مورد رفتارهایی که در راستای قانون انجام نشده بود مثل رد صلاحیت‌ها و هم بدعت خطرناکی که درباره ابطال آرای مینو خالقی انجام شد به این نهاد انتقاد داریم. شکوری‌راد افزود: خوشبختانه در مسئله رد صلاحیت مینو خالقی رویکرد رئیس جمهور ارزشمند بود و امیدواریم این منتخب مردم اصفهان در مجلس حضور پیدا کند. دبیرکل حزب اتحاد ملت از هدایت مقام معظم رهبری که خواستار افزایش حضور مردم شدند و روند انتخابات را تسهیل کردند نیز تشکر کرد و گفت: هنوز در جمهوری اسلامی ایران رای مردم تعیین کننده است و بدون توجه ایشان این امر ممکن بود صورت نگیرد و ما امروز سرخورده و مایوس باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در این دوره آرام بود و انتخابات هیچ حوزه‌ای باطل نشد، گفت: با این حال باید از مواردی اظهار تاسف کنیم که لازم بود قانون بیشتر پاس داشته شود از جمله انتخابات در کوهدشت که شاهد روند غیرقانونی بودیم که فرماندار آنجا نیز در انتخابات تاثیرگذار بود و اگر درایت نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب نبود ممکن بود موجب درگیری شود و معتقدیم باید در بررسی اعتبارنامه نماینده کوهدشت این انتخابات تعیین تکلیف شود. در بعضی حوزه‌های دیگر نیز هزینه و خرج زیاد در این انتخابات اتفاق افتاد. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: این انتخابات نشان داد هیچ جناحی حذف شدنی نیست و رای مردم می‌تواند سرنوشت کشور را تعیین کند و این انتخابات گفت‌وگو و تعامل را به منصه ظهور رساند. در این انتخابات صدای تحریم کم بود و کنش‌گران سیاسی ظرفیت خوبی از خود نشان دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به فروپاشی اخلاقی در رسانه‌های اصولگرا هشدار داد و گفت: رفتارهای غیر اخلاقی پیش از آنکه یک دستاورد سیاسی برای حذف یک نماینده اصلاح‌طلب داشته باشد، یک شکست اخلاقی است. وی افزود: باید بر نقاط مشترک تاکید کنیم و اگر در گذشته به اختلافات توجه می‌کردیم امروز به دنبال نقاط مشترک هستیم و به همین خاطر شمول اصلاح‌طلبی دائماً در حال افزایش است و امروز نیروهای اعتدالگرا و برخی اصولگرایان عقلانی را در خود جای داده است و اصلاح‌طلبان توانستند بخش بزرگتری را از جامعه نمایندگی کنند. امیدواریم در مجلس دهم نیز فراکسیون امید بتواند همین مسیر را ادامه دهد و با حفظ انسجام برنامه‌های خود را اجرایی کند.

علی شکوری‌راد درباره تشکیل فراکسیون امید گفت: فراکسیون ظرفی برای تعامل و گفت‌وگو است و می‌تواند بر وجوه اشتراک بیشتر تاکید کند البته ممکن است وجوه افراطی هم وجود داشته باشد که براساس آن چند فراکسیون کوچک‌تر تشکیل شود اما نمایندگان مجلس دهم نباید اجازه دهند افتراق اندک بر اشتراک بیشتر سایه بیفکند. وی در پاسخ به سوالی درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: ابتکار عمل این شورا به آقای خاتمی برمی‌گردد و به زودی شورای عالی گزارش کار را به آقای خاتمی ارائه خواهد کرد و خود آقای خاتمی درباره ادامه کار شورا تصمیم‌گیری خواهد کرد. با این حال شورای عالی میثاق‌نامه‌ای را از نامزدهای بیستم اخذ کرده و باید محلی وجود داشته باشد که این میثاق‌نامه را پیگیری کند و لذا زمان تصمیم‌گیری در مورد فراکسیون به چند ماه آینده موکول می‌شود.

شکوری راد درباره عملکرد وزارت کشور در برخی حوزه‌های انتخابیه گفت: رویکرد چند سال پیش اصلاح‌طلبان به گونه‌ای بود که از چنین رفتارهایی ناراضی بودند اما حالا در شرایطی هستیم که خویشتنداری می‌کنیم و با اینکه همه فرآیند‌ها مطلوب نبود اما می‌دانیم وزارت کشور تلاش کرد که انتخابات را به خوبی برگزار کند با این حال برخی به دنبال آن بودند که فضای دانشگاه انتخاباتی نباشد اما رویکرد دولت اینگونه نبود. بخش‌هایی که مخالف بودند سخنرانی‌ها را لغو می‌کردند و برنامه‌های اصلاح‌طلبان را به هم می‌زدند. انتخابات کمال مطلوب نبود اما مجموع تلاش وزارت کشور در خور تقدیر است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره گزینه مناسب برای ریاست مجلس گفت: ما عهد کرده بودیم تا قبل از مرحله دوم وارد بحث نشویم و آن را مرحله دوم ارجاع می‌دادیم اما نتایج درخشان این مرحله قابلیت‌های عارف را نشان داد. انتخاب دکتر عارف انتخاب اصلاح‌طلبان است و ایشان فرد مطلوب برای ریاست مجلس آینده است. با این حال فرآیند رفتارهای اصلاح‌طلبان تاکنون تعاملی بوده و معتقدیم باید فراکسیون امید شکل بگیرد و سپس درباره گزینه ریاست تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس آینده گفت: نمی‌شود آمار‌ها را مبنا قرار داد. افرادی که نامزد انتخابات شدند به اندازه کافی شناخته شده نبودند و مواضعشان نسبت به جناح‌های سیاسی مشخص نبود. هرچند رویکرد مردم به سمت اصلاح‌طلبان بود. شکوری‌راد در مورد نامزدهای همسو و نزدیک به حزب اتحاد ملت که وارد مجلس شدند، گفت: آمار دقیقی در این زمینه نیز نمی‌توان گفت اما ۲۰ تا ۳۰ نفر در سراسر کشور از این افراد وارد مجلس شدند البته دامنه انتخاب به این افراد محدود نمی‌شود و رویکرد حزب اتحاد رویکرد بسته‌ای نیست و خواهان گسترده شدن مرزهای فراکسیون امید هستیم و ظرفیت خود را صرف اتحاد و انسجام اصلاح‌طلبان خواهیم کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وضعیت دولت در یک سال آینده گفت: معتقدیم مجلس نهم فرآیند انتخاباتی مردم نبود و دولت بعد از مجلس نهم می‌تواند بیشتر از ظرفیت‌های خود استفاده کند و بسیاری از چالش‌هایی که در مجلس قدیم بروز پیدا می‌کرد در مجلس دهم پایان خواهد یافت. وی با اشاره به اینکه هر کس در معرض انتقاد نباشد در خطر حذف و فساد قرار خواهد گرفت، گفت: انتقادی که سازنده باشد به دولت کمک می‌کند و دولت نیز سعه صدر و ظرفیت بیشتری مقابل منتقدان خواهد داشت.

شکوری‌راد افزود: فساد سال‌های قبل کشور که ناشی از غیبت رسانه‌ها و احزاب منتقد بود منابع کشور را بر باد داد و حیثت جناح اصولگرا را برد و بسیاری از اصولگرایان معتدل حساب خود را از افراطیون جدا کردند و حتی آقای لاریجانی نیز از تندرو‌ها جدا شد و امروز نیز متحدانی از میان اصولگرایان معتدل داریم و همچنان به دنبال تقویت وجه اشتراک هستیم تا بتوانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم. شکوری‌راد درباره مسئله حصر گفت: همانطور که در انتخابات مردم از خودشان بلوغ نشان دادند انتظار می‌رود این بلوغ در عرصه سیاسی نیز به منصه ظهور برسد و مردم وقتی ببینند بزرگان جناح‌ها گفت‌وگو می‌کنند خوشحال خواهند شد و به وجه اشتراک و تعامل باید بیشتر توجه شود و این مسائل به جای آنکه در سطح رسانه‌ها مطرح شود در بین بزرگان مطرح شود تا هرچه سریع‌تر شاهد برجام داخلی هم باشیم و این مسئله به خصوص باید در فراکسیون امید پیگیری شود و برجام داخلی سخت‌تر از رابطه با آمریکا نیست.

وی افزود: معضل حصر و زندانیان سیاسی مشکلی است که جامعه را آزرده کرده و یک روز باید به این زخم التیام گذاشته شود و الان وقت مناسبی است که کسانی که می‌توانند بر این زخم مرهم بگذارند و مجلس دهم هم با رویکرد بهتری نسبت به مجلس قبل آغاز کار کند. مردم کشور از این زخم‌ها آزرده‌اند و رفع این مشکلات می‌تواند ظرفیت‌های زیادی را برای کشور به وجود بیاورد و این مسئله‌ای است که نه فقط اصلاح‌طلبان که بسیاری دیگر نیز از آن آزرده هستند و تمنا می‌کنیم در این زمینه کسانی که می‌توانند تلاش خود را انجام دهند تا این مشکل حل شود.

پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۲
اصلاح طلبان شایسته است از برخی رویکرد های سیاسی وقابلیت های مثبت جریان دکتر لاریجانی بطور قطع استفاده مقتضی را ببرند (335674)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ۲۲:۴۲
آقای شکوری راد از کدام فروپاشی اخلاق در رسانه های اصولگرا صحبت میکنید کیست که نداند رسانه های اصلاح طلب کانون دروغ و بهتان و خدعه و تدلیس و مخالطه و مغالطه انداما رسانه های اصولگرا بالاخص روزنامه کیهان لبریز از اخلاق و صداقت و پاکی و مردانگی هستند فاین تذهبون؟ (335682)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۰۰:۲۷
بله
کلا اصلاح طلبان از هر فرصتی که گیر میاد باید کمال سو استفاده رو ببرند. (335684)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ۱۶:۲۳
واقعا دیگه شورش رو در اوردن با تمام وجود کمر به شکست برجام و نابودی دولتمردان اقای روحانی بستن یه کوچیک ترین خبری رو چنان اب و تاب میدن تبدیلش میکنند به سناریو و با تمام قوا از جمله تلویزیون که باید با گروه ها کاری نداشته باشه و فرا جناحی باشه به کسانی که حتی نمی تونن از خودشون دفاع کنند حمله میکنند به اقای ظریف باید گفت سپرش رو دو طرفه بندازه (335676)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۰۰:۲۹
همین برجام کمر دولت رو میشکند و سال 96 کار دولت رو تموم میکنه.
مگر دولت نمیدنست که هسته ای بهونه است. الان میبینید که آمریکا چقدر به موشک ها و رزمایشها حساسیت نشون میده. (335685)
نوبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۰۰:۳۲
از برجام به اندازه برجام توقع داشته باشیم!!!! (335686)
مهدی
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ۱۶:۳۷
تنها امید ما مردم برای حرکت کشور در مسیر خرد و عقلانیت مبتنی بر تجربه نسبتا موفق دموکراسی، نیروهای معتدل و صلح‌طلب هستند. به امید آنکه شاهد شکست نقشه‌های شوم و خطرناک افراطیون باشیم. نقشه‌هایی که اگر روزی تحقق یابند باید منتظر ایرانی کره‌شمالی‌سازی‌شده و فضای ضدبشری استالینیستی باشیم. (335677)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ ۱۷:۰۳
فروپاشی اخلاق در رسانه های اصولگرایان به خودشان آسیب می زند.مثلا همین انتشار عکس ها علاوه بر اینکه نشان میده آنان به هیچ اصولی جز منافع جناحی توجهی ندارند زیان دیگری هم برای آنان به همراه دارد.و آن اینکه همه متوجه می شوند که در رد صلاحیت نماینده منتخب وتضیع حقوق 200 هزار نفر از شهروندان محترم اصفهان و ایجاد بحران برای کشور ادله و شواهد قضاوت آنان 4 تا عکس جعلی بوده که در مورد هر کسی میشه فتوشاپش کرد! (335678)