به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۰۶۵۷۸
در جهت حل دو قطبي لاريجاني- عارف؛

مطهري؛ لايق‌ترين فرد براي رياست‌ مجلس

مطهري؛ لايق‌ترين فرد براي رياست‌ مجلس
گروه سياسي: به نظر مي‌رسد بحث رياست مجلس در دوره دهم، اولين چالشي خواهد بود كه دامن اين دوره را خواهد گرفت خصوصا اينكه باند پايداري‌ها و افراطيون و رسانه‌هايشان از هم اكنون، پروژه اختلاف‌افكني بين حاميان لاريجاني و عارف را استارت زده‌اند.

واقعيت اين است كه اگر اين دو، بر سر يكساله شدن رياست خود به صورت چرخشي به توافق نرسند، كانديداتوري‌اشان براي رياست مجلس حتمي خواهد بود كه نتيجه ناگريز آن آغاز اختلافات بين اصولگرايان معتدل و فراكسيون اميد خواهد بود كه اين مسئله در ادامه كار مجلس و مصوبات آن خصوصا با توجه به نسبي بودن اكثريت در مجلس آينده، تاثيرات منفي بر جا خواهد گذاشت. به همين دليل، طي روزهاي اخير برخي رسانه‌هاي حامي دولت، ورود علي مطهري يا مسعود پزشكيان به بحث رياست مجلس، در جهت جلوگيري از بروز اختلافات ناشي از دو قطبي (لاريجاني- عارف) را مطرح كرده‌اند كه قابل تامل و حتي دفاع مي‌نمايد.

در همين زمينه سايت انتخاب در تحليلي نوشت: درحالي كه به نظر مي‌رسد عارف و لاريجاني تلاش مي‌كنند تا رقابتي ميان آنها شكل نگيرد، لزوم ورود يك چهره مستقل بيشتر به چشم مي‌خورد. در اين زمينه چرا مطهري نتواند چنين فرد مستقلي باشد؟

نامش را نه مي‌توان اختلاف گذاشت و نه اتحاد. فاصله ميان عارف و لاريجاني براي انتخاب رياست مجلس آينده، فضا را پيچيده كرده است. از يك طرف برخي معقدند قدرت ارتباطات و لابي‌هاي لاريجاني براي دولت در عمل كارآمدتر خواهد بود. از طرفي برخي می گویند كه تغيير در چهره مجلس خواسته مردم است و براي همين به صحنه آمدند. اين عده به تفاوت آراء عارف و لاريجاني اشاره دارد. اما خود آنها نيز به خوبي مي‌دانند هيچ وقت ميزان بالاي راي، ضامن رياست بر مجلس نبود و نيست. چه اينكه حدادعادل توانسته بود رايي بيشتر از لاريجاني در ورود به مجلس كسب كند، اما رئيس مجلس نشد.

ظاهرا عارف نيز تمايلي به رقابت ندارد. خودش مي گويد: «من با لاریجانی رقابتی ندارم و موضع‌ام را بارها اعلام کرده‌ام». (دانشگاه خوارزمي 14/2/95) سعيد حجاريان نيز در گفت‌وگو با اعتماد اشاره مي‌كند كه آنها هر دو عضو فراكسيون «برجاميان» خواهند بود و رقابتي ميانشان نيست و موضوع با يك گفت‌وگو حل مي شود. اما عارف به نكته مهم ديگري هم اشاره كرده بود. او از ورد چهره‌هاي ديگر نيز استقبال كرده و مي‌گويد: «ممکن است نامزدهای دیگری نیز برای ریاست مجلس مطرح شوند و اساسا هر کسی که فکر می کند توانایی ریاست مجلس را دارد باید برای آن کاندیدا شود.»

اما تصور كنيم كه عارف قصد رقابت با لاريجاني را نداشته باشد. در اين حالت آيا اساسا رئيس مجلس بدون رقابت به صندلي رياست قوه مقننه تكيه خواهد كرد؟ به نظر مي‌رسد اينطور نباشد. يكي از مهمترين اظهارنظرها در اين باره را مصطفي كواكبيان داشت. او گفته بود كه در صورتي كه عارف نخواهد با لاريجاني رقابت كند، كانديداي رياست مجلس مي شود. چرا كه معتقدند است «حتما باید یک اصلاح‌طلب رئیس مجلس آینده شود.» (ايسنا، 12/2/95)

در همين حال شنيده شده است كه تعامل‌‌هاي مثبت عارف و لاريجاني روز به روز بيشتر مي شود. آنها حتي برگزاري همايش را نيز با يكديگر هماهنگ مي كنند. تابش خبر داده بود عارف به دليلي آنكه همايش لاريجاني و منتخبين مجلس صبح روز شنبه برگزار مي‌شود، جلسه خود را به عصر آن روز موکول می کند. در اين شرايط چه كساني مي‌توانند به صورت مستقل با لاريجاني و يا حتي با دوگانه «عارف / لاريجاني» رقابت كنند؟

در صورتي كه عارف كانديدا شود، كواكبيان همانطور كه گفته نامزد رياست نمي‌شود. اما در هر حال به نظر مي‌رسد اگر كواكبيان خود را در حد و اندازه رياست مجلس مي‌بيند، چرا علي مطهري که سوابقش نسبت به او قابل قیاس نیست، در اين حد نباشد؟ علي مطهري البته پيشتر از اين اعلام كرده بود كه براي نايب رئيسي مجلس كانديدا خواهد شد. اما توجه كنيم كه مطهري يكي از بالاترين آراء را در تهران داشته است. بر اين اساس رياست او بر مجلس آينده مي‌تواند خواسته هواداراني كه به «تغيير سيماي مجلس» راي داده بودند، را نيز تا حدي برآورده كند. آنها اگر لاريجاني را يك اصلاح‌طلب نمي‌دانند اما مواضع علي مطهري را اصلاح‌طلبانه‌تر مي‌بيند. اگرچه او خواستگاه اصولگرايايي دارد.

از طرف ديگر او نشان داده است كه در پيگيري خواسته‌ها و بالا بردن شأن، شخصيت و جايگاه قانوني مجلس، از بسياري از كانديداها با انگيزه‌تر و پيگيري‌تر است. مواضع او در مقاطع مختلف نشان مي‌دهد كه او به جايگاه مجلس فارغ از دولت‌ها به موضوع نگاه مي‌كند. مطهري با پيگيري شديد طرح سئوال از احمدي‌نژاد را عملي كرد. از طرف ديگر با وزير كشور دولت روحاني هيچ تعارفي ندارد. او صراحتا خواستار «استيضاح رحماني فضلي» بر سر ماجراي عدم صدور اعتبارنامه مينو خالقي شده است.

البته اگرچه او ضعف‌هايي نيز دارد. مطهري سابقه‌اي در اين زمينه را ندارد. هرچند لاريجاني و حدادعادل نيز داراي چنين پيشينه‌اي نبودند. البته لاريجاني در بخش‌هاي ديگر داري سابقه مديريتي بود اما علي مطهري چنين سابقه‌ اجرايي را هم در كارنامه‌‌اش ندارد. از طرف ديگر ممكن است گفته شود كه رفتن علي مطهري به جايگاه رياست مجلس او را از خط حمله «پيگيري مطالبات مردم» خارج كرده و بر روي نيمكت مربيگيري مي‌نشاند. اين موضوع مي‌تواند مهار كننده مطهري باشد. در صورتي كه يك مهاجم گل زن به روي نيمكت مربيگري فرستاده شود، مي توان گفت كارآيي‌اش را در اين زمينه از دست خواهد داد.

اما باتوجه به سابقه مطرح شده و احتمال تعامل «حداكثري» ميان عارف و لاريجاني، حضور يك چهره مستقل براي رقابت حتما مي‌تواند به تقويت جايگاه مجلس كمك كند. مطهري در ميان گزينه‌هاي موجود، مي‌تواند يكي از مناسبت‌ترين گزينه‌ها باشد. او اگرچه تا حدي در بيان انتقادات تندمزاج است، اما با اين حال قرار گرفتنش در جايگاه رياست‌مجلس، به طور ناخودآگاه ايجاب مي‌كند كه در جهت همدلي و وفاق بيشتر تلاش كند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۱:۰۹
به نظر ریاست مطهری یگانه آزاده و آزاد مرد مجلس قبل ایده خوبی است (335687)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۶:۳۲
علی مطهری فاقدبصیرت سیاسی است و به راحتی الت دست دشمنان داخلی و خارجی میشودبنابراین بدترین گزینه برای ریاست مجلس است (335701)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۲:۵۴
لابد محمود خان و رفقای دزدش که در زندان اند گلوله بصیرت اند! آلت دست دشمنان خارجی همانهایی بودند که پول مردم را مثل گوشتی که به دهان گربه انداخته شود به آمریکاییها دادند. (335726)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۱۹
برای انتخاب ریاست مجلس چه کسی مجازه تشخیص بده کی بصیرت سیاسی داره کی نداره؟ شما؟؟؟ یا نمایندگان ملت؟؟؟بنده تاسف می خورم که عده ای با شارلاتان بازی به خود اجازه میدن به عزیزترین و محبوب ترین افراد ملت تو هین کنند و اسمش را دفاع از نظام و اسلام بگذارند.باید بدانید مواضعی که مبتنی بر قضاوتهای بی اساس باشد با اسلام مغایرت دارد و برای نظام و انقلاب نیز هیچ سودی ندارد و کلا مضر است. (335729)
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۴
خوب از نامت معلوم است باید نسبت به آقای مطهری چنین تصوری داشته باشید چونکه تازه مسلمان شده ای و ایشان را خوب نمی شناسی! (335730)
عبدا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۹:۱۷
پناه بر خدا از چنین نظراتی (335710)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۰۲:۲۹
سلام
همون که گفت بتمرگ پفیوز رو میگی ؟! (335719)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۱۷
اتفاقا مطهری به مراتب از آقایان عارف و لاریجانی بهتر است عارف در انتخابات ریاست جمهوری هم نشان داد که بسیار ملاحظه گر است و در ریاست مجلس فرق چندانی با لاریجانی ندارد اما مطهری نشان داده در جایی که صحبت از احقاق حقوق مردم است هیچ گاه کوتاه نمی اید و سکوت پیشه نمی کند اگر مطهری رئیس مجلس شود شک نکنید پویا ترین و موثر ترین مجلس تمامی ادوار (به استثنای ششم) را خواهیم داشت. (335728)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۱:۱۵
بنظرم دکتر عارف شایسته ترین فرد برای ریاست مجلس است و قرار گرفتن ایشان در این جایگاه باعث شادی عمومی می شود و اگر خدای نکرده ایشان کنار بکشند تنها فردی که انتخابش بعنوان رئیس میتواند نشاط آفرین باشد آقای مطهری است. والسلام (335688)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۱۶
در بدبینانه ترین حالت اگر کنش اخلاقی آقای عارف - که در تعامل با آقای لاریجانی بر تواضع بنا شده- با واکنش مناسب آقای لاریجانی روبرو نشود و آقای لاریجانی توسط آقای باهنر - که به یاری آقای نقوی حسینی و دوستان شتافته- مدیریت شود , بر آقای مطهری فرض است که فارغ از نسبت های نسبی و سببی به رقابت با آقای لاریجانی برخیزد تا مجلس در مسیر تحول قرار گیرد... (335727)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۸:۱۷
با سپاس از توضیحات متین جناب عالی باید بگم در انجام مسئولیت، رقابت با تواضع منافات و تقابلی ندارد و اینو حتما همه طیف ها و جناح ها مد نظر دارند. (335762)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۶
بسیار عالی و به جا گفتید (335731)
شعبانزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۱:۲۱
علی مطهری نشان دادمیتواندجایگاه مجلس ارتقابخشدوآنراکارآمدجلوه نماید.بایدبدانیم اگرمجلس درجایگاه اصلی اش قراربگیردیعنی منحصرشودبه وضع قانون ونظارت براجراونیزدفاع ازحقوق شهروندی نه دخالت مستقیم درعزول ونصبهاازآنجائیکه جناب مطهری به جوهره اسلام درعمل توجه داردنه ظواهرزیان آورمیتوان امیدواربودبسیاری ازمشکلات اقتصادی وسیاسی قابل حل خواهدبودونیزجلوگیری ازانواع فسادوپررنگ گشتن عدالت اجتماعی!اگراصلاحات رایک پروسه بدانیم هم بایدشرح صدرداشته باشیم وهم گذشت وتعامل بانواندیشانی مثل مطهریها.و (335689)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۱:۴۹
آقای مطهّری فرد شایسته ای برای ریاست مجلس هستند و شأن مجلس با چنین رئیسی بالاتر می رود. ضمن این که در عمل از خیلی از مدّعیان اصولگرایی و اصلاح طلبی، اصول گرا تر و اصلاح طلب تر هستن. (335690)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۷
واقعا انقلابی واقعی است (335732)
دکتر محمد رضا عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۵
فقط عارف و اگر هم قرار رئیس نشه باید در رقابت شرکت کنه و با توجه با آرا اگه رئیسم نشد مشکلی نیست ولی حتما باید در رقابت شرکت کنه معنی نداره سر لیستی که لیستش در کشور نمایندگانی زیادی داره دست کم نامزد پست ریاست نشه. (335691)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۲:۴۹
اگه مطهری رییس بشه، هر روز تو مجلس دعواست . بهتره همون لاریجانی رییس بشه... (335692)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۴۱
ملت رای دادند تا تغییراتی در مدیریت صورت بگیرد ضمن اینکه در این دوره آقای مطهری بهترین گزینه برای ریاست مجلس است زیرا : شجاع ، مومن ، اصولگرا ، اصلاح طلب ، انقلابی ، ولایت مدار به معنی واقع کلمه است، (335733)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۳:۴۵
یه پیشنهاد هوشمندانه که تندروها رو آچمز می کند من اطمینان دارم او گزینه غیر قابل تحمل برای تندروها خواهد بود (335693)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۴:۲۱
من اطمینان دارم مجلسی که مطهری ریاست اون رو داشته باشد در بخش نظارتی و پرسش گر بودن بسیار فعال و پیشتاز خواهد بود ودر جایگاه شایسته و بایسته خود قرار خواهد گرفت و شاید فراتر از انتظار هم ظاهر شود .هرچند نبودن آقای عارف هم یک خسارت است مخصوصا بعد از زحماتی که در دور دوم کشیدن و من در شهرستان خود شاهد آن بودم . بعد از خواست تغییر مردم که در رایشان متجلی شد عدم تغییر ریاست یعنی سرخوردگی مردمی که با امید به امید رای دادنند برای ما گزینه اول قطعا آقای عارف و بعد ایشان فقط و فقط مطهری قابل پذیرش است (335694)
....
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۴:۴۹
تندمزاج نیست آقای مطهری حق گواست (335695)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۴:۵۲
به ضرس قاطع می گویم اگر امثال علی مطهری رئیس مجلس شوند بایدفاتحه اسلام را خواند (335696)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۶:۱۰
بنده هم به ضرس قاطع می گویم مشکل امروز اسلام و نقطه آسیب پذیر آن ،این است که داعش و داعش صفتان منحرف مدعی اسلام اند.و غیر از خودشان همه را تکفیر می کنند. (335700)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۷:۵۶
اگر شما تندروها نماد اسلام هستید ...... بله با انتخاب مطهری فاتحه اسلام طالبانی و داعشی خوانده خواهد شد. (335706)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۲۰:۰۷
فاتحه اسلام وقتی داشت خونده میشد که اصحاب هاله نور با شعار امام زمان دزدی و اختلاس کردند. (335711)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۴۶
تازه مسلمان محترم توبه توبه!!! شما به فرزند شهید مطهری چنین نسبتی دادید که واقعا جای بسی تاسف است ما یقین داریم ولایت مدار تر از ایشان در بین سیاسیون نداریم و انسانی است که حاضر است جان خود را در راه اسلام و ولایت بدهد (335734)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۵۱
مجلس در این دوره احتیاج مبرم به ریاست آقای علی مطهری را دارد ایشان فردی انقلابی ، ولایت مدار واقعی ، شجاع و شجاع ، از همه مهمتر چاپلوس نیست شما توجه کنید به علت سهل انگاری برنامه استیضاح وزیر کشور را در دستور کار قرار داده
از طرفی هم ریاست ایشان جلوگیری میکند از ایجاد اختلاف بین آقایان عارف و لاریجانی ، واقعا بهترین گزینه است بسم الله (335735)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۴:۵۳
خوب سر ما همیشه بی کلاه می مونه... (335697)
منصور
Spain
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۴:۵۷
بهترین گزینه مطهریه بعدش عارف (335698)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۶:۴۰
بنده طرفدار ریاست آقای عارفم اگه زبانم لال ایشان قبول نکنند. طرفدار آقای مطهری میشم و اگه اونم نخوان رئیس بشن. طرفدار آقای کواکبیان میشم و اگه خدا نکرده هیچکدوم از این سه بزرگوار رئیس نشن. واقعا افسرده میشم چون در اون صورت احساس میکنم رای مردم بی تاثیر بوده و قراره دوباره درب بر همان پاشنه بچرخد. (335702)
پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۶:۴۱
بطور کلی هرچه گمانه زنی ها از حدی بیشتر شود به همان اندازه ویا بیشتر فاصله رسیدن به واقعیت های محسوس وغیر محسوس بیشتر می شود بنظر می رسد واقعیت تقریبا محسوس امکان پذیر بودن ریاست دکتر عارف و واقعیت تقریبا غیر محسوس حداکثر بهره بردن از ظرفیت جریان فکری دکتر لاریجانی است (335703)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۷:۳۰
مطهری شخصیت مستقل نداره و تمام حرفهاش دیکته شده هست .من هزار درصد مطمئنم مطهری نمیتونه رئیس مجلس بشه .مطهری سخنگوی هاشمی ست . (335704)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۷:۵۶
عارف حتّی اگر رأی هم نمی آورد باید کاندیدا شود چون اگر کاندیدا نشود وکنار بکشد هوادارانش سر خورده میشوند (335707)
میسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۱۸:۳۹
یا مطهری؛ یا عارف
هر دو بزرگوار برای من عزیزند (335709)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۲۲:۴۲
الیاس حضرتی هم می تواند ریس مجلس شود؟ (335716)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۲۳:۴۶
به عنوان یک اصلاح طلب تصمیم گرفتم اگر دکتر عارف از مبارزه برای ریاست مجلس کنار بکشن دیگه رای ندم. توضیح نمیدم چون پستم حذف میشه. (335717)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۵۶
ای کاش توضیح میدادی علی آقا ! تا ما هم آگاه میشدیم بنظر ما اگر آقایان لاریجانی و عارف کنار بکشند و آقای مطهری رییس بشه هم اختلاف ایجاد نمیشه و هم مطهری لیاقت و شایستگی لازم را دارد (335738)
نصری
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۰۱:۰۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه (335718)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۵۴
یعنی رییس برای مجلس تعیین نمیکنند !!؟؟ (335737)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۳
اگر ازنظرتاکتیکی نگاه کنیم باید ریاست رو داد به لاریجانی.چون انصافا همیشه دولت رو کمک کرده.وعدم ریاستش ممکنه باعث دلخوری و چرخش دوباره به سمت اصولگرایان بشه (335721)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۲:۵۱
دوست عزیز اتفاقا آقای لاریجانی و دوستانش بدلیل فاصله گرفتن از تندرو ها و حمایت از دولت و نزدیکی به اصلاح طلبان،خودشون رو از مهلکه شکست مفتضحانه نجات دادند.پس اونا مزد و پاداش حمایت از برجام و دولت رو از ملت گرفتند.و اینک نوبت آن است که طیف ایشان با حمایت از ریاست دکتر عارف دین خود را نسبت به مردم ادا کنند.این تهدید به دلخوری ها شأن دوستان اصولگرای معتدل رو در حد افرادی مثل آقای کوچک زاده و حسینیان تنزل میده.از ما گفتن بود خود دانید. (335725)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۳:۵۳
اصلح است نه لاریجانی و نه عارف فقط و فقط آقای مطهری لیاقت این سمت را دارد (335736)
محسن
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۴
اتفاقا مطهری باید در جایگاه یک منتقد بمونه
مجری بودی از تندی حرف های ایشون کم میکنه (335722)
حسین
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۱:۴۰
با سلام ، فک نمیکنم طرفدارن جناح من راضی باشد به این مصالحه. در واقع ما اگر هم در ریاست حقی نداشته باشیم بهتر از ان است که با کسانی مصالحه کنیم که عقایدشان سالهاست باعث عقب ماندگی مان شده. منتخبین لیست امید یادتان نرود دلیل اصلی حمایت ما از شما نشان دادن اعتراض در برابر کسانی است که هم اکنون در کنار شما هستند . پس تلاشتان را بکنید و اگر نشد هم با غرور سیاسی خود و استقلال سیاسی باخت را قبول کنید ، ولی همرنگ پنداری نکنید (335723)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۲:۰۳
مطهری بشه رئیس مجلس هر روز مشت زنی داریم (335724)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۵:۲۴
شایسته ریاست این مجلس فقط مطهری (335743)
یه تومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۶:۵۹
اونبار سخنرانی کرد مشت پرانی شد اگه رئیس بشه مجلس رو باید رینگ بندی کرد (335755)
از روز به شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۹:۱۶
با فرض اینکه دولت و اصلاح طلبان دکتر لاریجانی و دوستانش را از شکست نجات دادند با جذب حد اکثری ودفع حد اقلی سعی شود از توانائی های بالقوه انان بیشترین استفاده برده شود (335766)
علي
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۹:۵۷
،،سابقه مديريت اقاي عارف در دولت اقاي خاتمي ميتوانوملاك توان ايشان قرار داد به نظر حضور مطهري با نگاه نو بهترين گزينه رياست مجلس است (335773)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۲۱:۴۵
مطهری بهتره. (335780)