به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۰۶۵۹۸

تاکید بشار بر ادامه جنگ در تمام سوريه!

گروه بين‌الملل: بشار الاسد با ارسال پیامی به همتای روسی خود ضمن تبریک سالروز پیروزی این کشور بر نازی‌ها در جنگ جهانی دوم، گفت به چیزی جز آزادسازی حلب از دست تروریست‌ها راضی نخواهد شد.
بشار اسد در این پیام آورده است: به نمایندگی از ملت سوریه خالصانه‌ترین تبریک خود را به پوتین و ملت دوست روسیه بخاطر این روز و به خاطر فداکاری‌هایی که مردم روسیه در این جنگ داشته‌اند و پایداری و استواری آن‌ها اعلام می‌کنم. اسد تاکید کرد که مواضع روسیه و کمک این کشور به ملت سوریه در رویارویی با تروریسم در حقیقت ادامه چیزی است که مردم روسیه از ایستادگی در برابر ظلم و دشمنی شناخته‌اند.

رئیس جمهوری سوریه خاطر نشان کرد: شهر حلب امروز مانند دیگر شهرهای سوریه استالینگراد قهرمان را در آغوش گرفته و با آن عهد می‌بندد که به رغم وحشیگری‌های دشمنان و قساوتشان کمترین حد تسلیم شدن در برابر دشمن را نمی‌پذیرد و برای تحقق پیروزی نهایی که به نفع سوریه، منطقه و جهان است می‌جنگند.

اتحادیه عرب: حملات به حلب جنایت علیه بشریت است

شورای اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تشدید اقدامات نظامی ارتش سوريه بویژه اوضاع در شهر حلب را محکوم کرد و خواهان اقدام فوری جامعه جهانی برای برقراری آتش بس در این کشور شد. شورای اتحادیه عرب در نشست فوق العاده خود که در سطح نمایندگان و به درخواست قطر برگزار شد، از جامعه جهانی و به ویژه آمریکا و روسیه خواست تا برای متوقف کردن عملیات نظامی و پایان دادن به تجاوزات علیه سوری‌ها و ارائه کمک‌های بشر دوستانه فوری به مناطق تحت محاصره اقدامات لازم را انجام دهند. این شورا در نشست خود در قاهره خواستار صدور بیانیه الزام آوری از سوی شورای امنیت برای برقراری آتش بس فوری در تمام خاک سوریه شد. در همین حال، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد جنایاتی که علیه سوری‌ها صورت می‌گیرد جنایاتی علیه بشریت است و باید عاملان آن مجازات شوند.