به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۰۶۷۰۶
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

در مجلس آینده مطالبات مردم پیگیری شود

گروه سیاسی: یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: فارغ از آنکه ترکیب فراکسیون‌ها و هیات رئیسه مجلس دهم چه می‌شود، باید یه فکر تحقق مطالبات مردم بود.
در مجلس آینده مطالبات مردم پیگیری شود

آذر منصوری  اظهار کرد: نتیجه دور اول و دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیام های متعددی برای مسئولین و مردم دارد. باید به گفتمانی که در این انتخابات مطرح شد و هم‌چنین اقبال مجددی که در دور دوم از این گفتمان صورت گرفت،‌ توجه کرد.ابتدای پیروزی این گفتمان از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بوده است. وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 با اتخاذ بهترین تصمیم به بهترین نتیجه رسیدند. همین اتفاق برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز افتاد، توجه به برجام یکی از نقاط مشترک هر دو انتخابات بود که مردم به آن رای مثبت دادند. برجام حاصل گفتمان و رویکردی بود که چه در صحنه داخلی و چه در صحنه بین‌المللی به دنبال دستاوردهای ملی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

منصوری گفت:‌ من از همین گفتمان برجام استفاده می کنم و در این دوران باقی مانده تا شکل گیری مجلس آینده می گویم که باید به موضوع برجام توجه کرد. تلاش و جهت گیری‌های صورت گرفته با توجه به ائتلاف بی نظیری که در انتخابات گذشته شکل گرفت؛ می‌تواند باعث شود تا برجام مسأله اصلی برای منتخبین مردم در مجلس و مردم در جامعه باشد. این انتخابات گامی مهم برای اجرای برجام است.

وی ادامه داد: . فارغ از اینکه در مجلس آینده هیأت رئیسه مجلس را چه افراد و گروه هایی تشکیل می‌دهند فارغ از اینکه کمیسیون ها به چه شکلی باید تشکیل شوند؛ می‌شود یکسری از اولویت ها و مطالبات را مدنظر قرار داد که هم در انتخابات 92 و هم در انتخابات 94 خواست پایگاه اجتماعی و بدنه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود. البته همه این‌ها مانند تاکید بر دستاورد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و بخشی از اصوگرایان که تاکنون در فضای سیاسی کشور شکل گرفته تا بستر مناسب برای گفت‌وگوهای ملی را شکل دهد در جای خود مهم هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: من فکر می کنم که تلاش نیروهای سیاسی که ائتلاف های این روزها را شکل داده اند باید در حفظ این ائتلاف، انسجام درمجلس آینده و متمرکز شدن بر مسأله برجام باشد. هشت سال دوران خیلی سختی را در کشورمان تجربه کردیم. این سختی هم در حوزه سیاست داخلی و هم در حوزه سیاست خارجی وجود داشت.

وی افزود: من فکر می کنم در مجلس اینده زمینه حضور دو نگرش کلی که زمینه شکل گیری فراکسیون های مختلف را فراهم خواهد کرد وجود دارد.اول کسانی هستند که خواهان اجرای برجام هستند و دوم کسانی که از ابتدای کار دولت یازدهم جزو مخالفین این دولت و اجرای برجام بودند. این رویه هم در طول شکل گیری آغاز به کار مجلس، به عنوان اولویت در دستور کار مجموعه اعتدال و امید قرار می گیرد که قاعدتا هم انسجام را در مجلس آینده حفظ خواهد کرد و هم ذیل آن دیگر اولویت‌هایی که به عنوان مطالبات مردم مطرح شده را در دستور کار قرار می دهند .

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: پرداختن به موضوعات حاشیه ای که باعث ایجاد اختلاف و دودستگی می‌شود و به ائتلاف آسیب می زند نمی‌تواند اولویت مجموعه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت باشد. بنابر این حفظ انسجام و ائتلاف و استفاده از ظرفیت های موجود برای بهبود شاخص‌های مرتبط با توسعه و تحقق امید، آرامش و رونق اقتصادی در کشور، می‌تواند زمینه و مقدمه ای باشد تا گام‌های بعدی را با مشکلات کمتری برای بهبود شرایط کشور برداریم.

مرجع : ایسنا