به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۵۹
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۰۶۷۲۲

نامه جمعی از مردم بم به رئیس‌جمهور

گروه جامعه: جمعی از مردم بم و شهرستانهای شرق استان کرمان در نامه ای به رئیس جمهور از دوران سختی که در هشت سال دولت احمدی نژاد بر آنها گذشته گفته و از دولت یازدهم تقاضای رسیدگی به مشکلات شرق استان کرمان را نمودند. متن نامه که در اختیار سایت گذارنیوز قرار گرفته در پی می آید:
حضور محترم دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
آنطور که اطلاع دارید پس از زلزله بم در سال ۸۲ بم دچار آسیب های جدی اقتصادی، اجتماعی شد. می دانید که بم در طول تاریخ به لحاظ استراتژیک یکی از شهرهای مهم محسوب می شده که در عصر حاضر نیز اهمیت خود را حفظ کرده است. شاهراه تجاری شرق یکی از صفاتی است که به آن معروف است. مردم بم مردمی قدرشناس هستند زیرا هنوز حضور جنابعالی را در روزهای ابتدایی پس از زلزله فراموش نکرده اند آنگاه که قدوم مبارکتان مرهمی بود بر زخم تازه مردمان این دیار و اکنون چشمهایمان آماده است برای قدوم مبارکتان.

اما بعد…نمی دانم چقدر درباره ظلم هایی که در آن هشت سال تاریک ایران به “بم” روا داشته شد اطلاع دارید اما همین بس که با روی کار آمدن دولت نهم بسیاری از تصمیمات ویژه دولت آقای خاتمی لغو گردید که مهمترین آن فرمانداری ویژه بود، شاید فقط به آن دلیل که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ بیشترین نسبت رای را به آیت الله هاشمی دادیم و به جای آن مناطقی که کمترین اهمیت استراتژیک را در جغرافیای استان داشتند بر مردم نجیب این سامان ترجیح دادند وبغض و کینه سیاسی شان را به بهانه کمکهای بیش از حد به بم بروز دادند، متاسفانه همچنان این ترکش ها هر چند اندک ادامه دارد از آن جمله سرکشی های متعدد به مناطق گوناگون توسط مسوولان طراز اول استان بسیار و اما شرق سرافراز محروم تر ازهمیشه در محاق قرار گرفته.

زمانی شرق استان کرمان جز محروم ترین نقاط کشور بود با روی کار آمدن دولت سازندگی و شکل گیری پروژه های بزرگی همانند منطقه ویژه اقتصادی تا حدودی محرومیت از این خطه رخت بر بست که متعاقبا امنیت نیز حاکم شد. اما هشت سال دولتهای نهم و دهم کارخانجات مجموعه ارگ جدید را به مرز تعطیلی کشاند. پروژه های عظیمی که دولت اصلاحات در دست اقدام داشت لغو شد. پس از زلزله و با روی کار آمدن دولت نهم و تعطیلی بسیاری از پروژه ها بسیاری از سرمایه گزاران و بمی ها این منطقه را ترک کردند زیرا هیچ امیدی به آینده شرق استان کرمان نداشتند. آقای روحانی تنها امید نجات از این بن بست تدبیر جنابعالی است که شاید جلوی اینگونه تبعیض های ناروا را در این خطه پرافتخار بگیرید.ظاهرا فریاد مردم شریف در پستوهای اداری استان کرمان در حال خفه شدن است.
بم بزرگ منتظر اقدامات انقلابی و توسعه ای شماست.

جناب رییس جمهور!
آیا پس از آن زلزله دلخراش نباید تبعات اجتماعی و فرهنگی آن به درستی بررسی می شد؟در این سالها دین و ایمان مردم هم که مهمترین مساله است نادیده انگاشته شد و به طور مثال مردم ریگان این پیشانی شیعه زیر رگبار هجوم وهابیت قامت خم میکنند و کسی را یارای شنیدن دردهایشان نیست و نهادهای فرهنگی در جاهای دیگر استان مشغولند و این مردم در عسرت و رنج.
آیا حق این مردم داشتن یک نهاد فرهنگی ویژه(مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد شرق کرمان) برای جلوگیری از این هجمه ها نبود؟ ما از وعده های طولانی اداری و فرسایشی خسته شده ایم و امیدمان به همت شماست صدایمان در حنجره خشکیده و منتظر جرعه آب تدبیرتان هستیم.

آقای دکتر روحانی!
امروز اما روزگار دیگریست و با روی کار آمدن دولت جنابعالی و متعاقب آن انتخابات ۷ اسفند بذر امید در دلمان کاشته شده است زیرا می دانیم اگر دولت آیت الله هاش رفسنجانی می پروژه های بسیار عظیمی همانند منطقه ویژه اقتصادی ، فرودگاه و….رقم زد قطعا دولت تدبیر و امید می تواند با تصمیمی ویژه زخم هشت ساله و عقب ماندگی ها را جبران کند.

جناب رئیس جمهور!
حدودا دو سال قبل طرحی از سوی دلسوزان بم و شرق استان من باب تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد تجاری و بازرگانی تهیه و حضور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ارایه شد پس از آن ایشان ضمن استقبال از این طرح فرمودند: این کار شدنی است. دفتر ایشان نامه ای را به همراه کلیت طرح منطقه آزاد تجاری به نهاد ریاست جمهوری فرستادند که به سازمان مناطق آزاد ارجاع داده شد و اکنون مردم این دیار منتظر حصول نتیجه آن هستند.

آقای دکتر!
رشد سرمایه گذاری در صورت ایجاد منطقه آزاد تجاری در شرق استان کرمان باعث امیدواری در منطقه ای میشود که زمانی شاهراه تجاری شرق با غرب بوده و از شهرهای مهم مسیر جاده ابریشم به حساب می آمده است که اکنون نیز با زیر ساختهای جاده ای و ریلی و هوایی و توسعه دو چندان آن می تواند همان جایگاه تاریخی خود را پیدا کند و در صورت تحقق این وعده امید آن میرود که مهاجرتهای پی درپی همراه با کوچ سرمایه های خرد و کلان آنها معکوس شده وبه منطقه سرازیر شود تا دیگر بار بم ققنوس وار از میان آوار وخاکسترهای خویش به پا خیزد .

جناب رئیس جمهور!
در پایان از شما که دیدگاه توسعه نگرتان در چندسال گذشته باعث خروج ایران از بن بست اقتصادی و اجتماعی بوده تقاضا داریم برای ما هم نقش تاریخی آیت الله هاشمی را ایفا نمایید وهم دیدگاه اقتصادی خویش را برای توسعه و پیشرفت شرق کرمان با ایجاد منطقه آزاد تجاری به شعاع۶۵ کیلومتری منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تکمیل نمایید.
جمعی ازمردم بم و شهرستانهای شرق استان کرمان