به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۰۶۸۱۴
پای هیلاری به رسوایی جنسی بیل کلینتون باز شد

حمله ترامپ به کلینتون

گروه بین الملل: دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات حملاتی بی سابقه علیه هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا انجام داده و پای وی را به پرونده رسوایی جنسی بیل کلینتون باز کرده است.
حمله ترامپ به کلینتون
ترامپ روز جمعه در سخنانی در اورگان، هیلاری کلینتون را به سرپوش گذاشتن بر رسوایی اخلاقی بیل کلینتون رئیس جمهور سابق و تخریب زندگی معشوقه سابق شوهرش متهم کرده است که این موضوع تا حد زیادی می‌تواند بر حمایت زنان امریکایی از هیلاری در انتخابات پیش روی تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به رسوایی اخلاقی بیل کلینتون گفت: «بیل کلینتون بدترین (رئیس جمهور) در تاریخ بود... فقط این موضوع را به خاطر داشته باشید: وی (هیلاری) به شکل غیرقابل باوری پست است»، به این معنا که هیلاری «تسهیل کننده» رسوایی اخلاقی همسرش بوده است. ترامپ در تلاش برای کاهش حمایت زنان از کمپین انتخاباتی هیلاری افزود: «و آنچه وی (هیلاری) انجام داد، برای بسیاری از زنان (زنانی که حامی هیلاری هستند) نامطبوع است.» ترامپ با این ادعا که هیچ کس بیشتر از وی به زنان احترام نگذاشته است، گفت: «هیچ کس در این کشور و حتی در تاریخ سیاسی این کشور، بدتر از بیل کلینتون با زنان رفتار نکرده است.»

در پی کناره گیری تد کروز و جان کاسیچ 2 نامزد باقی مانده انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه، ترامپ نامزد احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا لقب گرفته است. در حالی که ترامپ قصد دارد تا حمایت هم حزبی‌هایش را به دست آورد، بسیاری از چهره‌های برجسته جمهوری خواه از جمله جورج بوش (بوش پدر) و جورج دابلیو بوش، دو رئیس جمهور پیشین جمهوری خواهان، از تایید ترامپ اجتناب کرده‌اند و حتی برخی از طرفداران حزب جمهوری خواه به دنبال گزینه دیگری در انتخابات آتی هستند.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز روز پنج شنبه گفت: «من آماده این کار (حمایت از ترامپ) نیستم...اما تصور می‌کنم چیزی که ما احتیاج داریم اتحاد این حزب است.» بسیاری از کارشناسان معتقدند، ترامپ اگر نتواند مقبولیتی در میان جمهوری خواهان به دست آورد و از سوی دیگر جایگاه خود را در میان زنان و اقلیت‌های قومی بهبود بخشد، نمی‌تواند در رقابت‌های نهایی ریاست جمهوری امریکا به نتیجه مطلوبی دست یابد.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا روز ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده تعیین خواهد شد.
مرجع : پرس تی وی