به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۰۶۹۶۰
علی مطهری:

رقابت عارف و لاریجانی مناسب نيست

گروه سياسي: نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به رقابت عارف و لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس گفت: گفت: بهتر بود که به‌جای رقابت بر سر کرسی ریاست، تنها یکی از این دو نفر برای ریاست مجلس نام‌نویسی می‌کردند و درنهایت یکی به ریاست مجلس می‌رسید و دیگری رئیس فراکسیون اکثریت مجلس می‌شد.
رقابت عارف و لاریجانی مناسب نيست
علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به غیرواقعی بودن اعدادی که از سوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به‌عنوان تعداد نمایندگان حامی این دو جریان در نشست همزمان اعلام شد، گفت: به هر حال کسانی که تعهدنامه هر یک از این دو جریان را امضا کرده‌اند، باید پای امضا و حرف‌شان بایستند. او همچنین در توضیح دلیل حضورش در لحظات پایانی نشست اصولگرایان، پس از اتمام جلسه اصلاح‌طلبان گفت: من همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کرده‌بودم، تعهدنامه‌ای که ازسوی اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات تهیه شده‌ بود را امضا نکردم.

مطهری تشریح کرد: در تعهدنامه اصلاح‌طلبان بندی وجود داشت، مبنی بر این‌که اگر نامزدی موفق به حضور در مجلس دهم شود، باید به حضور در فراکسیون اصلاح‌طلبان متعهد شود که بنده اعلام کردم این بند را قبول ندارم و امضا نمی‌کنم و دوستان هم گفتند که این مسئله برای شما اشکالی ندارد. با این حال، باتوجه به این‌که در فهرست اصلاح‌‌طلبان بودم، به نظر رسید که به لحاظ اخلاقی باید در جلسه آن‌ها شرکت کنم اما هنگامی که جلسه به پایان رسید، سعی کردم به جلسه اصولگرایان هم بیایم که البته به موقع نرسیدم و این جلسه پایان یافته بود.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به برگزاری همزمان دو نشست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان گفت: من در نشست اصلاح‌طلبان حضور داشتم که جلسه بسیار خوبی بود و صحبت‌های خوبی درباره تشکیل فراکسیون امید مطرح شد. مطهری همچنین با اشاره به رقابت عارف و لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم، گفت: آن‌چنان که می‌بینیم، هر دو وارد این رقابت شده‌اند و در این مسئله مصمم هستند که در این صورت، رای و نظر نمایندگان مجلس تعیین‌کننده خواهد بود.

او با بیان این‌که رقابت عارف و لاریجانی را آن‌چنان مناسب نمی‌داند، در تشریح نظر خود برای حل این مشکل گفت: نظر من این بود که به‌جای رقابت بر سر کرسی ریاست، بهتر بود که تنها یکی از این دو نفر برای ریاست مجلس نام‌نویسی می‌کردند و یکی به ریاست مجلس می‌رسید و دیگری رئیس فراکسیون اکثریت مجلس می‌شد. نماینده مردم تهران اعلام کرد: در صورت اجرای این روش، به‌عنوان مثال باید به‌جای تشکیل فراکسیون سوم، تلاش می‌کردیم که نمایندگان مستقل به فراکسیون امید بپیوندند تا این فراکسیون، تبدیل به فراکسیون اکثریت شود و در ادامه یکی از این دو نفر به‌عنوان رئیس فراکسیون اکثریت و دیگری برای ریاست مجلس وارد فعالیت شود.

مطهری در پایان با بیان این‌که هیچ‌کدام از طرفین تمایلی به اجرای این روش نداشتند، اعلام کرد: این موضوع را با هم با آقای عارف و هم با آقای لاریجانی مطرح کردند اما به نظر می‌رسد که تمایلی به انجام این روش وجود ندارد.

منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۱:۲۵
آقای لاریجالنی چندین سال است که رئیس مجلس هستند و قرار هم نیست همواره در این سمت بمانند . باید راه را برای زیاست فرد با تدبیر و مثمر ثمری همچون دکتر عارف باز کنند (336033)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۱:۳۴
هر وقت ما اصلاح طلب ها میگیم ما اکثریت هستیم چرا باید از ریاست عارف واهمه داشته باشیم (336034)
حسین ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۱:۳۸
مطهری عزیزدیدگاهت بسیارسازنده است وبی تردیدهم موردپسندعاقلان است وهم اکثریت ملت قبولش دارند.چرااینکه شمارایک نماینده واقعی میدانندکه فقط برای رضایت خداوندلب می گشاییدوازهرنوع پلشتی وتظاهردوری می جوییدوبه به چه چه اشخاص دل نمی بندید.آقای مطهری ارجمندمردم ازبی کفایتی برخی مدیران وزیاده خواهیهاووجودانواع فسادوبیعدالتی بویژه درنظام پرداختهابسیارناراحت وعصبانی اند.انتظارمیرودامثال حضرتعالی چاره ای بیندیشید! (336035)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۲:۲۲
رقابت آقای عارف برای ریاست نه تنها عیب نیست بلکه برای ایشان وظیفه و تکلیف است.چون مردم از ایشان انتظاراتی دارند و خدای نکرده حتی اگر در این رقابت شکست بخورد باز محبوبیت ایشان افزایش می یابد.ولی رقابت نکردنش در حکم مایوس کردن مردم است که به نفع هیچ کس نمی باشد.اما اصولگرایان معتدل از این نظر راحت ترند و کسی از ایشان انتظار بدست آوردن ریاست مجلس را ندارد و شاید هم اصرار بر این موضوع خیلی بنفعشان تمام نشود.و افکار عمومی آن را دهن کجی به اراده ملت تلقی کند. (336036)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۹
بنابر این ما معتقدیم دوستان اصولگرای معتدل با توجه به مطالبات مردم مخصوصا مردم بزرگوار تهران باید در جهتی گام بر دارند که مشکلی در راه ریاست دکتر عارف ایجاد نشود.ضمنا آقای مطهری بهترین گزینه برای ریاست فراکسیون اکثریت می باشند چون ایشان تنهااصولگرای واقعی در کشور است که بدون توجه به حب و بغض قدرت موضع می گیرند.و از این نظر می تواند برای همه نمایندگان و همه ملت مورد اعتماد باشند. (336037)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۵:۳۱
حق با آقای مطهری است، چقدر ایشان عاقل و نکته سنج هستند. (336042)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۵:۳۷
یعنی کدوم رقابت دقیقا
اصلاح طلبا اگه اکثریتند دیگه این حرفها چه معنی میده
نمیخواد روغن ریخته رو نذر امامزاده کنید
اگه واقعا اکثریت هستید این همه ایثار نکنید به خدا ملت رو شرمنده می کنید با ابن همه بزرگواری (336043)
پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۷:۵۳
رقابت عارف و لاریجانی مناسب نیست (336046)
قند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۸:۰۷
لاریجانی بهترازعارف
عارف زیاد بدرداین کارنمیخوره. (336051)
پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۰:۰۶
غالبا روی کاندید مورد نظر ریاست قبل از بستن هر لیست توافق صورت میگیرد در صورتی که در مورد لیست امید به بعد از انتخابات موکول شده است از این رو تعیین ان منوط به توافق بین اصلاح طلبان واعتدالیون است (336059)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۴:۲۷
از نظر من به چند دلیل هیچ بحثی در مورد ریاست دکتر عارف نیست :

1- 70% از مجلس تغییر کرده یعنی اینکه مردم خیلی واضح گفتن تغییر میخواهند. مگه داریم ؟ که 70% تغییر کنن و بعد همون رئیس قبلی بمونه ؟؟؟

2- کسانی که میگن ایشون برای این مسند مهم نیستن میتونن پیشینه دکتر عارف و دکتر لاریجانی رو بررسی کنن و ببینن با احترام کامل به سوابق دکتر لاریجانی دکتر عارف هم از سابقه که نظیری برخوردار هستن.

3- این که اکثریت مجلس نمیتونه رئیس مجلس رو انتخاب کنه این شائبه رو توی ذهن میاره که مجلس فرمایشیه و... (336078)