به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۰۶۹۹۲

گربه وحشی، همدم تنهایی آسانژ

گروه بین الملل: خبرگزاری انگلیسی 'پرس اسوسییشن (PressAssociation)' خبر داد كه جولیان آسانژ، بنیانگذار تارنمای افشاگر ویكی لیكس، سرانجام همدم تنهایی های خود را یافت.
گربه وحشی، همدم تنهایی آسانژ
آسانژ چهار سال است كه در لندن و در سفارت اكوادر پناه گرفته است. دیروز كودكانش بچه گربه ماده ای از نژاد گربه وحشی اروپایی اصیل به او هدیه دادند تا همدم تنهایی های او باشد. این بچه گربه كه هنوز نامی ندارد بیشتر ساعات روز را درون یكی از كلاههای آسانژ می خوابد و شبها در سفارت پرسه زده و انواع و اقسام حشرات را شكار می كند.

خبرگزاری انگلیسی در گزارش دوشنبه شب خود نوشت: این گربه را عضو توییتر كرده اند (@EmbassyCat) تا آخرین اخبار و تصاویر او به اطلاع علاقه مندانش برسد. فیلیپ هاموند، جان كری و گربه شكارچی مجلس انگلیس در میان كاربرهایی هستند كه ساكن جدید سفارت دنبال می كند. دولت سوئد آسانژ را تحت پیگرد قرار داده تا در مورد یك اتهام اخلاقی از او بازجویی كند. آسانژ این اتهام را تكذیب می كند و معتقد است كه اگر سفارت را ترك كند، دولت انگلیس او را به آمریكا تحویل می دهد تا در مورد فعالیت های سایت ویكی لیكس بازجویی شود.

در فوریه گذشته (بهمن) یكی از كار گروههای سازمان ملل دریافت كه سوئد و انگلیس حقوق آساتژ را نقض كرده اند و باید او را رها كنند و حتی به دلیل بازداشت بدون اتهام به او غرامت پرداخت كنند. وكلای آسانژ روز دوشنبه دعاوی حقوقی خود را در این باره ثبت كردند و از دادگاه های سوئد خواستند تا این یافته سازمان ملل را اجرا كنند. وكلای آسانژ همچنین درخواست جلسه دادرسی شفاهی داده اند كه در صورت موافقت، اواخر ماه مه (اوایل خرداد) برگزار خواهد شد.
مرجع : ایرنا