به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۰۷۰۴۰
نماینده جدید: در عزل استاندار نقشی نداشتیم

استاندار خوزستان مقاومت کرد، عزل شد

گروه سیاسی: نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر ناگهانی استاندار خوزستان اظهار داشت: جابه جایی ناگهانی مقتدایی جز عزل وی نام دیگری ندارد.
استاندار خوزستان مقاومت کرد، عزل شد
سیدشکرخدا موسوی انتصابات اخیر استاندار را یکی از دلایل عزل مقتدایی دانست. وزارت کشور از مقتدایی خواسته بود تعدادی از این انتصابات اخیر را انجام ندهد او هم گفته بود من استاندارم و باید برای عزل و نصب‌ها اختیارات داشته باشم.
 
در عزل استاندار نقشی نداشتیم

 منتخب مردم اهواز گفت: همان‌طور که استاندار تغییرات ناگهانی را انجام داد، باید منتظر این تغییر ناگهانی هم می‌بود. طبیعتا استان از این تغییر ناگهانی ضربه می‌خورد. جواد کاظم‌نسب اظهار کرد: اطلاعی از نحوه تغییر استاندار ندارم؛ با وزیر کشور در رابطه با تغییرات در فرمانداری‌های استان بحثی شد ولی این‌که بر چه اساسی استاندار خوزستان تغییر کرده و این‌که آیا خود وزیر تصمیم گرفته‌اند یا هر دلیل دیگری بوده، در جریان نیستم.
 
وی افزود: در حاشیه جلسه و ضیافت شام رییس جمهور با منتخبان مجلس دهم، با وزیر کشور نشستی داشتیم و صحبت کردیم که جهت آرامش استان اگر امکان هست تغییر و تحول‌ها در فرمانداری‌های خوزستان متوقف شود و بعد از این‌که منتخبان به عنوان نماینده کار را آغاز کردند، خودشان با همفکری یا با نظر استاندار و تایید نمایندگان این تغییرات انجام شود. کاظم‌نسب ادامه داد: این خواست ما از وزیر بود ولی دیگر من اطلاع کافی ندارم که وزیر دستور داده‌اند که استاندار خوزستان ابقا نشود یا این‌که موضوع چیز دیگری بوده است.
 
وی اظهار کرد: منتخبان این موضوعات را به سمع وزیر کشور رساندند اما در عزل استاندار خوزستان نقش ندارند. منتخبان در حاشیه نشست با رییس جمهور، از وزیر کشور خواستند که آقای مقتدایی این تغییر و تحول را متوقف کند تا بعدا این امر انجام شود. بسیاری از منتخبان این موضوع را مطرح کردند. منتخب اهواز افزود: نمی‌توانم بگویم که این تغییر استاندار به دلیل همان اعتراضات نسبت به تغییر و تحولات در سطح فرمانداری‌های بوده است یا موضوعی از قبل بوده یا شاید وزیر کشور بنا داشته که بعد از انتخابات استاندار را تغییر دهد و شاید هم قضایای قبلی بوده است.
 
کاظم‌نسب تصریح کرد: نمی‌توانم در این زمینه نظر بدهم زیرا اطلاع کافی از این موضوع ندارم و ما تا به امروز هیچ ارتباطی با استاندار نداشتیم. تا پیش از این، منتخبان دیداری با آقای مقتدایی نداشتند و ایشان هم وقت نکردند که دعوت کنند وگرنه ما حاضر بودیم با هر شخصی که بتواند به مردم کمک کند جلسه بگذاریم و صحبت کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که تغییر ناگهانی استاندار خوزستان چه تاثیری بر وضعیت استان خواهد داشت، گفت: همان‌طور که آقای استاندار تغییرات ناگهانی را انجام داد، باید منتظر این تغییر ناگهانی هم می‌بود البته طبیعتا استان از این تغییر ناگهانی ضربه می‌خورد.
 
خبرسازی برای استاندار جدید!

در همین حال، ایلنا در خبری از استانداری بیانک پس از مقتدایی خبر داد و نوشت: با موافقت شب گذشته‌ وزارت کشور با استعفای مقتدایی استاندار خوزستان، حدس و گمان‌ها در خصوص نشستن امین بیانک بر کرسی استانداری بار دیگر قوت بگیرد.  پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رایزنی‌های گسترده‌ای برای تصدی پست استانداری خوزستان، توسط طیف‌های مختلف سیاسی صورت گرفت، که در این میان، از بین گزینه‌های مطرح‌شده، در نهایت از میان امین بیانک و عبدالحسن مقتدایی، این مقتدایی بود که فرصت قرار گرفتن در رأس استانداری خوزستان را به دست آورد. در چند ماه گذشته، به خصوص پس از سال نو، در بین رجال سیاسی و طیف‌های مختلف، زمزمه‌هایی از جایگزینی یک نیروی بومی و دارای سابقه‌ی روشن به جای مقتدایی به گوش می‌رسید که در این بین، نام امین بیانک بیش از دیگران مطرح شد. 

بخشنده: جایگزینی خودم را به جای مقتدایی تکذیب می کنم

در پی مطرح شدن نام دکتر مهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاوری به عنوان گزینه جدی استانداری خوزستان ، وی در پاسخ به سوال پایگاه خبری محلی شوشان در این رابطه گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می کنم و بنده هیچ تمایلی برای استانداری خوزستان ندارم. وی گفت: در حال حاضر در استان کرمان هستیم و به همراه هیات دولت در سفر به این استان به سر می بریم.  امیدوارم خوزستان با انتخاب یک استاندار توانمند از حاشیه ها دور شود.

روایت مشاور مقتدایی از عزل مقتدایی
مديركل روابط عمومي استانداري خوزستان درباره استعفاي عبدالحسن مقتدايي استاندار خوزستان توضيحاتي ارائه داد.   جمال درويش در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: استاندار خوزستان از نيمه فروردين امسال استعفاي خود را تقديم وزارت كشور كرده بود و وي از پارسال نيز در شركت نفت بازنشسته شده بود.
 
وي با اشاره به برگزاري نشست مديران استانداري و مقيمي معاون سياسي وزير كشور در محل استانداري خوزستان افزود: معاون سياسي وزير كشور امروز در اين جلسه با اظهار تاسف از اينكه خوزستان از خدمات يكي از مديران ارزشمند و توانمند محروم مي شود اعلام كرد كه وزير كشور با تقاضاي كناره گيري استاندار خوزستان موافقت كرده و وي به سمت مشاور وزير كشور منصوب شده است.
 
مشاور استاندار خوزستان همچنين گفت: فرج اله خبير معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان به سمت سرپرست استانداري منصوب شده است.   عبدالحسن مقتدايي زاده آبادان، فعاليت شغلي خود را از پالايشگاه نفت آبادان آغاز كرد. در دوره هشت ساله جنگ ايران و عراق، بعنوان جانشين مديرعامل پالايشگاه آبادان فعاليت كرد.   وي در دوره‌هاي سوم و چهارم مجلس شوراي اسلامي بعنوان نماينده آبادان، به مجلس شوراي اسلامي راه يافت. مقتدايي در سال 1377 در دولت اصلاحات براي مدت سه سال استاندار خوزستان بود، سپس به استانداري هرمزگان منصوب شد و تا سال 1383 براي سه سال نيز در اين جايگاه فعاليت كرد.
 
 با شروع بكار دولت نهم، وي از تمامي فعاليت‌هاي سياسي كنار گذاشته شد، كه در پي آن بار ديگر به صنعت نفت بازگشت و بعنوان مشاور مديرعامل و عضو هيات مديره شركت ملي حفاري ايران به فعاليت خود ادامه داد. وي از ابتداي دولت يازدهم، استانداري خوزستان را برعهده داشت.
روایت یک خبرگزاری از برکناری مقتدایی

فارس هم نوشت: یک منبع آگاه گفت: با رایزنی منتخبان مجلس در اعتراض به تغییرات گسترده در استان خوزستان توسط استاندار، دولت فشار زیادی برای استعفای استاندار آورد اما مقتدایی زیر بار نرفت و بالاخره توافق بر اعلام بازنشستگی برای برکناری محترمانه شد.  یک منبع آگاه  اظهار کرد: اینکه معاون سیاسی وزیر کشور در حالی که استاندار خوزستان در حال صدور احکام فرمانداران جدید خود بود، بدون اطلاع قبلی و یک باره به اهواز بیاید و اول صبح مراسم تودیع برگزار کند و بعد اعلام کند به درخواست استاندار با درخواست بازنشستگی وی موافقت شده طنزآمیز است.
 
وی افزود: استاندار خوزستان با قاطعیت در حال جابه‌جایی فرمانداران و انجام تغییرات دلخواه خود بود و حتی چند روز پیش مشاور اجرایی برای خود منصوب کرده بود، لذا بحث علاقه مقتدایی به رفتن یک دروغ است.  این منبع آگاه خاطرنشان کرد: دولت بین برکناری، استعفای اجباری و اعلام بازنشستگی به دلیل زیر بار نرفتن مقتدایی به استعفا، ناگزیر به انتخاب راه سوم و اعلام بازنشستگی زودهنگام استاندار خود در خوزستان شد.
 
وی تصریح کرد: مقتدایی اهل استعفا دادن در اوج کار و برنامه‌های خود نبود و اینکه معاون سیاسی کشور برای تلطیف فضا از درخواست استاندار خوزستان برای بازنشستگی خبر داده بیشتر به شوخی و بازی با افکار عمومی شبیه است.  وی گفت: دولت برای کسب رضایت راه‌یافتگان به مجلس، بین مجلس آینده و استاندار خود، مجلس آینده را برگزید.
 
این منبع گفت: برکناری مقتدایی چند روز مانده به تشکیل مجلس دهم پیام روشنی مبنی بر برنامه‌ریزی جدی دولت برای همراهی مجلس جدید با دولت بوده که این واقعیت انکارناپذیری است.   وی ادامه داد: دامنه تغییرات مدیریتی در خوزستان با توجه به ترکیب نمایندگان خوزستان در مجلس دهم، تنها تغییر استاندار اکتفا نخواهد شد و دامن برخی مدیران‌کل و حتی فرمانداران را خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به مصاحبه اخیر منتخب مردم شادگان در مجلس دهم با خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه مردم منتظر تغییرات بزرگ در استان باشند، اظهار کرد: این اظهارات دقیقاً در حال تحقق یافتن است و البته برخی تغییرات مدیریتی در استان به ویژه در سطح مدیران کل بسیار ضروری است.

!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۸:۰۳
ماآخرسرنفهمیدیم اکثریت مجلس اصولگراست یااصلاح طلب؟ (336049)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۲:۵۶
اکثریت حزب ..... هستن (336070)
110
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۷:۳۱
اره دولت اعتدال و حق انتخاب یک استاندار اصلاح طلب را ندارد ولی یک نماینده مجلس حق انتخاب استاندار اصولگرا و فرمانداران اصولگرا را دارد درود بر اصولگرایان
درود درود
اقای روحانی یک سال دیگر موقع انتخابات فرا میرسد
با وزیر کشورت حتما برنده انتخابات خواهی بود (336086)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۸:۴۶
الان دوباره برمیگرده شرکت نفت nمیلیون تومان حقوق میگیره (336054)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۱۹:۰۰
با این تغییر تکلیف خودروهای اروند چی میشه؟؟خیلی ها میخواستن این طرح رو حذف کنند که با اقتدار استاندار مانع از انجام شد.پس در آینده نزدیک باید شاهد بخشنامه جدید برای خودروهای اروند باشیم.پس تنها دلخوشی خوزستانی ها به پایان رسید (336057)
خبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۰:۰۲
اگر دولت بخاطر درخواست نمایندگان جدید مجلس ؛ ولو آنکه طرفدار دولت هم باشند استاندار را تغییر داده باشد؛ به آراء ملت در بیست ودوم خردادماه سال 92 خیانت کرده است.این چه رسم وسنت غلطی است که رحمانی فضلی بر وزارت کشور حاکم کرده وفرمانداران وبخشداران را نوکر نمایندگان کرده است!!! آقای روحانی با این وزیر باردیگر رئیس جمهور نخواهد شد (336058)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۵:۴۴
برادر من، اگه اینطوری باشه، که آرای 7 اسفند 1394 تازه تر هستن! مگه نمایندگان منتخب مردم نیستن!؟ (336080)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۰:۱۷
خب تغییرات به چه سمتی است!!!؟ به سمت اصلاح طلب شدن خوزستان یا به سمت اصولگرا شدن!!!؟ (336060)
Aria
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۰:۵۵
استاندار ويا هر مسولي بايد در حوزه مديريتش اختيار داشته باشد و سرنوشت مديران توانمدي كه اجازه دخالت مديران بالادست را در حوزه اختياراتشان نمي دهند يا بركناري است يا بازنشستگي اجباري،مقتدايي عزيز شهامتت ستودني است . (336064)
محمودی خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۱:۲۷
متاسفم این تغییر شوک است برای استان وخسارت فراوان......درپی خواهدداشت متاسفم ازکاردولت ناامیدوبی تدبیر حتی به نیروی خوب هم حزبی خودش هم رحم نمی کند (336066)
موسوی
United Kingdom
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۲:۱۴
شخص فعال ونترس نمی خواهندآقای مقتدایی واقعابرای خوزستان خوب بود (336067)
از کرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۲:۲۳
سال گذشته کامنتی دراین سایت گذاشتم به این مضمون که رکودووضعیت فعلی وانداختن تقصیربرگردن دولت قبل وتخریب شخصیت احمدی نژاددرصورت استفاده افراطی شایددرکوتاه مدت به نفع اصلاحات باشدامامطمئنادردراز مدت همانندآواری سنگین برسراصلاحات فرودخواهدآمد.
متاسفانه میزان محبوبیت آقای روحانی درجامعه به شدت کاهش یافته وبااین وضعیت درسال96 بایدمنتظریک فاجعه بود.
به عنوان یک مطلع متاسفانه استقبال ازرییس جمهوردرکرمان راضی کننده نبود. (336068)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۲:۴۷
آخه این نماینده ها که هنوز نرفتن مجلس میخوان که از اختیارات قانونیشان فراتر برن، اگه اینا رئیس جمهور بشن حتما مخالفاشوت رو قتل عام می کنن، انتصاب فرماندار هیچ ارتباطی قانونی با نماینده مجلس نداره، استاندار فرد بسیار مثبتی بود و از تمام نماینده ای فعلی و آینده مجلس دلسوزتر و بهتر بود (336069)
خانزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۰:۱۲
از راي دادن پشيمان شدم با اينكاري كه انجام دادند واقعا براي نماينده ها متاسفم بخاطر اينكار (336071)
حسینی راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۰:۱۳
متاسفانه رحمانی فضلی برای حفظ پست ومقام اش حاضر است درجهنم با شیطان مذاکره کند برکناری مقتدایی که چیزی نیست.تازه این اول کار است.نمایندگان جدید لیست بخشدار وفرماندارانشان را تکمیل کرده اند.یعنی دارند بجای دولت تصمیم می گیرند. (336072)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۰:۱۶
یاد حجت الاسلام عبدالله نوری بخیر که مردانه درمجلس وقت گفت؛آقایان نماینده من وزیر کشور هستم وانتصاب فرماندار وبخشدار از وظایف بنده است واجازه نمی دهم دراین وظیفه کسی دخالت کند........یاد آن شهامت ها بخیر باد (336073)
فرید
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۱:۳۵
واقعا حیف شد و شخصا احساس می کنم امین بیانک اصلاح طلب بهترین گزینه برای استانداری خوزستان خواهد بود البته اشتباه و تنها اشتباه استراتژیک آقای مقتدایی نزدیکی بیش از حد به سیدشکرخدا موسوی بود که فقط قصد استفاده ابزاری از استاندار را داشت البته باید پذیرفت خط مشی نمایندگان اهوازی مجلس تغییر ۱۰۰٪ داشته و این تغییرات در سطح کلان مدیریت استان اجتناب ناپذیر (336074)
خلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۲:۴۵
حیف شد ک رفت واقعأ دکترمقتدایی شایسته و نترس بود (336075)
پایگذار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۲:۵۱
دکتر مقتدایی آدم دلسوز و پر تلاشی بود واسه خوزستان.صدتا مث رحمانی فضلی ارزش داشت.فردا ی آدم بی عرضه میذارن و آب کارون رو واسه کرمان میبرن.دکتر مقتدایی مرد بودی مرد.خاطراتت بیاد موندنی هستن دکترجان! (336076)
احمدی.گناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۳:۲۶
اگرآقای مقتدایی به دلیل فشارمنتخبان جدیدمردم در مجلس برکنار شده باشد پسندیده نیست وازاین به بعدفشارازجانب منتخبان بیشترخواهد شد چراکه خیلی ازمنتخبان برای پست دادن به دوربریهایشان تلاش خواهندکرد.ای کاش منتخبان محترم منافع فکری وگروهی رابرمنافع فردی ترجیح دهندوبه دنبال بهبودکیفیت زندگی ملت باشندنه افراد خاص.تغییرات اگه روبه جلوباشه مورد تاییدحامیان دولت واصلاح طلبان خواهدبود.انتقاداتی برآقای مقتدایی مثل فرماندارکردن آقای جعفری نسب ،اما انطوربرکناری ایشان هم پسندیده نبود. (336077)
هادي
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۴:۵۳
مقتدايي استاندار محبوب هرمزگان بود حيف شد كه دولت خودش رو از اينچنين استانداري در حال حاضر در خوزستان كه ايشان بومي اين استان هستند محروم كرد ...البته اگه باز هم برگردند هرمزگان مردم خوشحال مي شوند (336079)
جمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۷:۰۵
در گزارشتون اومده جایگزین مقتدایی باید یک نیروی بومی با سابقه روشن بیاید اولا آقای مقتدایی خوزستانی بوده و دارای سابقه روشن هم هستند مشکل ایشون روی چند موضوع مهم بود که چون بهارنیوز سانسور میکنه گفتنش فایده نداره فقط یک چیز رو میخوام با قاطعیت بگم و اونم اینه که وقتی پای منافع مادی و گروهی پیش بیاد اصلاح طلب و اصولگرا هیچ فرقی با هم ندارند. آقای مقتدایی چوب این موضوع رو بیشتر از بقیه چیزها خورد. (336083)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۷:۳۶
مردم خوزستان از اقدامات اقای دکتر مقتدایی در دوران سمت استانداری واقعا راضی بودند و هستند من زیاد اهل سیاست نمی باشم ظاهرا رانت و لابی گری مجلس و دولت نمی شناسد اقای روحانی و الباجی و یوسفی به شما رای دادیم ولی پشیمانمان کردید نظر سنجی در اهواز بگذارید تا میزان رضایت مردم از مقتدایی را بسنجید . مرد باید اهل کار و عمل باشد ربطی به جناح و حزب ندارد. اقای مقتدایی خدا و دعای خیر مردم پشت سر شماست (336087)
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۷:۵۳
چرا استاندار بوشهر که به یک دیکتاتور محض تبدیل شده و اغلب نیروهاش احمدی نژادی هستند رو برکنار نمیکنند. ولی استاندار شجاع خوزستان برکنار میشه؟! (336089)