به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۰۷۴۲۴

ازدواج مجلل دختر اردوغان/عكس

گروه بين‌الملل: مراسم ازدواج سمیه اردوغان دختر رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه 14 مه 2016 با حضور مقامات بلندپایه برخی کشور‌ها، هنرمندان، بازرگانان و صاحبان صنایع ترکیه، در استانبول برگزار شد.

بیش از 6 هزار شرکت کننده از مقامات ترکیه و برخی دوستان خانواده بعلاوه برخی مسئولان کشورهای دیگر در مراسم ازداوج دختر اردوغان شرکت کردند. به گزارش سایت اینترنتی تلویزیون «TRT» ترکیه، مراسم ازدواج سمیه اردوغان با حضور مقامات بلندپایه برخی کشور‌ها در استانبول برگزار شد. طبق این گزارش، مراسم ازدواج سمیه اردوغان و سلجوق بایراکتار، فرزند اوزدمیر بایراکتار از بازرگانان و صاحبان صنایع معروف ترکیه، با تلاوت آیاتی از قرآن و با حضور« قادر توباش»، شهردار استانبول در مرکز نمایش‌های «یحیی کمال بیاتلی» در منطقه‌ای از استانبول برگزار شد.

عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه، احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، بکر عزت بگوویچ، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین، ادی راما، نخست وزیر آلبانی و سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان، شاهد خطبه عقد بودند. همچنین شمار زیادی از مقامات بلندپایه ترکیه، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی، هنرمندان، بازرگانان و صاحبان صنایع نیز در این مراسم که 6 هزار نفر به آن دعوت شده بودند، شرکت کردند.

سلجوق بایراکتار، فرزند اوزدمیر بایراکتار از بازرگانان و صاحبان صنایع معروف ترکیه است.سلجوق پس از آنکه از دانشگاه فنی استانبول در رشته مهندسی الکترونیک فارغ التحصیل شد، دوره دکترا را نیز در دانشگاه ‌»ام آی تی» آمریکا گذراند. سمیه اردوغان نیز دانش آموخته دانشگاه ایندیانا است و در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در ترکیه فعالیت می‌کند. وی همچنین دوره فوق لیسانس اقتصاد را نیز در دانشکده اقتصاد لندن گذرانده است.

طی این مراسم یک فیلم ویدئویی در باره زندگی عروس و داماد پخش شد که حاوی تصاویری از مراحل مختلف زندگی آنهاست. همچنین صحنه‌های از مصاحبه‌های دوستان سمیه اردوغان است که در باره شخصیت، رفتار و اخلاق وی سخن می‌گویند. رئیس جمهور ترکیه در این مراسم طی سخنانی خطاب به دخترش گفت: «سمیه را از زمان کودکی "ای آهوی من" صدا می‌کنم،‌ و به او می‌گویم‌ "ای نور چشم من". او هم اکنون مانند آهویی از لانه‌اش جدا شد.»
مرجع : العربيه