به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۰۷۴۵۱
تحقق آرزوهای ما مدیون جذب بهترین‌های زمین است

اوباما درباره ترامپ: جهل فضیلت نیست

گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با انتقادد شدید از دونالد ترامپ بدون نام بردن از او گفت: جهل فضیلت نیست. ساخت دیوارها نفعی ندارد.
اوباما درباره ترامپ: جهل فضیلت نیست
اوباما در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه روتگیرز در نزدیکی نیویورک از فارغ التحصیلان دانشگاه خواست برای گذشته طلایی آمریکا تاسف نخورند زیرا گذشته زیبا، زیباتر نخواهد شد. دونالد ترامپ کاندیدای پیشروی جمهوری خواهان در آمریکاست که تاکنون سخنان جنجالی را مطرح کرد. اوباما افزود: آمریکا در آن مقطع هم از مشکلات بسیاری مانند نژادپرستی، فقر و عدم تساوی میان زنان و مردان رنج می برد. رئیس ایالات متحده ادامه داد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر متصل است. ساخت دیوارها سودی ندارد.

ترامپ قبل از این وعده داده بود در صورت ورود به کاخ سفید، با هزینه مکزیکی ها، دیواری در مرز آمریکا و مکزیک خواهد ساخت تا مانع از ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک به آمریکا شود. ترامپ همچنین با انتقاد از مهاجران مکزیکی در آمریکا گفت که آنها قاچاقچی مواد مخدر هستند.

اوباما در این سخنرانی به شدت از ترامپ انتقاد کرد اما نامی از او نبرد. اوباما گفت: هیچ دیواری نیست که بتواند انتشار بیماری زیکا یا ابولا یا مشکلات رقابت ناشی از جهانی سازی را بگیرد. وی افزود: ساخت دیوار باعث تقویت اقتصاد یا امنیت ما نمی شود. انزوا و عزل مسلمانان یا تحقیر آنها با ارزش های ما در تعارض است. این موضوع با این واقعیت در تعارض است که تحقق آرزوها و اختراعات ما همیشه مدیون جذب بهترین ها در زمین است.
مرجع : عصر ایران