کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روایت "الشرق الاوسط" از شهادت بدرالدین

27 ارديبهشت 1395 ساعت 14:52

گروه بین‌الملل: روزنامه "الشرق الاوسط" مدعی شده است که شهادت شهید بدرالدین به دلیل اعلام شده حمله از سوی گروه های تروریست سوری صحت ندارد.


به گزارش سایت خرداد، این روزنامه مدعی شده است که مجموعه ای از اطلاعات منتنشر شده توسط منابع اسرائیلی نشان می دهند که شهید بدرالدین به دلیل انفجار یک مهمات نظامی ساخته شده در یکی از مقرهای حزب الله شهید شده است. "الکس فیشمن" کارشناس مسائل نظامی در این باره مدعی شده است که حزب الله لبنان پس از رایزنی با ایران موضوع شهادت شهید بدرالدین به دلیل حمله نظامی تروریست های سوری را مطرح کرده است. این کارشناس اشاره کرده که حزب الله معمولا اسرائیل را مسئول مستقیم این حملات می داند اما او مدعی شده که این بار حزب الله از طرح این موضوع اجتناب کرده چرا که رویارویی با اسرائیل در مرزهای شمالی در حال حاضر به نفعش نخواهد بود.

این روزنامه مدعی شده است که شهید بدرالدین نه براثر اتش توپخانه تروریست های سوری که به دلیل مخفی شدن در یک تاسیسات مخفی نظامی حزب الله در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسیده است. این نشریه می نویسد: "او در یک اتاق بوده است. به جز شهادت او بر اثر انفجار مواد نظامی، هیچ تلفات دیگری ایجاد نشده است".  مصطفی بدرالدین امین معروف به فواد صعب، سامی عیسی و ذوالفقار حزب‌الله لبنان در تاریخ ششم آوریل 1961 در الغبیری به دنیا آمد. وی برادر همسر عماد مغنیه بود و رسانه‌های اسرائیلی از وی تحت عنوان جانشین حاج عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان ایجاد می‌کردند که بعد از شهادت ایشان در سال 2008 در دمشق ، فرماندهی نظامی نیروهای مقاومت لبنان را در اختیار گرفته بود.

وی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله لبنان بود. پدرش امین بدر الدین و مادرش فاطمه جزینی بود. وی تا سال 1982 به همراه عماد مغنیه در میان نیروهای گروه 17 که بخشی از جنبش فتح در بیروت بود، فعالیت می‌کرد. او به اتهام مشارکت در انفجار سفارت آمریکا در کویت در سال 1983 در این کشور بازداشت شد. رسانه های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند همواره اتهامات تروریستی متعددی را به وی نسبت دهند تا علاوه بر تخریب چهره این فرمانده نظامی در میان افکار عمومی منطقه، زمینه تعقیب حقوقی وی در کشورهای مختلف را فراهم کنند. در همین راستا اتهامات واهی زیادی از جمله مشارکت در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در مورد وی مطرح شد.

بیانیه منتشر شده از سوی حزب الله لبنان در پی شهادت مصطفی بدر الدین تاکید دارد که این فرمانده بزرگ در راس نبرد با طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه بود و در جهاد و رویارویی با گروه‌های تکفیری در سوریه مصمم بود. ذوالفقار که زندگیش مملو از جهاد، اسارت، مجروحیت و موفقیت‌های ویژه بزرگ بود، زندگی‌اش به شهادت ختم شد و به کاروان فرماندهان شهید (رحمت خدا بر آنها باد) و به‌ویژه رفیق و همرزمش، فرمانده شهید حاج عماد مغنیه پیوست.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید حاج عماد مغنیه، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، او همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود. سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

پس از ترور شهید عماد مغنیه مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد. وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر را جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و یا رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد.


کد مطلب: 107479

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/107479/روایت-الشرق-الاوسط-شهادت-بدرالدین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir