به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۰۷۵۶۲
بیرانوند؛ صيد بزرگ قرمزها در نقل و انتقالات

آمدم تا 10 سال گلر پرسپولیس باشم

گروه ورزشي: عليرضا بيرانوند اولين خريد پرسپوليس در ليگ شانزدهم لقب گرفت.
آمدم تا 10 سال گلر پرسپولیس باشم
پرسپوليس نقل و انتقالات را با قدرت آغاز كرد و قرارداد داخلى دو ساله اش را با عليرضا بيرانوند امضا كرد. بيرانوند كه با آمارى درخشان در تيم نفت قصد داشت به پرسپوليس بيايد با چند ماه تاخير بالاخره پيراهن قرمز را به تن كرد تا اولين خريد سال فوتبال ايران براى فصل آينده ليگ باشد. اين يك خبر خوب برأى هواداران پرسپوليس بعد از آن است كه قهرماني ليگ برتر را به استقلال خوزستان واگذار كردند. با حضور بيرانوند پرونده سوشا مكاني در اين تيم بسته شد.

بیرانوند: آمدم تا 10 سال گلر پرسپولیس باشم
دروازه بان جدید تیم پرسپولیس ابراز امیدواری کرد بتواند تا 10 سال دروازه این تیم را بیمه کند.

علیرضا بیرانوند در گفت و گو با "ورزش سه" درباره عقد قرارداد دو ساله با پرسپولیس،رقابت با سوشا مکانی، آینده اش در این تیم و تیم ملی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

برای تثبیت جایگاهم در تیم ملی پرسپولیسی شدم
خدا را شکر می کنم که به پرسپولیس پیوستم در هفته های گذشته فشار زیادی را تحمل کردم. مهم ترین عاملی که باعث شد پرسپولیس را انتخاب کنم حضور در تیم ملی بود. امیدوارم در اردوهای آینده نیز از سوی کی روش دعوت شوم و برای تیم ملی کشورم بازی کنم.از حالا به بعد تمرکزم روی بازی هایم است و به هیچ حاشیه ای توجه نمی کنم تا بتوانم برای تیم ملی کشورم مثمرثمر باشم.

برانکو درباره ماندن یا رفتن سوشا تصمیم می گیرد
از اینکه سوشا مکانی در پرسپولیس می ماند یا خیر اطلاعی ندارم. با سوشا هیچ مشکلی ندارم او دوست خوبم است. به تنها چیزی که فکر می کنم قرارداد خودم است. از این به بعد فقط به قراردادم با پرسپولیس پایبندم. اینکه کدام دروازه بان در تیم باشد و چه کسی بازی کند به تصمیم کادر فنی بستگی دارد. من پرسپولیس را انتخاب کردم تا بتوانم در آینده پیشرفت بیشتری داشته باشم.

آمده ام 10 سال در پرسپولیس بمانم
من به پرسپولیس آمدم تا برای این تیم مفید باشم. هرگز دوست ندارم مثل دروازه بانانی که به پرسپولیس امدند و یکی دو سالی برای این تیم بازی کردند باشم. آمده ام تا سال های سال پیراهن این تیم را بر تن کنم و با عملکردم دل هواداران این تیم را شاد کنم. قبلا گفته بودم می خواهم 10 سال دروازه بان تیم پرسپولیس باشم و الان هم سر حرفم هستم. امیدوارم خداوند به من تن سالم بدهد تا بتوانم در تمام سال هایی که برای پرسپولیس بازی می کنم عملکرد خوبی داشته باشم.

مهم نیست استقلالی بودم یا پرسپولیسی
علیرضا منصوریان همیشه حرف خوبی به من می زد و می گفت مهر پرسپولیس روی پیشانی ات خورده! اینکه قبلا استقلالی بوده ام یا پرسپولیسی دیگر مهم نیست چیزی که اهمیت دارد این است که من اکنون با پرسپولیس قرار داد بسته ام و باید بهترین بازی هایم را برای این انجام دهم.

پدرم نان حرام به من نداده است
در طول دوران فوتبالم هرگز کم کاری انجام ندادم همیشه نسبت به قراردادی که داشتم پایبند بودم، همان طور که در نفت تهران بهترین عملکرد را داشتم در پرسپولیس هم هر چه در توان دارم می گذارم. قبل از بازی با پرسپولیس همه می گفتند بیرانوند در این مسابقه به پرسپولیس راه می دهد اما دیدید که این طور نبود. پدر من هیچ گاه نان حرام به من نداده است. هواداران مطمئن باشند سرم را هم برای پرسپولیس می گذارم.

جریمه های قنبرزاده باعث پیشرفتم شد
از میدیریت باشگاه نفت(قنبرزاده) و تمام مربیانی که با من کار کردند و دلم برایشان تنگ می شود تشکر می کنم آقایان میرشیبانی، علیپور ، ایرانیان،ابراهیمی، قاسمی، آل اسحاق،حمزکی، و تمام کارکنان باشگاه نفت تشکر می کنم که به کمک کردند. تشکر ویژه ام از قنبرزاده است که گل سر سبد باشگاه نفت محسوب می شود. او واقعا به من کمک کرد. درست است که گاهی اوقات بازیکنان را جریمه می کرد اما همین جریمه ها بود که باعث من ه خودم بیایم و پیشرفت کنم. امیدوارم هر جا که هست موفق باشد.

پایان عصر سوشا مکانی در پرسپولیس
سوشا مکانی دروازه بان ۲فصل گذشته پرسپولیس در نهایت از جمع سرخپوشان جدا شد.
سوشا گلر سابق تیم هایی مثل فجرسپاسی، پاس همدان، ملوان و فولادخوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را نیز دارد، دوسال بعد از حضور در بین پرسپولیسی ها از جمع ستاره های این تیم جدا می شود و جای خود را به علیرضا بیرانوند می دهد.

سوشا دو فصل پیش در زمان سرمربیگری دایی به پرسپولیس آمد و در رقابتی سخت با نیلسون پیراهن شماره یک قرمزها در ابتدای فصل به تن کرد اما در همان بازی اول با بدشانسی در بازی مقابل نفت تهران توپ غلامرضا رضایی بعد از برخورد به تیر به وی خورد و وارد دروازه شد تا شاید از همان روز اول با بدشانسی، بداقبالی و گل هایی عجیب رقم بخورد. مکانی که بعد از چند مسابقه جای خود را به نیلسون دروازه بان برزیلی داد با تغییر و تحولات پرسپولیس در نهایت جانشین این گلر ۴۰ ساله شد تا در فصل گذشته مرد شماره ۱ پرسپولیس باشد.


او در ابتدا فصل را با محروميت آغاز کرد و اتفاقات عجیب و غریب ورزشی سال گذشته وی را تبدیل به چهره اي متفاوت در میان هواداران کرد. سوشا که در تمام فصل حمایت برانکو ایوانکوویچ و مربی گلرهای پرسپولیس را با خود داشت به دلیل روحیه خوب در تمرینات و اردو هرگز مورد غضب برانکو قرار نگرفت اما دو گلی که او در بازی نفت تهران دریافت کرد در نهایت برانکو را به این نتیجه رساند که دیگر روی او حساب نکند. بنابراین در دو بازی بعد الکساندر لوبانوف در درون دروازه پرسپولیس ایستاد که البته او هم عملکرد چشمگیری در این دو بازی نداشت و ۳ گل خورده او در ۱۸۰ دقیقه پایانی لیگ از عوامل قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ برتر است.


البته پيش از اين و با اوصافی سوشا در میانه فصل تجربه کرد و نام وی را به دلایلی دیگر بر سر زبان ها انداخت مشخص بود حضور وی در پرسپولیس دیگر به اتمام خواهد رسید اما این اتفاق خیلی سریعتر از آنچه که تصور میشد به وقوع پیوست. مکانی که امروز در جمع بازیکنانی که در ضیافت ناهار پرسپولیس حضور داشتند غایب بود امشب از قرارداد دوساله پرسپولیس با علیرضا بیرانوند مطلع شده و قطعا آینده خود را در تیم دیگری جستجو خواهد کرد. او که از مردان منتخب کارلوس کی روش بوده است حالا باید دوباره خود را در فضایی جدید به فوتبال ایران متحمل کند. کاری که پیش از این موفق بع انجام شده اما در پرسپولیس پرهیاهو و پرسروصدا نتوانست از پس آن بربیاید‌.

با جدایی مکانی از پرسپولیس هواداران وی را با جنجال های تمام نشدنی، اتفاقات عجیب و غریب و البته چند نمایش دروازه بانی خوب بخاطر خواهند سپرد؛ گلری که هیچ تردیدی درباره استعداد دروازه بانی اش وجود ندارد اما همیشه چیزهایی بوده که جلوتر از روی سوشا و عملکرد فنی اش سایه بیاندازد.

مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۳:۵۴
خبرخوبیی است که سوشا مکانی اخراج محترمانه می شود. (336565)