به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۱۰۷۵۸۰
مجلس با پیشنهاد جنگ‌افروزانه رسایی مخالفت کرد

آخرین تلاش‌های تندروها در مجلس نهم

گروه سیاسی: افراطیون مجلس نهم در آخرین روزهای حضورشان در خانه ملت، تلاش هایی فراوانی برای عرض اندام خود می‌کنند و در همین راستا امروز حمید رسایی نماینده گروه پایداری در مجلس، در جریان بررسی طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی،‌ پیشنهاد ضبط اموال آمریکا در تنگه هرمز را مطرح کرد با مخالفت مجلس مواجه شد.
آخرین تلاش‌های تندروها در مجلس نهم
در پیشنهاد این نماینده تندرو آمده بود: دولت می‌تواند حسب شرایط از طریق ضبط اموال ایالات متحده که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، نسبت به بازپس‌گیری حقوق ملت ایران اقدام نماید. رسایی در توضیح این پیشنهاد گفت: آمریکایی‌ها تاکنون 48 میلیارد دلار حکم صادر کردند و 80 میلیارد دلار هم در دست دارند، آنان برای ما برنامه‌ریزی کرده‌اند، اگر ما بخواهیم به این شکل منفعلانه عمل کنیم، درست نیست. او با اشاره به غارت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا، گفت: اگر قوانین اجرایی شوند، آنان جرأت نمی‌کنند چنین کاری انجام دهند، تا کی قرار است شعار دهیم، تا کی طرح‌های سیاسی ارائه دهیم اما دولت عمل نکند؟ در جریان توافق ژنو، آمریکایی‌ها گفتند ما به حرف‌های مسئولان ایرانی کاری نداریم، دولت ایران هر چه می‌خواهد بگوید ولی ما نگاه می‌کنیم که به چه چیزی عمل می‌کنند.

رسایی ادامه داد: ما بخواهیم یا نخواهیم آنان جنگ را با ما آغاز کردند. اگر قرار باشد مدام دست بر جیب ملت ایران ببرند و بخواهند ما را به صورت خرد خرد اموال‌مان را ضبط کنند، دیگر چیزی باقی نمی‌ماند، امام می‌گفت آمریکا مثل سگ هار می‌ماند و ویژگی سگ هار این است که اگر شما از او فرار کنید، او شما را دنبال می‌کند اما اگر به دنبال او بروی، او فرار می‌کند. فعلا سیاست حاکم این است که در حال فرار از آمریکا هستیم و این سیاست جواب نمی‌دهد، به همین دلیل ما این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم. رسایی اضافه کرد: وقتی آمریکایی‌ها دست در جیب ملت ایران می‌کنند و پول ملت ایران را به غارت می‌برند آن هم بر خلاف همه مقررات و ضوابط بین‌المللی، بنابراین چرا اموال شان باید از کنار تنگه هرمز رد شود؟
 
مجید انصاری: ناامن کردن خلیج فارس به زیان ایران است

 معاون پارلمانی مجلس در مخالف با پیشنهاد حمید رسایی برای ضبط اموال آمریکا در تنگه هرمز، ناامن شدن تنگه هرمز را به نفع ایران ندانست.
مجید انصاری در سخنان خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: اینکه در این پیشنهاد آمده «دولت می‌تواند نسبت به ضبط اموال آمریکا در تنگه هرمز اقدام کند»، نیازی به قانون ندارد. وی افزود: دولت نمی‌تواند به عنوان قوه مجریه به نیروهای مسلح، سپاه و ارتش فرمان دهد که بروند در خلیج فارس عملیات انجام دهند، این موضوع از اختیارات فرمانده کل قواست، اگر بخواهد به مرحله عمل هم درآید در حوزه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: دشمنان ملت ایران در خلیج فارس تمایل دارند که این تنگه و آبراه را به محلی برای جنگ نفتکش‌ها تغییر دهند، کشورهای دیگر خطوط انتقال نفتشان را با لوله به آن طرف خلیج فارس منتقل کردند، ناامن کردن خلیج فارس به زیان ایران و هدف صهیونیست‌هاست. انصاری یادآور شد: اگر قرار باشد کاری انجام دهیم باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود، دولت نمی‌تواند به نیروهای نظامی دستور دهد، پیشنهاد آقای رسایی علی‌رغم ظاهر انقلابی، علیه منافع ملی و خلاف قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد بهانه دادن به دست افرادی است که خلیج فارس را ناامن می‌خواهند، گفت: با تصویب این پیشنهاد ممکن است خدایی ناکرده به دست افرادی، مستمسکی بدهند که در گذشته با چنین شعارها و مستمسک‌هایی بر خلاف منافع ملی به سفارت عربستان حمله کردند و بهانه به دست این رژیم دادند که علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا توطئه می‌کنند. انصاری با بیان اینکه ما نباید بستر و مسیر را برای بدخواهان جمهوری اسلامی ایران به دست خودمان هموار کنیم، تصریح کرد: آیا حمله به سفارت عربستان سعودی با شعارهای انقلابی به نفع جمهوری اسلامی ایران بود؟ اگر منظورتان از دولت در این پیشنهاد نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید بگویم این نظام می‌تواند چنین کاری انجام دهد و در این زمینه احتیاجی به مجوز مجلس ندارد، رهبر انقلاب طبق اصل 110 قانون اساسی اختیاراتی دارند که می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر منظورتان از دولت «شورای عالی امنیت ملی» است، باز هم احتیاجی به مجوز مجلس وجود ندارد، منظورتان از دولت کیست؟ آیا منظورتان رئیس‌جمهور است؟ آیا منظورتان وزیر کشور، سپاه یا ارتش است؟ انصاری در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد آقای رسایی بر خلاف منافع ملی و قانون اساسی است و بهانه به دست بدخواهان جمهوری اسلامی ایران می‌دهد که علیه ما توطئه کنند.

منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۴:۰۲
بهار جان

تو رو خدا زیر پست های خبری رو باز بزارید بزارید نظراتمون رو ارسال کنیم

پستهای بدون نظر خیلی میزنه تو ذوق آدم . مخصوصا خبرهای مهم و جنجالی

اجازه اظهار نظر بیشتر بدین به ما عاشقان بهار نیوز (336566)
آرمان
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۰۰:۵۹
این گروه دلواپس در هفتم اسفند بد داوری از طرف مردم دیدند تا داوری محکمه الهی در باره آنان چه باشد باید منتظر بود تا روز حساب و روزی که دوپینگ و حمایت و لابی گری رنگ باخته و قادر متعال جبار ترین است در روز حساب (336619)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۴:۰۶
رسایی /بای بای . (336567)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۴:۱۴
داشتم متن رو میخوندم که با این قسمت برخوردم که صحبت از دست درازی آمریکا در جیب ایران و بلوکه شدن دو میلیارد دلار پول ایران بود . خداییش اگه این پول رو آزاد میکردند و پس میدانند چقدرش تو جیب ملت ایران میرفت ؟؟؟ چقدرش تو جیب من و شما میرفت ؟؟؟ آقای رسایی . شاید این کامنت رو بخونی و شایدم نخونی اما واقعا پاسخ بده بگو ببینم تا حالا چنین پولایی یه قرانش تو جیب مردم و شهروندان رفته ؟؟؟ پس برای من شهروند فرقی نمیکنه که این پول کجا رفته و دست کیه . (336570)
کوکو
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۴:۵۱
حیف نیست این چنین نمایندگانی دیگر قرار نیست در مجلس چنین طرح هایی بدهند. باید از ایشان در مجمع تشخیص، شورای امنیت ملی ... استفاده شود. این حرفها دقیقا حرفهای احمدی نژاد است (336573)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۲۳:۳۶
طرح این مباحث و هیاهوی بستن تنگه هرمز به صورت تاکتیکی اتفاقا به نفع دولت است.در مذاکره باید دست تیم مذاکره کننده باز باشد(گزینه های روی میز).تیم دیپلماسی می تواند با انعکاس مواضع تند داخلی در محافل خارج از کشور،به چانه زنی بپردازد.وقتی دولت آمریکا مواضع تند کنگره را به رخ ایران می کشد و امتیاز می گیرد،ایران هم می تواند عکس این عمل را تکرار کند
دفاع و حمله باید با هم همراه باشند،مواضع منفعلانه و وادادگی و کوتاه آمدن های بیش از حد به صلاح کشور نیست.حداقل کار ممکن ایجاد ترس و دلهره در دشمن می باشد (336611)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۲۳:۴۰
فشار از پایین ، چانه زنی از بالا
فشار از مجلس ، چانی زنی از تیم مذاکره کننده
اگر تیم مذاکره کننده زرنگ باشد می تواند پیشنهاد بستن تنگه هرمز توسط جناح های داخلی را توی سر آمریکا بکوبد و امتیاز بگیرد : که یا با ما کنار بیایید یا اینکه تندروهای داخلی در صدد فشار برای بستن تنگه هرمز و... هستند. (336612)
ضد اصولگراها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۵:۰۹
.....
این کار رسایی مصداق این ضرب المثل است که دیگی که برای من نجوشه می خوام...!!! است!
واقعا اینها همیشه دنبال آشوب و جنگ هستند تا ادامه حیات بدهند!!! (336575)
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۵:۲۹
همین آقایونی که با پیشنهادهای بر خلاف منافع ملی و قانون اساسی بهانه به دست بدخواهان نظام جمهوری اسلامی می دهند 8سال تحت عنوان آدم های با بصیرت دراین کشور حکومت کردند.و تمام اقداماتشان مشکوک است.اما کسی نیس پرونده اینارو رسیدگی کنه. (336576)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۲۳:۰۹
واقعا معلوم نیست این دسته از تفکرات تولید داخلیه؟یا وارداتیه؟ بنده بعید میدانم اینان عواقب پیشنهادات یا اقدامات خود را ندانند.بهرحال بنظر میاد کل خاورمیانه در چنگال قدرتها اسیر است. (336609)
ساسان
United States
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۶:۱۸
جناب رسایی من با نظرشما موافقم به شرط اینک خود شما سوار بر راس قایق ها و کشتی هایی که قرار است جلوی کشتی های امریکایی را بگیرند در تمام مراحل حضور فیزیکی و دائم داشته باشید و اماده برای شهادت...نه اینکه شما حکم کنید بعد مردم جانشان را ایثار کنند تا طرح شما اجرا شود. (336588)
رازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۶:۴۷
عجبا !!

آقای رسایی اختلاف نیروهای شهرداری با صاحب ملک بنده (صاحب مغازه) امروز باعث شد که خیلی شیک بریزن و مغازه بنده رو پلمپ کنند . این وسط چرا باید منی که مستاجرم و ماهی نزدیک شش میلیون کرایه مغازه رو میدم بسوزم ؟؟؟ (336589)
به امید آینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۷:۰۳
خخخخخخخخ دشمنی آقایون با آمریکا خیلی مضحکه ،بیش از اونیکه به ضرر آمریکا باشه انگار تنها برای منافع آمریکاست ،فراری دادن دانشمندان نابغه ی ایرانی که هرکدام بیش از چند میلیارد دلار ارزش دارن به سمت غرب ،هشت سال داآمد بالای نفت رو صرف مسلح کردن گروه های شیعه ،حالام که هرچی عربا ذخیره کرده بودن باید صرف مقابله با ایران کنن ،خوش بحال روس و آمریکا و چین انگلیس و..،ماروز به روز فقیرتر میشیم حتی از نظر ضریب هوشی کشور 92 ایمم به لطف ایدئولوژی اقایان (336593)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۷:۰۴
بر و بچه های بهار سلام
ما که کاری به این بازی های سیاسی و برچسب و لقب هایی که به هم میدید نداریم اما خداییش هر کدومتون تو زندگی شخصیش هم اگه روزی قُلدر محلتون بیاد مال و منالتون رو توقیف کنه و بهتون زور بگه ، فرداش برادرتون بگه ما هم باید اموالش رو بگیریم (درواقع اموال خودمون رو ) ، به برادرون میگید افراطی ؟ میگید عیب نداره چیزی نگیم ناراحت نشه بدتر از اینها سرمون بیاره ؟
واقعا برام سوال شده حالا منتشر نکردی هم نکردی ، ولی بگو ما بفهمیم دقیقا منظورت چیه ؟ با ما مردم ایرانی ، با اونایی ؟ (336594)
مملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۷:۲۶
خنده ها از روی درده پس اخرین خندهاتونو بکنید (336595)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۷:۵۷
چه کسی به تخلفات این آقایان رسیدگی میکند. (336596)
سید عبدالوهاب احمدنژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۸:۴۵
متاسفانه تنگه هرمز کارایی قبلی خود را از دست داده است و بستن تنگه هرمز و ضبط اموال امریکا بسیار خوب است اما همانگونه که آقای انصاری فرمودند ضرر این کار بسیار بیشتر از منفعت آن است.
در واقع این کار و درخواست آقای رسائی چیزی شبیه به حمله به سفارت عربستان است.که منجر به تعطیل حج شد و زمانی که همه جامعه جهانی در حال تغییر دیدگاهشان نسبت به عربستان و زیر سوال بردن آن کشور ملعون بودند عده ای تندرو وارد سفارت عربستان شدند و همه چیز برعکس شد.

بله
اگر رهبر عظیم الشآن انقلاب تشخیص دهد که این کار باید انجام ... (336599)
محمدجعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۹:۵۱
آخه مردم کم تودهنی زدن به این تندروها که هنوزم دارن برای خوشون طرح ارائه میدن؟اگه میخواستن کاری کنند که تا حالا کرده بودند (336602)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۹:۵۹
جالب است ایشان می فرمایند امریکا یها دست در جیب ملت دارند!! مگر در داخل کسی دست در جیب ملت ندارد اول فکری به حال دستان داخل کنید دستان خارجی پیشکش (336603)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۲۱:۰۱
این جای سوال است که نماینده ای که رد صلاحیت شده چطور برای مملکت تصمیم میگیرد واین مصوبه قابل اجراست ؟لطفا اگر چاسخی هست راهنمایی فرمائیذ (336606)
سورنا
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۰۰:۲۷
حیف از وقت گرانبها نیست که صرف نوشتن یا خوندن نظرات پرفسور رسایی دشمن منافع ایران بشه؟ (336617)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۰۰:۳۵
پیشنهاد خوبی است یک کشتی غیر نظامی امریکایی را در تنگه هرمز توقیف کنیم (336618)
رضا.ف
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۰۳:۴۳
آقای رسایی چرا از رییس محبوبتان سوال نمیکنید چرا اموال ملت رو برد در امریکا .8سال درآمد رویایی نفت که باید صرف آبادانی و کارهای زیر بنایی میشد چه شد چرا حساب نمیکشید .سرمایه کشور توسط دوستان همفکر شما غارت شد حالا رجز میخوانید و طالب جنگ هستید مردم از جنگ و تحریم خسته اند شما اگر خیلی جنگجو هستید چرا به سوریه نمیروید بستر شهادت هم مهیاست عمل کنید و برای ملت تجویز نکنید. (336622)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۰۶:۵۶
آقای رسایی چرا در دولت گذشته جرات چنین کاری رانداشتید راستی اون روحانی کنار رسایی چرا پیشانیش پینه بسته ،یعنی مهرش خیلی داغ بوده یا کلا توسجده بوده پس چرا مراجع ما پیشانیشان پینه نبسته یعنی اینا مهرشون با مهر مراجع وحضرت آقافرق داره بنظرم برای بعضی ها مد (336624)
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۰۷:۱۸
این بابا چی از جون ملت میخواد ؟ خداییش باید بفرستندش تو معدن کار کند تا حساب کار دستش بیاد . (336625)