به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۰۷۶۴۰

10 خودروی آلوده سال 2016 /تصاویر

گروه اقتصادی: درست زمانی که بسیاری از گروه‌های خودروسازی بزرگ در جهان گرفتار رسوایی انتشار گازهای گلخانه‌ای شده‌اند مسئله خودروهای آلوده کننده جهان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. مسئله‌ای که این روزها از نظر جامعه جهانی خیانت به محیط زیست است و ضررات جبران‌ناپذیر زیادی را از نظر مالی برای خودروسازان پدید آورده است.
آلوده‌کننده‌ترین خودروهای جهان به ترتیب در لیست جا گرفته‌اند.

"بوگاتی ویرون" (Bugatti Veyron) 596 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
درست است که "بوگاتی ویرون" مدت زیادی است که دیگر در خریدهای رسمی جایی ندارد، اما حضور این خودرو در خیابان‌های جهان به دلیل تولید 596 گرم از گازهای گلخانه‌ای در هر کیلومتر یک جنایت جنگی علیه بشریت است. انتظار می‌رود نسل بعدی در سال آینده با یک بدنه سبک‌تر و موتور قوی‌تر با قدرت پیشرانه حداقل ۱۲۰۰ اسب بخاری عرضه شود. منابع داخلی این شرکت اذعان داشته‌اند که قرار است پیشرانه هیبریدی نیز به جانشین ویرون افزوده شود تا ضمن افزایش قدرت خروجی میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را به استانداردهای سخت گیرانه اتحادیه اروپا نزدیک کند.

مرسدس AMG مدل G65 397 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
پیشرانه‌های V12 دوقلوی توربینی سری G مرسدس، ضربان قلب ضربان قلب طرفداران وفادار BMW را نیز بالا می‌برند. به خصوص اگر تنها 5 دقیقه فشار گاز را با شدت بفشارید علاقه‌تان به این خودرو دو چندان می‌شود. اما می‌توانید به این موضوع فکر کنید که 3 خودروی مرسدس بنز در کلاس A  نسبت به این خودرو  آلودگی کمتری برای محیط زیست رقم بزنند.

خودروی واکسهال VXR8 373 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
جای تعجب نیست که استرالیایی‌ها با چالش‌های لایه اوزن در منطقه خود دست و پنجه نرم می‌کنند. چرا که کارخانه‌های آنها دستگاه‌های قدرتمند تولیدکننده CO2 مانند VXR8را به کشورشان تزریق می‌کنند. این خودرو با پیشرانه V8 خود در هر کیلومتر 373 گرم گاز گلخانه ای به جهان ارسال می‌کند که بیشتر از برخی از انواع لامبورگینی به شمار می‌آید.

لامبورگینی اونتادور 370 کیلوگر بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016

از زمانی که بوگاتی ویرون با سرعت خیره‌کننده اش به بازارهای جهانی پا گذاشت، گروه‌های خودروسازی دیگر نیز تلاش خود را برای رقابت با ویرون آغاز کردند. اما لامبورگینی در این میان با قابلیت های سرعتی مشابه ویرون و یک موتور V12 مقدار CO2 کمتری را بوارد محیط زیست می‌کند که موفقیت بزرگی در این زمینه محسوب می‌شود. با این حال اونتادور هم در رده آلوده ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.


مازراتی گرند توریسمو MC 360 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
شاید یکی از عوامل گرم شدن زمین همین مازراتی باشد که تقریبا دو برابر یک پورشه 911 "CO2" می سازد. این خودرو آنقدر آلوده کننده است که سفارش هر رنگی جز مشکی برایش نامناسب جلوه خواهد کرد.


فراری FTD 360 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
آلوده‌ترین خودروی توردو فرانس. موتور این خودرو در هر مسابقه از زمان شروع تا پایان باعث مرگ تعداد زیادی از حشرات خواهد شد.

رولزرویس فانتوم 347 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
در انگلستان هیچ چیز مانند رولزرویس پررنگ نیست. به همین دلیل نسل جدید و آتی خودرو به شکلی سبک، با قابلیت صرف جویی سوخت و در نتیجه کاهش توزیع CO2 در سطح دریا منتشر خواهد شد. اما در حال حاضر این خودرو در شمار یکی از آلوده‌کننده‌ترین‌های جهان قرار دارد.

بنتلی کانتینتال GT 347 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
یک خودرو سریع، سریع به اندازه باران‌های سیل آسای برزیلی و بهمان اندازه سریع در آلوده کردن زمین. این خودرو با وزن 2 هزار و 495 کیلوگرم به شکل آزار دهنده‌ای CO2 تولید می‌کند.

پاگانی هوایرا Pagani Huayra رودستر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
اصولا پاگانی فروشنده دو نوع کالاست.خودروهای سوپر اسپرت و همچنین مواد فیبر کربنی. پس مواد به کار رفته در هوایرا باید کاملا خاص باشد.در شاسی هوایرا از ترکیب تیتانیوم و کربن برای افزایش ضریب سختی در عین کاهش وزن استفاده شده است.همچنین با کاربرد گسترده ی مواد فیبر کربن و آلیاژهای سبک وزن خودرو به حداقل ممکن رسیده است.وزن ۱۳۵۰ کیلویی برای این خودرو در این سطح مناسب است اما تولید 343 گرم CO2 به هیچ وجه نمی‌تواندقابل توجیه باشد.

استون مارتین رودستر ونتیج Vantage 347 گرم بر کیلومتر

(تصاویر)10 خودروی آلوده سال 2016
زیر کاپوت این خودروی انگلیسی یک موتور 5.9 لیتری V12 قرار دارد که 510 اسب بخار نیرو را در 6.500 دور در دقیقه تولید می کند و گشتاور آن 570 نیوتن متر در 5.750 دور در دقیقه می باشد. گیربکس 6 سرعته ونتیج V12 رودستر، قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند و شتاب 100-0 آن 4.5 ثانیه است 0.3 ثانیه کمتر از مدل کوپه!! با این حال حداکثر سرعت آن همان 305 کیلومتر بر ساعت می باشد. اما رانندگی با این خودرو با تولید 347 گرم بر کیلومتر نفس انسان را تنگ می‌کند.