به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۰۷۷۱۰

درخواست پس گرفتن 5 قهرمانی رئال

گروه ورزشی: درخواست هایی برای پس گرفته شدن 5 قهرمانی اول رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ارائه شده است و قرار است این موضوع در یوفا مورد بحث قرار گیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از سان، رئال‌مادرید در 5 دوره اول لیگ قهرمانان اروپا توانست به عنوان قهرمانی برسد. در اولین دوره لیگ قهرمانان در سال 1956 تا سال 1960 لیگ قهرمانان با آن چیزی که اکنون در جریان است تفاوت چشمگیری داشت و به همین خاطر گروهی معروف به Justicia Deportivo از یوفا درخواست کرده است تا این طرح را مورد بررسی قرار دهد که 5 عنوان قهرمانی رئال مادرید در 5 سال اول جام باشگاه های اروپا را از این تیم پس بگیرد.

در این بیانیه امده است: به خاطر دموکراسی و روح عالی ورزش ما این درخواست را ارائه داده ایم که 5 قهرمانی رئال مادرید مابین سالهای 1956 تا سال 1960 از این تیم پس گرفته شود چرا که تمامی قوانینی که در آن سالها در آن رقابت‌ها وجود داشته است شباهتی به قوانینی که در حال حاضر در لیگ قهرمانان اروپا حاکم است ندارد و بهتر است این رقابت ها از سال 1960 محاسبه گردد که یوفا شروع به اقدام نظم و انظباط در این دوره از رقابت‌ها تا پایان کرد.

در صورتی که این اتفاق نهایی شود تعداد قهرمانی های رئال مادرید از 10 قهرمانی به 5 قهرمانی کاهش خواهد یافت. این تیم در آن سالها تیم مقتدر فوتبال اروپا بود که هر 5 دوره نخست این رقابت‌ها توانست به عنوان قهرمانی برسد. رئال مادرید شنبه 8 خرداد باید در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سن سیروی شهر میلان برابر همشهری خود یعنی اتلتیکومادرید قرار گیرد و در صورت قهرمانی یازدهمین قهرمانی خود را بدست خواهد آورد.